اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای سوگواره یاس نبوی در ۲۶ امامزاده استان سمنان

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: هم‌زمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) طرح سوگواره یاس نبوی در ۲۶ امامزاده و بقعه متبرکه این استان در حال برگزاری است.

اجرای سوگواره یاس نبوی در ۲۶ امامزاده استان سمنان

حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: هم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) طرح سوگواره یاس نبوی در ۲۶ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان سمنان در حال برگزاری است.

وی افزود: در راستای اجرای امینانه نیات مرتبط با عزاداری حضرت زهرا(س) و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جامعه، همانند سنوات گذشته این ویژه‌برنامه در بقاع شاخص استان و با دعوت از سخنرانان و مداحان و اجرای برنامه‌های ایام فاطمیه برگزار می‌شود. 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف این ویژه‌برنامه افزایش سطح آگاهی از شخصیت زن مسلمان با محوریت حضرت زهرا (س) است. 

عرفانی با اشاره به راه‌اندازی غرفه «همه واقف باشیم» با حضور کارشناسان متخصص و آشنا به مسائل وقف در بقاع متبرکه و پاسخگویی به مراجعات در طول برگزاری مراسم، تصریح کرد: احصای موقوفات شاخص دارای نیت مرتبط با حضرت زهرا (س) و اطلاع‌رسانی و معرفی آن در طول مراسم سوگواره به‌صورت ویژه، برگزاری جلسات با خطبا و مداحان در خصوص ترویج سنت حسنه وقف در ضمن اجرای برنامه‌ها و احصای نیازهای روز شهرستان و برنامه‌ریزی در خصوص تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف جدید در طول مراسم از دیگر اهداف اجرای این طرح است. 

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات ادارات در برخی از بقاع مجری طرح برپایی خیمه معرفت و غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی است و ۱۰ خیمه معرفت در بقاع مجری طرح جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه خیمه‌ها در حال فعالیت هستند. 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده سوگواره یاس نبوی در ۶ امامزاده در شهرستان‌های سمنان و سرخه، در سه امامزاده شهرستان شاهرود، ۶ امامزاده شهرستان دامغان، دو امامزاده شهرستان‌های گرمسار و آرادان، سه امامزاده شهر بسطام، چهار امامزاده شهرستان میامی و دو امامزاده شهرستان مهدی‌شهر برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول