اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

چرا چشم‌ها خسته می‌شوند؟

چشم پزشک گفت: استفاده بیش از حد از لوازم الکترونیک ، مصرف برخی از داروها و آلودگی هوا از جمله علل خستگی چشم‌ها است.

چرا چشم‌ها خسته می‌شوند؟

حیدر سیاتیری چشم‌پزشک در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص علل خستگی چشم توضیح داد: خستگی چشم از جمله مشکلاتی است که تقریباً در همین سنین و در مشاغل مختلف مشاهده می‌شود. 

وی با بیان اینکه شایع‌ترین بروز این موضوع استفاده بیش از حد از لوازم الکترونیک، مصرف برخی از داروها و آلودگی هوا است، تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که افرادی که در محیط‌های دارای آلودگی کار می‌کنند، بیشتر در معرض این عارضه قرار دارند. 

این چشم‌پزشک گفت: افزایش سن نیز نقش بسزایی در کاهش اشک چشم و خستگی چشم‌ها دارد، در واقع باید تغییرات سنی را هم درنظر داشته باشیم، اما به طورکلی، مصرف زیاد مایعات و استفاده از اشک مصنوعی در این مواقع می‌تواند باعث دید بهتر افراد شود. 

سیاتیری در پایان توصیه کرد: رعایت بهداشت چشم‌ها از جمله مواردی است که برای پیشگیری از این عارضه مدنظر قرار گیرد و ما معمولا توصیه می‌کنیم افراد شب‌هنگام و قبل از خواب با شست‌وشوی پلک‌ها با شامپوی بچه و آب گرم آلودگی چشم را برطرف کنند تا در طول روز گرفتار این مشکلات نشوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول