اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مشاهدهٔ گربهٔ وحشی در منطقهٔ حفاظت شدهٔ باشگل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مشاهدهٔ گربهٔ وحشی در منطقهٔ حفاظت شدهٔ باشگل خبر بسیار خوبی برای جامعهٔ محیط زیست استان و کشور است و باید تدابیر لازم جهت حفاظت از این گونهٔ جانوری اندیشیده شود.

مشاهدهٔ گربهٔ وحشی در منطقهٔ حفاظت شدهٔ باشگل

حسن عباس‌نژاد، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: استان قزوین یکی از استان‌هایی است که تنوع زیست‌گاهی و تنوع حیات وحش بسیار خوبی دارد.

وی افزود: در سرشماری اخیر حیات وحش منطقهٔ حفاظت شدهٔ باشگل، همکاران ما نوعی گربهٔ وحشی را مشاهده کرده‌اند که در این منطقه زیست می‌کند.

عباس‌نژاد ادامه داد: این موضوع خبر بسیار خوبی برای جامعهٔ محیط زیست استان و کشور است و لازم است برنامه‌های مدیریتی و تدابیر لازم جهت حفاظت از این گونهٔ جانوری را داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: وجود این گونهٔ جانوری در این منطقه نشان از گویایی زیست‌گاه‌های استان قزوین دارد.

وی در پایان یادآور شد: ممکن است در گذشته نیز این گونهٔ جانوری در این منطقه وجود داشته است، اما شناسایی آن انجام نشده بود و این موضوعی است که اخیراً محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، استان قزوین دارای ۳ منطقهٔ حفاظت شدهٔ باشگل، الموت و طارم‌سفلی است. منطقهٔ حفاظت شدهٔ باشگل در 3 کیلومتری شمال غرب تاکستان واقع شده است. این منطقه از مهم‌ترین زیست‌گاه‌های قوچ و آهوی استان محسوب می‌شود. باشگل نخستین منطقه در کشور به‌شمار می‌رود که تمامی محدودهٔ امن آن توسط دوربین‌های مداربسته کنترل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول