اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

رحمانی: آرزو دارم روزی نادال و فدرر را شکست بدهم

تنیسور نوجوان گفت: دوست دارم روزی فرا برسد که بتوانم الگوهای خودم یعنی نادال و جوکوویچ را شکست بدهم.

رحمانی: آرزو دارم روزی نادال و فدرر را شکست بدهم

به گزارش خبرگزاری فارس، کسری رحمانی تنیس باز 13 ساله ایران به زودی در مسابقات معتبر les petites AS شرکت خواهد کرد. این مسابقات معتبرترین رویداد تنیس زیر 14 ساله‎های دنیاست که در فرانسه برگزار می‎شود. بهترین تنیس‎بازان زیر 14 سال سراسرجهان در این رویداد شرکت خواهند کرد.

بر همین اساس کسری رحمانی در گفت‎وگو با خبرگزاری فارس صحبت‎های زیر را مطرح کرد.

*قرار است به زودی در مسابقات les petites AS شرکت کنی...
این مسابقات بهترین رقابت زیر 14 ساله‎های دنیا است. به خوبی می‎دانم که بار سنگینی به روی دوش من قرار دارد. این برای اولین بار است که یک ورزشکار از کشورمان در این تورنمنت شرکت می‎کند. مطمئن هستم با تلاش خودم و کمک مربی‎ام بهترین نتایج را برای کشور عزیزم کسب خواهم کرد.

*روز گذشته با وزیر ورزش و جوانان دیدار داشتی، در آنجا چه صحبت های مطرح شد؟
دیدار خیلی خوبی با وزیر ورزش و جوانان داشتم و از او تشکر و قدردانی می‎کنم که وقت خودش را به من اختصاص داد. از اینکه مسعود سلطانی‎فر حرف‎هایم را گوش داد، بسیار خوشحالم. او از من خواست تمام تلاشم را بکنم تا بهترین نتایج را کسب کنم و هرگز نا امید نشوم.

*چقدر از حریفانت شناخت داری؟
تلاش زیادی کردیم که فیلم‎هایی از مسابقات حریفانم پیدا کنم تا آنها را آنالیز کنم. تعدادی از بازی‎های آنها را دیده‎ام و همین جا قول می‎دهم که تمام تلاش خودم را انجام بدهم و بهترین خودم را در زمین به نمایش بگذارم.

*چقدر برای شرکت در این مسابقات آمادگی داری؟
تمرینات خوبی در این دو ماه داشتم و با صددرصد آمادگی راهی فرانسه می‎شوم. تشکر ویژه‎ای از مربی و بهترین بازیکنان کشورمان دارم که در این مدت تجربیات خودشان را در اختیار من قراردادند. آنها در این مدت وقت زیادی را برای من صرف کردند. از این بابت تشکر ویژه‎ای از سینا مقیمی، امیرحسین بادی و خصوصا تونی دارم. 

 

*از اینکه به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی در این مسابقات شرکت می کنی؛ چه احساسی داری؟
می‎توانم به دنیا نشان بدهم که ورزشکاران ایرانی چه توانایی دارند. بار سنگینی روی دوش من است اما سعی می‎کنم نماینده خوبی برای ایران باشم.
 
*فکر می‎کنی در این مسابقات چه نتیجه‎ای کسب کنی؟
سعی می‎کنم تمام نکاتی را که تا به امروز آموخته‎ام در زمین اجرا کنم. برای بهترین نتیجه به میدان مسابقه می‎روم. آماده هستم و به درخشش در این مسابقات امیدوارم. از اول به فکر قهرمانی در این مسابقات بودم و هر شب با این فکر می‎خوابم.

*مسابقات در زمین های هاردکورت است، آیا آمادگی بازی در این زمین‎ها را داری؟
تمامی مسابقاتی که در این مدت شرکت کردم، در زمین های هاردکورت بوده است. اندونزی، مالزی، دبی، بحرین و ... همگی هاردکورت بوده است. تمریناتم هم در این دو هفته اخیر در زمین‎های هاردکورت برگزار شده است. به همین جهت مشکل خاصی برای بازی کردن در این زمین ندارم.

*چقدر همکاری با تونی، مربی شخصی‎ات در پیشرفت تنیس تو اثرگذار بوده است؟
تنیس را 7 سال پیش در آکادمی آپت شروع کردم.  4 سال است در آکادمی آپتیژن پرو زیر نظر تونی و آنتونی در حال آموزش هستم. تنیس آپت این بستر را فراهم کرد که برای اولین بار مربیان خارجی به ایران بیایند و ما را در مسیر پیشرفت قرار داد. قطعا حضورم در این مرحله به لطف تیم آپت و مربیان خارجی این تیم بوده است. طی یکی دو سال اخیر مقام‎های خوبی دست پیدا کردم. من هم مانند همه می‎خواهم به بالاترین درجه برسم. می‎خواهم قهرمان جهان و چندین گرنداسلم شوم. دوست دارم روزی فرا برسد که بتوانم الگوهای خودم یعنی نادال و جوکوویچ را شکست بدهم. من و دوست خوبم امیرعلى قوام کنار همدیگر با تونى کار کردیم. طى چند سال گذشته در کنار یکدیگر قهرمانهاى مختلفى برای تیم ایران به ارمغان آوردیم. قهرمانى در مسابقات زیر 12 و 13 سال غرب آسیا از جمله این رقابت ها بود. هر دو عضو تیم غرب آسیا بودیم که مسابقات قهرمان غرب آسیا شرکت کردیم. در تمامى این مسابقات مربى تیم تونى بود.
انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول