اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نخستین «همایش تئاتر بچه‌های مسجد» برگزار می‌شود

آیین افتتاحیه نخستین «همایش تئاتر بچه‌های مسجد» به همراه رونمایی از پوستر همایش و اکران فیلم «منطقه پرواز ممنوع» با حضور مسئولین استانی، هنرمندان و گروه‌های فعال تئاتر مساجد 4 بهمن ماه 1398 برگزار می‌شود.

نخستین «همایش تئاتر بچه‌های مسجد» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آئین افتتاحیه نخستین همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به منظور توسعه و ترویج و اشاعه هنر دینی و انقلابی، کشف، جذب و تربیت استعدادهای جوان، تشویق و ترغیب هنرمندان مسجدی و ایجاد شور و شوق و رقابت سالم بین گروه‌های نمایشی مساجد، ساعت 10 و45 دقیقه صبح روز جمعه 4 بهمن ماه 98 در سینما بهمن زنجان برگزار می‌شود.

 رئیس حوزه هنری استان زنجان در این باره گفت: «همایش تئاتر بچه‌های مسجد» با گرایش موضوعات مختلف دینی و اجتماعی شامل تاریخ اسلام و ادیان آسمانی، قصص قرآن، زندگی پیامبران (ص) و بزرگان دین، روایات و احادیث، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در مرحله استانی و با حضور گروه‌های فعال تئاتر مساجد برگزار خواهد شد.

امیر نعمتی هدف از برگزاری این همایش را تربیت نسل جدیدی از نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی و تزریق آن به بدنه تئاتر استان، که منجر به تولید آثار ارزشمند و متکی بر فرهنگ اسلامی و منطبق با نیازهای روز جامعه شود عنوان کرد و یادآور شد: دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد زنجان، فعالیت خود را از سال 95 با رونمایی از 10 عنوان نمایشنامه و افتتاح دفتر با گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان، در مساجد مختلف سطح شهر آغاز کرده است تا به مدد این طرح آموزشی و هنری در راستای پرورش و حمایت از نوجوانان و جوانان مستعد و علاقه‌مند به هنرهای نمایشی و تولید آثاری متناسب با هنر متعهد و انقلابی قدمی برداشته شود.

نعمتی افزود: دفتر  تئاتر مردمی بچه‌های مسجد زنجان، از ابتدای سال 1398 با 10 گروه متشکل از گروه‌های سنی جوانان و نوجوانان و در قالب گروه‌های مختلف نمایشی، در مساجد سطح شهر به تمرین آثار نمایشی کوتاه در مضامین دینی و انقلابی پرداخته‌اند، که در نهایت این 10 گروه پس از سه اجرا در مساجد و برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری با هم به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول