اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

تعمیرات پکیج بدون دانستن این نکات فاجعه هست

امروزه دیگه تو کمتر آپارتمانی میشه سیستم گرمایشی به غیر از پکیج دیواری یافت .

تعمیرات پکیج بدون دانستن این نکات فاجعه هست

امروزه دیگه تو کمتر آپارتمانی میشه سیستم گرمایشی به غیر از پکیج دیواری یافت . جالبه بدونید این دستگاه در مدت زمان خیلی کم تونست محبوبیت و جایگاه خود را بین مردم و ساختمان سازان پیدا کند و تقریبا مدتی هست استفاده از موتورخانه های سنتی در شهر های بزرگ به طور کلی منسوخ شده است و حتی شهرداری به آپارتمان هایی که از سیستم موتورخانه استفاده کرده باشند به این راحتی پایان کار نمیده (مگر در شرایط خاص)

16 مزیتی که باعث محبوبیت پکیج دیواری شده است :

1- مستقل بودن واحدهای مسکونی از هم

2- قابلیت کنترل دستگاه در داخل ساختمان

4- سرویس و نگه داری راحت نسبت به موتورخانه مرکزی راندمان بالاتری دارد

5- عدم نیاز به فضای زیاد در ساختمانهادارای ابعاد کوچکی است (ابعادی در حد یک آبگرمکن گازی دیواری معمولی)

6- قابلیت تنطیم دما به میزان دلخواه

7-امکان خاموش شدن اتومات دستگاه در زمانیکه به آب گرم نیاز ندارید و روشن شدن سریع آن در زمان استفاده

8- امنیت کامل زیرا دستگاه به گونه ای طراحی شده است که هیچ گونه خطری برای مصرف کننده ندارد.

9- عملکرد قابل اطمینان (امکان تامین ساختن گرمایش واحدهای مسکونی حداکثر تا متراژ ۳۵۰ متر مربع بطور کامل)

10- کارکرد بی صدا و آرام

11- راندمان بالای حرارتی و صرفه جویی در مصرف سوخت بطور همزمان

12- جلوگیری از هدر رفتن انرژی و زمان با کوتاه کردن مسیر انتقال آب گرم لوله های رادیاتور به مقصد

13- ایمنی بالا بدلیل وجود سنسور دود، سنسورهای آب گرم مصرفی و …

14- عدم نیاز به هزینه شارژ ماهیانه و تعمیر و نگه دارینصب و راه اندازی آسان

15- جلوگیری از هدر رفتن انرژی و تامین آب گرم مصرفی در کمترین زمان ممکن

16- استقلال در تامین گرمایش محیط و میزان آب گرم مصرفی برای هر واحد مسکونی

ولی خالی از لطف نیست معایبی که برخی تعمیرکاران و یا مصرف کنندگان به پکیج دیواری نسبت میدهند را هم اینجا مطرح کنیم و ببینیم چگونه می‌توان. با انجام چند راهکار ساده این معایب را برای همیشه حذف کرد .

- یکی از معایبی که اغلب منتقدان پکیج دیواری در مورد این دستگاه مطرح میکنند مربوط به پکیج هایی است که داخل منزل نصب میشود و همچنین خطراتی که به همین واسطه به خاطر خروج منواکسید کربن میتونه برای مصرف کننده داشته باشه هست که بنده نیز این عیب را در صورتی که آپارتمان بالکن و یا فضایی خارج از ساختمان برای نصب پکیج نداشته باشد را صد در صد موجه و قابل قبول میدانم .

ولی شرکت ملی گاز جهت امنیت این آپارتمان ها نیز توصیه های مفیدی ارائه داده است و آن هم اینه که اولا داخل آپارتمان های کمتر از 60 متر مربع به هیچ عنوان پکیج دیواری نصب نشود و ثانیا حتما یک دریچه به هوای آزاد داخل آشپزخانه و یا محل نصب پکیج قرار داشته باشد و همچنین علاوه بر خرید پکیج های محفظه احتراق بسته حتما از دودکش های کواکسیال یا دوجداره با اندازه و کیفیت استاندارد استفاده شود .

- مورد بعدی که اغلب جزو معایب پکیج دیواری مینامند این است که متأسفانه اطراف پکیج هایی که در بالکن نصب میشود را کبوتر به عنوان لانه انتخاب کرده و همین مسئله باعث صدمه دیدن هر چه بیشتر پکیج میشود ، ضمن اینکه آب باران و گرد و خاک نیز جزو عوامل استهلاک شدید پکیج دیواری در بالکن میشود .

جهت حل این مشکل لازم است که یکی از قوانین شرکت های تولید کننده که مطمئنا این موضوع را در دفترچه راهنمای محصول میتونید مشاهده کنید این است که برای پکیج های دیواری که در بالکن و فضای خارج از ساختمان نصب میشوند حتما از یک کاور فلزی استفاده شود که دستگاه را از این مسائل دور نگهدارد .

البته یه سری نکات مهم هست که لازمه کلیه مصرف کنندگان پکیج رعایت کنند تا همواره باعث افزایش طول عمر پکیج دیواری خود شوند :

1- استفاده از پکیج در دمای کمتر از 60 درجه

2- عادت کنید فقط در زمان هایی که نیاز استفاده طولانی از آبگرم دارید مثل حمام کردن و یا ظرف شستن شیر آبگرم را باز کنید و در مواقعی که نیاز کم به آب دارید فقط آب سرد استفاده کنید ، زیرا با هر بار باز کردن آبگرم صرفنظر از مقدار آبی که استفاده میشه قطعات بسیار زیادی لازمه شروع به کار کنند و این موضوع باعث استهلاک شدید پکیج دیواری خواهد شد .

 3- نصب فیلتر پلی فسفات و رسوب زدای مغناطیسی در ورودی آب سرد و همچنین نصب صافی برنجی برگشت و محافظ برق پکیج

4- شستشوی مدار رادیاتورها و تزریق محلول ضد رسوب پروتکتور به داخل سیستم شوفاژ در قبل از فصل زمستان

مطمئن باشید شاید انجام مراحل فوق کمی زمان بر و سخت باشه ولی به طور قطع شدیدا باعث افزایش طول عمر پکیج شما خواهد شد .

یکی از نکاتی که معمولا مصرف کنندگان پکیج دیواری جزو معایب این دستگاه مینامند در زمان خرابی این دستگاه میباشد و هزینه های زیادی که مجبور شدند به خاطر تعمیر پکیج پرداخت کنند .

در واقع هر دستگاهی که به طور مرتب در حال کار میباشد بعد از مدتی ممکنه دچار مشکل بشه و این موضوع اصلا پیچیده نیست ، ولی نکته حائز اهمیت که باعث شده شما خسارت مالی زیادی ببینید عکس العمل غیر معقول شما در مقابل خرابی پکیج میباشد که منجر به پرداخت هزینه زیاد به افراد مختلف میشود .

اگر شما در رابطه با دستگاهی که استفاده میکنید اطلاعات کاملی داشته باشید و اگر جهت برطرف نمودن مشکل با مراکز معتبری تماس بگیرید که در مقابل دریافت کمترین هزینه بهترین خدمات را ارائه دهند معقولانه ترین کاریست که در مواقع خرابی پکیج میتونید انجام دهید .

لازمه بدونید بیش از 60 درصد ایرادات بوجود آمده در پکیج دیواری را خودتان میتوانید برطرف کنید ، فقط میبایست آموزش های لازم جهت تعمیر پکیج را ببینید .

در ضمن برای تماس با مراکز معتبر جهت رفع اون 40 درصد از مشکلاتی که جهت رفع آنها نیازمند تعمیرکار هستید پیشنهاد میکنم اگر ساکن تهران میباشید و همچنین اگر جزو مصرف کنندگان محصولات ایران رادیاتور هستید حتما جهت انجام تعمیر پکیج ایران رادیاتور با این مرکز تماس حاصل کنید .

و البته اگر ساکن محدوده غرب و شمال غرب تهران هستید جهت تعمیر پکیج غرب تهران و یا تعمیرات پکیج ایران رادیاتور غرب تهران با این مراکز تماس بگیرید .

ولی اگر خودتون علاقمند به یادگیری آموزش عیب یابی پکیج دیواری هستید پیشنهاد میکنم با مراجعه به این لینک لیست مقالات آموزشی سایت پکیجکار را مطالعه نمایید .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول