اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دستگاه قضائی بزرگترین نزاع طایفه‌ای را در استان کرمان به صلح و سازش ختم کرد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با ورود قوه قضائیه و اهتمام سران و اعضای پنج طایفه بزرگ در جنوب استان کرمان، بزرگترین نزاع طایفه‌ای در این استان به صلح و سازش ختم شد.

دستگاه قضائی بزرگترین نزاع طایفه‌ای را در استان کرمان به صلح و سازش ختم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یدالله موحد اظهار داشت: از ابتدای سال 94 و در پی بروز برخی اختلافات ناشی از سوءتفاهم‌ها میان دو طایفه در جنوب استان، تعدادی از طرفین به قتل رسیده‌اند که با ورود دستگاه قضائی از ادامه این نزاع جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که بلافاصله پس از وقوع این حوادث جلسات مستمر تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست تمامی متهمان به قتل بازداشت شدند و در ادامه بر مبنای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار، دادستان رودبار جنوب برای پیشگیری از ادامه این نزاع طایفگی و ایجاد صلح و سازش میان طوایف فوق با سران طوایف شهرستان رودبار و اولیای دم مقتولان، جلساتی را تشکیل داده و به برطرف‌کردن سوءتفاهم‌های ایجادشده پرداختند.

وی ادامه داد: در نهایت بر مبنای اقدامات انجام شده و پس از گذشت قریب به  5 ماه و با حل و فصل اختلافات و سوءتفاهمات، طرفین به صلح و سازش رسیده  وطی مراسمی با سوگند به قرآن کریم متعهد شدند که دیگر هیچ گونه اختلافی با یکدیگر نداشته باشند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

موحد تصریح کرد: متاسفانه در پی این اختلاف  بین طایفه‌ای، تعدادی افراد بی‌گناه از طوایف مختلف جان خود را از دست داده بودند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که نخستین قتل در این پرونده در 14خرداد سال 94 رخ داده بود، افزود: درپی اعلام رضایت طوایف مربوط به این پرونده، 7 نفر از قصاص رهایی می‌یابند.

مقام عالی دستگاه قضائی در استان کرمان، اقدامات دادگستری و دادستان شهرستان رودبار جنوب در حل و فصل اختلافات مربوط به این پرونده را قابل تقدیر دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ویژه دستگاه قضائی استان قرار داشت.

انتهای پیام/3388/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول