اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

اکبری: باخت عمدی به چین قابل پذیرش نبود/ از مدیران و مربیان باشگاهی عذرخواهی می‌کنم

مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: باخت عمدی در مرحله مقدماتی رقابت‌های انتخابی المپیک مقابل چین برای هیچکس قابل پذیرش نبود.

اکبری: باخت عمدی به چین قابل پذیرش نبود/ از مدیران و مربیان باشگاهی عذرخواهی می‌کنم

پیمان اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد صعود تیم ملی والیبال ایران به رقابت‌های المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: پیش از حضور تیم ملی در رقابت‌های انتخابی مردم انتظار داشتند که ما مقابل حریفان آسیایی به راحتی پیروز شده و راهی المپیک شویم. این انتظار درست و قابل احترام است، اما نوع پیروزی بر حریفان هم مهم است. از نظر خیلی‌ها پیروزی بر حریفان کار ساده‌ای است، اما واقعاً اینگونه نیست.

وی ادامه داد: پیروزی بر حریفان آسیایی در رقابت‌های انتخابی المپیک کار ساده‌ای نبود، چون تمام تیم‌ها با قدرت کامل آمده بودند و می‌خواستند المپیکی شوند. پیروزی قطر بر استرالیا نشان داد که نمی‌توان رقابت‌ها را پیش‌بینی کرد؛ ضمن اینکه نشان دهنده برنامه‌ریزی تمام تیم‌ها برای حضور در المپیک است. کره‌جنوبی هم در این دوره از مسابقات متفاوت ظاهر شد، چراکه رقابت‌های قهرمانی آسیا با انتخابی المپیک اصلاً قابل مقایسه نیست. 

مربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به روند تیم ملی در رقابت‌های انتخابی المپیک، خاطرنشان کرد: ما از ابتدا با قدرت در مسابقات حضور پیدا کردیم. در مرحله نیمه‌نهایی شاید بهتر بود که با قطر بازی می‌کردیم، اما شکست عمدی مقابل چین برای هیچکس قابل پذیرش نبود. کاری که ما باید می‌کردیم را چینی‌ها کردند و حریف قطر در مرحله نیمه‌نهایی شدند. بدون شک اگر چین در مرحله نیمه‌نهایی با کره‌جنوبی روبرو می‌شد، دیدار فینال را ایران و کره‌جنوبی برگزار می‌کردند.

اکبری ادامه داد: چین در مرحله گروهی با تمام توان مقابل ایران قرار گرفت، اما وقتی دید که نمی‌تواند کاری از پیش ببرد این بازی را فدا کرد و منتظر بازی بعدی شد. در مرحله نیمه‌نهایی هم کره‌جنوبی چیزی برای از دست دادن نداشت؛ آنها اگر می‌باختند که مقابل ایران، بهترین تیم آسیا و تیم هشتم رنکینگ جهان باخته بودند و اگر پیروز می‌شدند شاهکار کرده بودند، اما ما محکوم به پیروزی و صعود به فینال بودیم. با این شرایط می‌توانم بگویم که کره‌جنوبی 10درصد هم استرس نداشت و به همین دلیل خیلی خوب بازی کرد.

وی در مورد بازی فینال مقابل چین و پیروزی بر این تیم، عنوان کرد: در فینال ملی‌پوشان به گونه‌ای بازی را شروع کردند که اجازه ندادند تیم حریف خودش را در زمین پیدا کند. چینی‌ها در ست دوم بسیار تلاش کردند تا اختلاف را کم کنند، اما به هدف خود نرسیدند و در نهایت ما توانستیم المپیکی شویم. 

مربی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: از همه همکارانم و مربیان تیم‌های باشگاهی تشکر می‌کنم. از مدیران و مربیان باشگاهی بابت تعطیلی و وقفه‌ای که در لیگ ایجاد شد باید عذرخواهی کنم، اما خوشبختانه این برنامه‌ریزی به نتیجه رسید. چینی‌ها لیگ خود را شروع نکرده بودند و ما هم بازی‌های لیگ‌مان را موقتاً تعطیل کردیم و دقیقا همین دو تیم راهی فینال شدند. فکر می‌کنم تصمیم درستی گرفته شد و از این بابت بازهم باید از همه تشکر و عذرخواهی کنم. 

اکبری گفت: صعود به المپیک موجب می‌شود تا والیبال ایران تا المپیک بعدی زنده باشد. ضمن اینکه این موضوع می‌تواند انگیزه همه اهالی این رشته را هم برای ادامه کار بالا ببرد. در پایان باید به مردم عزیز کشورم بابت اتفاقات اخیر تسلیت بگویم. ما هم به عنوان بخشی از مردم از اتفاقاتی که رخ داد ناراحت شدیم، اما تلاش کردیم با کسب این موفقیت بخشی از ناراحتی مردم را کم کنیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول