اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

افشاردوست: صعود به جمع 4 تیم در المپیک غیرقابل دسترس نیست/ کولاکوویچ با صبر تعویض می کند

دبیرکل سابق فدراسیون والیبال گفت: با توجه به تجربه خوبی که بازیکنان ما در این چند سال به دست آوردند، توان خوبی که هر کدام ثابت کردند و جزو خوبهای والیبال دنیا هستند، صعود ما به جمع 4 تیم غیرقابل دسترس نیست.

افشاردوست: صعود به جمع 4 تیم در المپیک غیرقابل دسترس نیست/ کولاکوویچ با صبر تعویض می کند

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود افشاردوست دبیرکل اسبق فدراسیون والیبال درباره بازی تیم ملی والیبال در نیمه نهایی مقابل کره جنوبی اظهار داشت: ابتدا صعود تیم ملی به المپیک 2020 را تبریک می گویم. صعود بسیار خوب و مقتدرانه ای بود. در مقابل کره اندکی به مشکل خوردیم و می توانستیم در ست چهارم 3، بر 1 آن را شکست بدهیم. تمرکز بازیکنان ما در ست چهارم از دست رفت و کره ای ها که شلوغ و انتحاری بازی می کردند و چیزی برای از دست دادن نداشتند، بازی را به ست پنجم کشاندند.

وی افزود: در ست پنجم هم قدری شرایط خطرناک شد و علی رغم فاصله 4، 5 امتیازی که با آنها داشتیم به ما نزدیک شدند ولی در نهایت ما توانستیم این بازی را به نفع خودمان خاتمه بدهیم. کره در آن بازی شرایط بسیار خوبی در والیبال ارائه داد و در دفاع، حمله، حمایت از مهاجم خودی خوب بود و در توپ گیری ها و استفاده از توپ برگشتی خیلی خوب کار کرد و ما را به نوعی آزار داد.

افشاردوست تاکید کرد: مدیریت داخل زمین که توسط سعید معروف انجام می شد و کار خارق العاده ای که در ست پنجم انجام داد در نهایت به تیم ملی کشورمان شرکت کرد. چون تایم ها تمام شده بود و دیگر مربی نمی توانست درخواست تایم کند و کاری که سعید معروف کرد، خیلی توانست به تیممان کمک کند. او توانست وقفه ای در روند سرویس زدن و امتیازگیری کره ایجاد کند و در نهایت تلاش جمعی تک تک بازیکنان ما باعث شد آنها از سد کره عبور کنند و به فینال برسند.

وی که با برنامه «سلام، صبح بخیر» گفتگو می کرد، با اشاره به بازی فینال گفت: در بازی فینال هم مقابل چین بازی بسیار بی نقصی را در همه بخش ها همچون سرویس، دفاع، توپ گیری، حمایت از مهاجم و استفاده از توپهای برگشتی از تیم ملی مان شاهد بودیم و گام آخر بود که به بهترین شکل انجام شد. سعید معروف عالی پاس داد، اسپوکرهای ما راحت و با فراغ بال حمله کردند و در نهایت توانستیم به خوبی ببریم.

 

دبیرکل اسبق فدراسیون والیبال ایران درباره پیش بینی اش از حضور در المپیک اظهار داشت: بازیکنان تیم ملی والیبال 7، 8 سالی است دارند با هم بازی می کنند. با تیم هایی که در تورنمنتهای مختلف بازی می کنند همان بازیکنان هستند و بعضا ممکن است یکی دو بازیکن برای المپیک تغییر کند و کاملا آنها را می شناسند. آنها هم کامل ما را می شناسند و به نظر نمی رسد که در تیم های مهم و صاحب رنکینگ تفاوت خاصی را شاهد باشیم. بنابراین من فکر می کنم با توجه به تجربه خوبی که بازیکنان ما در این چند سال به دست آوردند، توان خوبی که هر کدام ثابت کردند و جزو خوبهای والیبال دنیا هستند، صعود ما به جمع 4 تیم غیرقابل دسترس نیست. مدال گرفتن هم مشکل است اما دور از دسترس نیست. آنها برای اولین بار قرار است با حریفانشان روبرو شوند و چند سال است با آنها بازی می کنند و با توجه به سطح فنی والیبال و تجربه بازیکنان حداقل انتظار داشته باشیم در جمع 4 تیم باشیم.

افشاردوست درباره ادامه همکاری با کولاکوویچ نیز اظهار کرد: من تصمیم گیرنده نیستم و نیاز است شورای فنی تشکیل شود. در بعضی ها دیده ام او بسیار باحوصله است و با صبر کار تعویض را انجام می دهد. می شود در جلساتی با او صحبت کرد و برایش باز کرد. نمی دانم او تا کی قرارداد دارد و باید ببینیم در سال 98 از او چه خواستیم و چه چیزی به ما داده است. ما به جمع 6 تیم لیگ جهانی و لیگ ملت ها رفتیم، قهرمان آسیا شدیم و اکنون هم به المپیک صعود کردیم بنابراین می شود با جلساتی با کمیته فنی دغدغه های فدراسیون را به او انتقال داد، برنامه ایشان گرفته شود و در نهایت به جمع بندی برسیم که می شود با او ادامه داد یا خیر.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول