اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

طهماسبی: هیأت علمی دغدغه‌مند می تواند معضلات کشور را حل کند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صدا و سیما گفت: اگر اعضای هیأت علمی دغدغه‌مند در دانشگاه‌ها و مراکز علمی جذب شوند یک اتاق فکر راهبردی راه‌اندازی شده و بستر مناسبی برای حل معضلات کشور ایجاد می‌شود.

طهماسبی: هیأت علمی دغدغه‌مند می تواند معضلات کشور را حل کند

علی طهماسبی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌‌ها می‌توانند معضلات کشور را حل کنند، گفت: یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی در داخل کشور این است که آنها می‌توانند با استفاده از جذب اعضای هیأت علمی دغدغه‌مند یک اتاق فکر راهبردی تشکیل دهند و نسبت به رفع معضلات و مشکلات کشور گام بردارند.

* امروز وقت آن رسیده است تا به تولید محصولات داخلی بپردازیم

وی افزود: متأسفانه در چند سال اخیر ساختار مناسبی را برای هدفمند کردن دانشگاه‌ها ایجاد نکرده‌ایم چرا که فقط به دنبال تدریس و تولید علم بوده‌ایم اما امروز وقت آن رسیده است تا در کنار این گونه فعالیت‌ها به تولید محصولات داخلی بپردازیم، این در حالی است که نبود ساختار مناسب برای هدایت اساتید دانشگاهی به سمت حل معضلات کشور از موارد بسیار مهم در سیستم نظام آموزش عالی است.

* اجرای قوانین و مقررات و اسناد بالادستی 

طهماسبی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در مراکز علمی و دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد اجرای قوانین و مقررات و اسناد بالادستی است به طوری که شورای عالی آموزش و پرورش کارهای مقدماتی انجام داده است که به نخبه‌پروری در سیستم آموزشی برسند اما زمانی نتیجه مطلوب حاصل می‌شود که تمامی معضلات آموزشی در سطح کشور یکی پس از دیگری مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به رفع آن اقدام شود.

* مهمترین مقوله در حوزه نظام آموزش عالی سند جامع علمی کشور است

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صدا و سیما گفت: مهمترین مقوله در حوزه نظام آموزش عالی در سطح کشور این است که خوشبختانه سند جامع علمی کشور وجود دارد و نقشه راه و اقدامات ملی و اجرایی در آن قید شده است اما مهم این است که هیچ گونه اتفاقی در به اجرا در آوردن آنها نیفتاده و همچنان مسکوت مانده است که در این رابطه باید نظام آموزش عالی اقدام اساسی برای پیاده‌سازی قوانین و مقررات کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول