اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

روایتی از گسستگی خانواده در دنیای مدرن /«زندگی یک رویاست» نمایشی چند رسانه ای است

کارگردان نمایش «زندگی یک رویاست» عنوان کرد: این نمایش قصه ارتباط بین اعضای یک خانواده است و علل فروپاشی خانواده های مدرن را بررسی می کند.

روایتی از گسستگی خانواده در دنیای مدرن /«زندگی یک رویاست» نمایشی چند رسانه ای است

سعید تقوایی کارگردان نمایش جدید «زندگی یک رویاست» ضمن بیان این مطلب به خبرنگار تئاتر فارس گفت: نویسنده این کار مهدی میرباقری، تهیه کننده مهدی ابراهیمی و طراحی و کارگردان آن بنده هستم که قرار است از دوم بهمن ماه در تماشاخانه مهرگان به صحنه برود.

وی در ادامه افزود: بازیگران کار آرون مزین، آرام نیک بین، آوا صدر ، غزاله امینی هستند.

تقوایی درباره محتوای کار توضیح داد: «زندگی یک رویاست» قصه خانواده پنج نفره ای را روایت می‌کند که بعد از فوت پدر خانواده در آستانه فروپاشی می شود.

کارگردان نمایش های «آخرین نبرد» و «بر فراز برجک ها» ادامه داد: این نمایش درباره روابط خانوادگی و ارتباط بین مادر، پدر و فرزند صحبت و علل فروپاشی خانواده مدرن را بررسی می‌کند و اینکه پدر و مادر هر چقدر هم که مشکلاتی داشته باشند باز هم ستون خانواده هستند و اگر روزی نباشند گویی نخ تسبیح پاره شده باشد.

وی با بیان اینکه این نمایش قصه ای اجتماعی و رئال را در قالبی سورئال و سبک اجرایی خاص روایت می‌کند، توضیح داد: البته با استفاده از فنون نمایش شرق آسیا و کمک گرفتن از تصویر و صدا، بنابراین «زندگی یک رویاست» یک نمایش چند رسانه ای است.

تقوایی درباره انتخاب این متن نمایشی گفت: در وهله نخست برای انتخاب یک متن برای من این مهم است که متن چه ارزش تصویری و ایده پردازی دارد و آیا ارزش اجرا رفتن دارد یا خیر. در این کار به نظرم آمد که نمایشنامه قوی و خوش فرم است ، متن هم دغدغه مند است و راجع به چیزی چون گسستگی و از هم پاشیدگی خانواده مدرن و اهمیت حفظ خانواده صحبت میکند.

وی اظهار داشت: ما در طول کار میبینیم که پدر خانواده دچار مشکلات جسمی و روحی شخصیتی است و همه اعضا هم دچار این مشکلات شده اند اما با نبودن و فوتش باز هم مشکلات بیشتر می شود و به کلی خانواده از هم می پاشد. برای این کار از فرم های مختلفی چون تصویر، نریشن، پرده و... استفاده کردیم.

تقوایی درباره انتخاب بازیگران کار هم گفت: با برخی بازیگران هم بازی و برخی هم دانشگاهی بودم و انتخاب ها براین اساس البته شکل گرفت که چقدر به نقش و نوع اجرایی کار نزدیک بودند.

وی درباره تماشاخانه  مهرگان و سالن اجرایی نیز گفت: سالنی که ما در اختیار گرفتیم برای اجرای کارمان به لحاظ فرم مناسب بود چرا که نوع نمایش به طوری است که ورود و خروج نداریم و همه بازیگران روی صحنه هستند، میزانس ها اکثرا ایستاده و ایستا است و فرمی که صحنه داشت به نظرم خیلی به کارمان می آید.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول