اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

احمدی: انتخابات فدراسیون ورزش همگانی تا پایان سال برگزار می‌شود

معاون همگانی وزارت ورزش گفت: امیدوار هستیم تا پایان سال انتخابات فدراسیون ورزش همگانی را برگزار کنیم.

احمدی: انتخابات فدراسیون ورزش همگانی تا پایان سال برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عبدالحمید احمدی درباره اینکه چند درصد از مردم در ورزش همگانی سهیم هستند، گفت: همه آمارهایی که اعلام شده مستنداتی داشته اما اینکه چقدر دقیق باشد باید روی آن تامل کنیم. آخرین آمار ما برای مرکز آمار است. در سال 96 براساس یک پیمایش صورت گرفته، 51 درصد مردم ایران فعالیت ورزشی دارند. این آمار جزئیاتی دارد که باید روی آن توجه شود. 49 درصد ورزش نمی‌کنند و این خبر خوبی نیست.

وی افزود: از این 51 درصدی که ورزش می‌کنند 65 درصد نرمش و پیاده‌روی انجام می‌دهند. مدت زمان ورزش آنها در هفته به اندازه‌ای نیست که با استانداردها همخوانی داشته باشد. 37 درصد مردم به اندازه کافی و لازم ورزش می‌کنند.

معاون ورزش همگانی و فرهنگی وزارت ورزش درباره اینکه برخی از فدراسیون‌ها اعتقاد دارند بودجه کافی برای ورزش همگانی ندارند، خاطرنشان کرد: تفاهمنامه‌ای را امضا کردیم که برنامه ورزش همگانی‌شان مشخص باشد. باید در ورزش همگانی باور ایجاد شود، با دستور، کارها تا حدودی پیش می‌رود اما باور باید در بین مردم و مسئولان ایجاد شود. همه بخش ورزش باید برای ورزش همگانی دغدغه داشته باشند. وقتی فدراسیون‌ها معطوف به ورزش قهرمانی می‌شوند هر پولی بگیرند اول برای ورزش قهرمانی هدف‌گذاری می‌کنند. اگر اعتباری برای ورزش همگانی بگیرند برای ورزش قهرمانی هزینه می‌شود. فدراسیون‌ها از مسئولیت ورزش همگانی دور شده‌اند.

احمدی درباره اینکه آیا ضرورت است یک فدراسیون برای ورزش همگانی داشته باشیم، عنوان کرد: از نظر من این فدراسیون ساختار عملیاتی ورزش همگانی در کشور است و باید بتواند نقش مدیریت راهبردی را در هماهنگی‌های لازم و برنامه‌های کلان انجام دهد. تلاش این است فدراسیون ورزش همگانی را به جایگاه اصلی خودش برسانیم.

وی که در برنامه رکورد حضور داشت، در پاسخ به این سوال که انتخابات چه زمانی برگزار می‌شود، عنوان کرد: امیدوار هستیم تا پایان سال اجرایی شود. بحثی را در خصوص اساسنامه فدراسیون‌ها داشتیم که به زودی ابلاغ می‌شود. برخی از فدراسیون‌ها شرایط متفاوتی با سایر فدراسیون‌ها دارند. فدراسیون ورزش همگانی باید نیاز 82 میلیونی را پاسخ دهد.

معاون وزیر ورزش گفت: اساسنامه مصوب شده برای همه فدراسیون‌ها یکپارچه است اما در مجامع برخی از فدراسیون‌ها تغییراتی خواهیم داشت. مثلا فدراسیون پزشکی - ورزشی باشگاه، مربی و بازیکن ندارد یا در فدراسیون ورزش روستایی ترکیب مجامع با سایر فدراسیون‌ها یکسان نیست. با ابلاغ اساسنامه تمهیداتی ایجاد شده است. با ابلاغ رسمی اساسنامه، طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته برنامه‌هایی خواهیم داشت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول