اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

نصیرنژاد: درهای کوراش به‌روی همه باز است/ کوراش هر سال 3 جایزه بزرگ با 200 هزار دلار جایزه دارد

رییس انجمن کوراش کشور گفت: درهای کوراش به روی همه باز است و از هر فردی در هر استان و هر رشته ورزشی که می خواهد در کوراش فعالیت کند، استقبال می کنیم.

نصیرنژاد: درهای کوراش به‌روی همه باز است/ کوراش هر سال 3 جایزه بزرگ با 200 هزار دلار جایزه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو؛ رضا نصیرنژاد در گفت‌وگویی شهادت سردار قاسم سلیمانی را به ملت شریف ایران تسلیت گفت و از اهدای مدال برخی کوراش‌کاران نامی همچون الیاس علی اکبری و وحید معظمی فر، به پیشگاه این شهید بزرگوار خبر داد.

وی در ادامه به کوراش پرداخت و در پاسخ به این سوال که چرا کوراش در خراسان شمالی پررنگ‌تر از سایر استان‌هاست؟ بیان کرد: در واقع کوراش در ابتدا در خراسان پا گرفت و آن هم به این دلیل بود که این منطقه از کشور ورزش بومی چوخه را داراست و چوخه کاران بسیار خوبی در این منطقه رشد یافته اند.

رییس انجمن کوراش افزود: سپس استان مازندران نیز وارد این رشته شد و در حال حاضر نیز کلاس استعدادیابی در سیستان بلوچستان با حضور رضا مهنان سرمربی تیم ملی کوراش، برپا است.

نصیرنژاد گفت: سعی در توسعه کوراش در کل کشور داریم و به همین منظور نیز کمتر از یک ماه پیش کلاس مربیگری بانوان با حضور بانوانی از سراسر کشور و با تدریس مربی خارجی برگزار شد که بالغ بر ۴۵ نفر در آن شرکت کردند. انجمن کوراش تبلیغاتش را در سراسر کشور انجام می دهد و البته توسعه انجام می شود به شرطی که استان ها نیز خواهان توسعه این ورزش در استانشان باشند.

وی کوراش را یک رشته ورزشی مدرن دانست و گفت: کوراش هر ساله ۳ جایزه بزرگ دارد که در آن ها بالغ بر ۲۰۰ هزار دلار جوایز نقدی توزیع می شود و کوراش‌کاران ایران نیز سال گذشته از این منبع حدود ۲۵ هزار دلار درآمد داشتند.

وی به برنامه های آتی انجمن کوراش اشاره کرد و گفت: ۱۰ بهمن مسابقات قهرمانی کشور در شهرستان نور برگزار می شود که انتخابی مسابقات آسیایی قرقیزستان خواهد بود، برگزاری لیگ کوراش کشور را خواهیم داشت، در مرداد ماه لیگ باشگاه های جهان برگزار می شود که آقای خسرویار برای اولین مسئول برگزاری این مسابقات است که هند آن را میزبانی می کند.

رییس انجمن کوراش کشور افزود: در مسابقات لیگ باشگاه‌های جهان خرید و فروش بازیکنان از ۳ هزار دلار آغاز می شود و تا سقف ۷۰ هزار دلار خواهد بود که برای ورزشکاران درآمد خیلی خوبی به دست می آید؛ همچنین مسابقات جهانی در گوا را داریم که در رده جوانان و نوجوانان است و ۳ مسابقه جایزه بزرگ نیز طبق روال هر ساله در تقویم فدراسیون جهانی کوراش هست.

وی با اشاره به حمایت‌های فدراسیون ووشو از انجمن کوراش بیان داشت: بعد از اینکه انجمن کوراش زیر نظر فدراسیون ووشو قرار گرفت حمایت‌های بسیار خوبی را شاهد هستیم که مایه خرسندی و رضایت است.همچنین اسپانسرهای خوبی داریم چراکه کوراش‌کاران ایران مقام‌های خوبی به دست می آورند، یک اسپانسر در تهران و دو اسپانسر نیز در خراسان شمالی هستند که کوراش را حمایت می کنند و در خراسان رضوی نیز به تازگی یک اسپانسر حامی کوراش شده است و روال انجمن به این صورت است که تیم هایی که به مسابقات جایزه بزرگ می روند هر بار به یکی از این اسپانسرها داده می شود تا بتوانند خود را نشان دهند و تبلیغی برایشان باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول