اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

وقتی مربیان داخلی را باور ندارند/ مرغ همسایه برای دوومیدانی غاز است

دوومیدانی ایران بارها با مربی ایران نتیجه گرفته، اما اصرار برای کار کردن با خارجی‌ها همچنان ادامه دارد.

وقتی مربیان داخلی را باور ندارند/ مرغ همسایه برای دوومیدانی غاز است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با بالا رفتن قیمت ارز در طی یکی دو سال گذشته شاید جذب مربی خارجی در برخی رشته‌ها که کم بضاعت هستند، چندان به صرفه نباشد و استفاده از پتانسیل داخلی جوابگوی نیاز این رشته‌ها است، حتی بارها هم این موضوع ثابت شده که مربیان ایرانی موفق تر از خارجی‌ها عمل کرده‌اند.

مقام معظم رهبری هم در صحبت‌هایی که پیش از این داشتند، فرمودند: «یکى از برادران گفتند که از مربى‌هاى خارجى استفاده شود؛ من مخالفتى ندارم. این تصور نشود که من از این که از یک مربى خارجىِ خوبِ به‌درد بخورى استفاده شود، مخالفم؛ اما وقتى که شما از یک مربى داخلى براى فوتبال یا بسکتبال یا والیبال یا کشتى یا هر ورزش دیگر استفاده می‌کنید، من خوشحال می‌شوم و احساس سرافرازى می‌کنم. این خیلى خوب است که مربى بچه‌ها و جوان‌هاى ما یکى از خودمان باشد؛ همین جا تربیت شده باشد، پرورش پیدا کرده باشد.

البته بعضى از مربى‌هاى خارجى خوبند، بعضى‌شان خوب نیستند؛ پول هم زیاد می‌گیرند، توقع هم زیاد دارند، گاهى کار هم انجام نمی‌دهند؛ از این قبیل هم هست. بنابراین اگر یک وقتى راجع به مربى خارجى صحبت شده، حرف من ناظر به این است.»

دوومیدانی یکی از رشته‌هایی است که مربیان موفقی درون خود دارد که اگر بهای خوبی به آنها داده شود، می‌توانند چرخ دوومیدانی را بچرخانند و موفقیت‌هایی را رقم بزنند. نمونه‌اش را هم در گذشته دیده‌ایم.

حسن تفتیان در سال‌های گذشته که با احمد رمضان‌زاده کار می‌کرد ،نتایج قابل توجهی گرفت و به رکورد 10.4 ثانیه در 100 متر رسید، اما مرغ همسایه غاز بود که او خواهان مربی خارجی شد و نتایج جالبی هم با وی کسب نکرد و پیشرفتش در حد یک صدم ثانیه بود.

 

برخی معتقدند اگر این دونده با همان مربی ایرانی‌اش ادامه می‌داد، می‌توانست به رکورد زیر 10 ثانیه هم برسد، اما رویای داشتن مربی خارجی او را از موفقیت‌هایش دور کرد و در بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا نتوانست خوب ظاهر شود.

در این میان فدراسیون دوومیدانی هم در این زمینه کم مقصر نبوده و بهای چندانی به مربیان داخلی نداده. هادی سپهرزاد که شاگردانش در آسیا مدال آور بودند، به یک باره کنار گذاشته شد. حسین رسولی با هدایت سپهرزاد مدال طلای جوانان آسیا را کسب کرد و بهترین ورزشکار جوان آسیا لقب گرفت و بهنام شیری هم با تمرینات داخلی و بدون اردوی مناسب نایب قهرمان پرتاب دیسک آسیا شد.

در همه جای دنیا مربیان موفق را هرطور شده حفظ می‌کنند تا از دانش او بهره ببرند، اما در ورزش ما آنطور که باید اهمیتی داده نمی‌شود و فرقی هم نمی‌کند که داخلی باشد یا خارجی.

پرتابگران کشورمان با مربیان داخلی به نتایج خوبی رسیدند و بر هیچ کس هم پوشیده نیست، اما فدراسیون دوومیدانی این روزها به دنبال حضور آنها در کمپ‌های خارجی زیرنظر مربیان خارجی است. قرار است بهنام شیری و حسین رسولی عازم کمپ بلاروس شوند و  زیر نظر مربی ای از این کشور برای کسب سهمیه المپیک تمرین کنند. در این شرایط اقتصادی که هزینه مربیان خارجی به چندین برابر سال‌های گذشته رسیده، چطور فدراسیون دوومیدانی که بودجه چندانی هم ندارد، به دنبال تمرین ملی‌پوشان زیر نظر مربیان خارجی است؟

 

چرا این روزها خبری از هادی سپهرزاد، محسن ربانی، سجاد مرادی و احمد رمضان زاده و ... نیست. اصلا مربیان ایرانی چه جایگاهی در فدراسیون دوومیدانی دارند؟ آیا فدراسیون برای استفاده از آنها برنامه دارد؟ آیا ایرج عرب که در حال حاضر سرپرست است برای استفاده از ظرفیت داخلی برنامه دارد یا طبق برنامه‌ای که رئیس و دبیر قبلی فدراسیون چیده‌اند، پیش می‌رود؟

به گزارش فارس، تا المپیک 2020 ماه‌های زیادی باقی نمانده و مشخص نیست فدراسیون دوومیدانی روز چند ورزشکار برای کسب سهمیه برنامه دارد. در حال حاضر حدادی و تفتیان سهمیه را گرفته‌اند و باید دید چه تعداد دیگری اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول