اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تجمع کارگران «تراورس» در اعتراض پرداخت نشدن حقوق/داستان دنباله‌دار اختصاصی‌سازی صنایع داخلی

کارگران شرکت «خط و ابنیه فنی راه‌آهن تراورس» صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود تجمع کردند.

تجمع کارگران «تراورس» در اعتراض پرداخت نشدن حقوق/داستان دنباله‌دار اختصاصی‌سازی صنایع داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، صبح امروز کارگران شرکت خط و ابنیه فنی راه آهن تراورس امروز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق چهار ماهه  خود تجمع کردند.

این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های اقماری راه آهن جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود که فعالیت خود را از سال ۷۱ آغاز کرده است و در مدت فعالیت خود توانسته خطوط ریلی را به لحاظ کمی و کیفی توسعه قابل ملاحظه‌ای دهد.

شرکت تراورس در سال ۸۹ به بخش خصوصی واگذار شد و به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا شناخته می‌شود. «امیرمنصور آریا» یا «مه آفرید خسروی» در سال ۹۳ به دلیل فساد اقتصادی اعدام شد و حساب‌های گروه اقتصادی آریا همچنان مسدود است.

تراورس یا ابنیه ریلی اعم از جوبی، بتنی، روسازی، زیرسازی و بازسازی خطوط ریلی را شامل می‌شود و از همین رو در صنعت حمل و نقل کشور تأثیر بسیاری دارد.

از طرف دیگر برخی حساب‌های کارخانه تراورس هم از سوی اداره کل دارایی و مالیات و همچنین تأمین اجتماعی به دلیل بدهی شرکت به این ادارات مسدود شده است.

کارگران تراورس صبح امروز در اعتراض به وضعیت کارخانه و عدم پرداخت حقوقشان به مدت 1 ساعت خط آهن مسافربری کرج را مسدود کردند و در ادامه با تجمع در مقابل درب کارخانه به روند اداره شرکت اعتراض کردند.

 

«م.ب» یکی از کارگران شرکت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: اکثر بچه های شرکت از اقشار ضعیف جامعه هستند. ماه ها حقوق خود را با تاخیر می‌گیرند و کسی هم پاسخگوی مطالباتشان نیست.

ما مخالف نظام و امنیت کشور نیستیم

این کارگر خط تولید ادامه داد: هیچکس در اینجا مخالف نظام و امنیت کشور نیست کسی هم حق ندارد بادشمن در این داستان هم صدا باشد؛ همه برای سربلندی ایران تلاش می‌کنیم اما ما هم خانواده داریم، هزینه داریم. کارگر حقوقش  را حتی اگر به موقع بدهند باز با این شرایط اقتصادی مشکل دارد و ایندر حالی است که 5 ماه است ما حقوق نگرفته ایم. نه سرویس به ما می‌دهند، نه نهار می‌دهند، نه حق اولاد و حقوق دیگر. شرکتی که به راحتی حقوق 17 هزار پرسنل را می‌داد به این روز افتاده است. 

مطالبات شرکت از طرف دولت پرداخت نمی‌شود

«ر.ا »یکی دیگر از کارگران شرکت به خبرنگار فارس می‌گوید: دو بچه زیر 5 سال دارم. با این هزینه ها چطور می‌توانم  ماه بدون حقوق زندگی ام را اداره کنم؟ مدیران می‌گویند مطالبات شرکت توسط دولت و وزارت راه و شهرسازی پرداخت نمی‌شود تا حقوق شما را بدهیم. خب دولت چرا به فکر کارگران بیچاره ای که در این شرایط قرار دارند نیست؟

 

 

تلاش‌های خبرنگار فارس برای گفت‌و‌گو با مدیران این شرکت و همچنین اداره کل دارایی و امور مالیاتی برای کسب اطلاعات بیشتر از دلایل مسدود شدن حساب‌های شرکت و عدم پرداخت حقوق پرسنل بی نتیجه ماند.

 

 خصوصی‌سازی‌های غیر کارشناسی در سال‌های اخیر مشکلات زیادی برای صنعت داخلی به وجود آورده است و موفق ترین واحدهای تولیدی کشور بعد از واگذاری با ورشکستگی و مشکلات مالی مواجه شده اند که دامنه این مشکلات به مسائل اجتماعی هم کشیده شده است.

هپکو، ماشین سازی تبریز، نیشکر هفت تپه و.. از مواردی بوده که بعد از واگذاری مشکلات مشابهی برای آن‌ها بوجود آمده است و باید برنامه‌ریزی و نظارت بهتری برای واگذاری ها توسط نهادهای مربوط صورت گیرد.

انتهای پیام/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول