اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

جهانگیری: تحریم آمریکا مانعی برای سفر خارجی‌ها به ایران نشد

معاون اول رئیس جمهور گفت: گاهی اوقات آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با تحریم‌هایی که انجام دادند مانعی برای سفر خارجی‌ها به ایران شدند، اما در طول سال‌های 97 و 98 بالغ بر 30 درصد تعداد گردشگران به کشور افزایش داشته است.

جهانگیری: تحریم آمریکا مانعی برای سفر خارجی‌ها به ایران نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنگستان، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در حاشیه افتتاح نخستین موزه موسیقی سنتی جنوب کشور در جمع خبرنگاران، بوشهر را استانی برخوردار از ظرفیت‌های مختلف در همه بخش‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: در این سفر بیشتر سعی شد به طرح‌هایی که در سطح استان است بپردازیم که یکی از ظرفیت‌های خوب استان در بحث گردشگری است که استان بوشهر در زمینه گردشگری جاذبه‌های بسیار زیبا و هم از نظر تاریخی این استان سابقه عظیمی دارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری افزود: در این بخش کار عظیمی که صورت گرفته در زمینه بوم گردی است که استان بوشهر موفق شده تعداد زیادی از اقامتگاه‌های بوم گردی را ایجاد کند که در سال جاری 19 مکان بوم گردی توسط بخش خصوصی در این استان ایجاد شده است.

وی افزود: اگر دنبال اشتغال سریع و به دنبال راهکاری هستیم که به سرعت در زندگی مردم تأثیر  بگذارد حتماً یکی از مهمترین کارها بحث گردشگری است که از این ظرفیت کشور بتوان به خوبی استفاده کرد.

جهانگیری از افزایش تعداد گردشگران خارجی در کشور طی سال‌های اخیر خبر داد و گفت: اینکه گاهی اوقات آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با تحریم‌هایی که انجام دادند مانعی برای سفر خارجی‌ها به ایران شدند اما در طول سال‌های 97 و 98 بالغ بر 30 درصد تعداد گردشگران به کشور افزایش داشته است و از حدود 4 میلیون نفر در سال 95 به 7 میلیون نفر در سال 98 رسیده است که اگر برخی از اتفاقات نبود می‌توانستیم به بیش از 10 میلیون گردشگر در داخل کشور برسیم که هم درآمد ارزی خوبی برای کشور دارد و شغل‌های زیادی در اطراف آن ایجاد می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: استان بوشهر یکی از این ظرفیت‌ها است که نباید ظرفیت گردشگری آن در کنار ظرفیت عظیم انرژی مغفول بماند.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های این سفر خود به استان بوشهر گفت: ظرفیت کشاورزی و آبزی پروری از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر است که کارهای مهمی در این خصوص انجام گرفته که در بخش کشاورزی سه طرح افتتاح کردیم که یکی دام پرسی سه هزار راسی و دیگری پرواربندی است؛ این طرح کار خوبی است که انجام گرفته بود و می تواند گوشت خوبی را با توجه به میزان علوفه‌ای که در اختیار آن قرار گرفته بود تولید کند.

جهانگیری با اشاره به بخش استفاده مطلوب از آب و تولید کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر به خوبی از این ظرفیت استفاده شده بود و افزایش چشمگیری را در این بخش شاهد  بودیم که سطح زیر کشت به خوبی به سمت گلخانه‌ای افزایش پیدا کرده که رشد استان بوشهر در این بخش بیش از کشور بوده است به طوری که در دولت تدبیر و امید در بخش کشت گلخانه‌ای رشد دو برابری داشتیم اما در استان بوشهر این افزایش پنج برابری بوده است که نشان می‌دهد در این استان استقبال خوبی شده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در بخش آبیاری‌های مدرن چه بارانی و چه قطره‌ای، مزرعه‌ای افتتاح شد که تعداد زیادی سطح زیر کشت استان به آبیاری‌های مدرن مجهز شده که یکی از کارهایی است که راندمان استفاده از آب را بالا می‌برد و محصول بهتری برای صادرات برای مصرف داخل کشور خواهد بود که این ظرفیت استان می‌تواند به اشتغال و بهبود زندگی مردم کمک کند.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر در جنگ و در پیروزی انقلاب بسیار نقش پررنگی داشتند گفت: بوشهر، استان پرظرفیتی است که می‌تواند در کشور سرآمد و شاخص باشد و مردم کشور چشم به بوشهر دوختند؛ این استان  مردم آن انقلابی هستند و در مبارزات ضد استعماری نقش کلیدی داشتند و رئیسعلی دلواری یک شاخص برای ایرانیان است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول