اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آفت صنایع ما عدم رقابت محوری است

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: آفتی که ما با آن مواجه هستیم این است که صنایع ما هنوز رقابت محور نیستند.

آفت صنایع ما عدم رقابت محوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منوچهر سلمان‌زاده ظهر امروز در اولین همایش ملی ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در مسیر توسعه اقتصادی اظهار کرد: در راستای توسعه و تاثیر ترانزیت‌ بر اقتصاد ایران و جهان باید دید ترانزیت‌ در رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی تاثیر دارد یا نه؟

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه تولید، ایجاد ارزش افزوده و ارزش افزوده ایجاد ثروت می‌کند، متذکر شد: اگر بتوان ثروت را توزیع کرد توسعه اقتصادی شکل می‌گیرد در غیر اینصورت موفقیتی حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به انقلاب صنعتی و چگونگی شکل گیری آن، بیان کرد: طی چهار نسل انقلاب صنعتی، ترانزیت حمل و نقل در حال رشد و توسعه است. محوریت حمل و نقل در تمام این بخش‌ها به عنوان شاخه اثرگذار مشاهده می‌شود.

سلمان‌زاده با انتقاد از نبود رقابت صحیح در صنایع افزود: آفتی که ما با آن مواجه هستیم این است که صنایع ما هنوز رقابت محور نیستند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل کشور، با اشاره به شکل‌گیری نسل چهار در انقلاب صنعتی، اضافه کرد: از انقلاب صنعتی اول تا چهارم ما در بیشتر صنایع به حز حمل و نقل کشورمان شاهد تغییرات گسترده هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت حمل و نقل در سال۲۰۱۸ ، ۱۴۵۰میلیارد دلار  ارزش افزوده ایجاد کرده است، گفت: در نتیجه توجه به این حوزه یک درصد رشد اقتصادی و ۱۲۰هزار  اشتغالزایی خواهیم داشت.

سلمان‌زاده با اشاره به سهم حمل و نقل در تجارت، اظهار کرد: در سال گذشته سهم تجارت هندوستان و روسیه حدود ۱۰۰میلیارد دلار بود در حالیکه امکانات و راه‌های ارتباطی ما با سایر کشورها بیشتر است و اگر بتوانیم در این بخش سهمی داشته باشیم می‌توانیم حدود ۳۶۰هزار شغل در سال ایجاد کنیم.

مرزهای ما با تعدد رویه روبرو است/ ضرورت سرعت‌دهی در مرزها

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در ادامه عنوان کرد: مرزهای جاده‌ای ما بسیار سنگین است ما با تعدد رویه روبرو هستیم برای مثال در یکی از مرزهای خشکی ما، ۱۴ رویه جاری است که باعث توقف کامیون‌ها و در نتیجه کاهش تردد آنها در مسیرهای جاده‌ای ما می‌شود.

وی تاکید کرد: این موضوعات به راحتی قابل مقایسه است و حمل و نقل بین‌المللی و تزانزیت‌ به راحتی قابل اثبات است. یعنی رویه‌هایی که ما می‌توانیم در عمق کشور انجام دهیم متاسفانه در خود مرز انجام می‌شود.

سلمان‌زاده متذکر شد: باید مرزهایمان را سبک کنیم و سرعت مان را بالا ببریم. ایران تنها کشوری است که تایم عبور از مرزهایش مشخص نیست.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول