اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

چاپ کتاب شهدای نهضت سوادآموزی/ خانوداه شهدا تکریم شوند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از چاپ کتابی در حوزه شهدای نهضت سوادآموزی در کشور خبر داد و گفت: تمام شهدای این حوزه شناسایی و اطلاعات آنها در یک کتاب جمع‌آوری شده است.

چاپ کتاب شهدای نهضت سوادآموزی/ خانوداه شهدا تکریم شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شاپور محمدزاده ظهر امروز در یادواره شهدای سوادآموزی استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷۸ شهید حوزه سوادآموزی کشور اظهار کرد: سنت حسنه بسیار خوبی در حوزه سوادآموزی کشور ایجاد شده تا بتوانیم از شهدا و خانواده‌های آنها قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ یادواره شهدای سوادآموزی به صورت استانی برگزار می‌شود و امروز این مراسم در همدان است گفت: با اتمام یادواره‌های استانی یادواره کشوری در تهران برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از چاپ کتابی در حوزه شهدای نهضت سوادآموزی در کشور خبر داد و گفت: تمام شهدای این حوزه شناسایی و اطلاعات آنها در یک کتاب جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کنگره‌ای برای ۹۲ هزار شهید بسیجی کشور برگزار شد که شاید نیمی از این شهدا، شهدای آموزش و پرورش بودند افزود: فلسفه برگزاری یادواره شهدای سوادآموزی استان این است که به معرفی فرهنگ ناب ایثار و شهادت و از خودگذشتگی بپردازیم.

محمدزاده خاطرنشان کرد: شاید نسل جوانان امروز فضای جبهه و جنگ را درک نکرده‌اند و یکی از جاهایی که بتوانیم فرهنگ ناب ایثار و شجاعت  را بشناسانیم برگزاری همین کنگره‌هاست.

وی گفت: برگزاری این همایش‌ها بهترین فرصت است تا بگوییم در جایی که قرار گرفته‌ایم به برکت خون شهداست و آنها بودند که باعث شدند هر روز درخت انقلاب پربارتر باشد‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: یادواره شهدا در راستای مقابله با فتنه و هجمه‌هایی است که این روزها دشمن تلاش می‌کند بر جمهوری اسلامی وارد کند، ما می‌توانیم جلوی توطئه دشمن را با برگزاری این یادواره‌ها بگیریم.

وی با تاکید به اینکه تکریم خانوداه شهدا حداقل کاری است که دین خود را به آن عزیزان ادا کنیم گفت: باید قدردان شهدا و خانواده‌های آنها بود چرا که هرچه داریم از آنهاست.

محمدزاده با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا جایگاه ما در منطقه و دنیا رفیع است افزود: باید خانواده معزز شهدا را ارج بنهیم چراکه اگر آنها نبودند این امنیت حاصل نمی‌شد.

جایگاه شهدا بلندمرتبه است و به تبع آن جایگاه خانواده شهدا هم رفیع

وی با بیان اینکه جایگاه شهدا بلندمرتبه است و به تبع آن جایگاه خانواده شهدا نیز رفیع تاکید کرد: باید بدانیم این اقتدار، عظمت، امنیت و سربلندی به برکت شهدا بوده و این اقتدار و عظمت در کشور باقی خواهد ماند و مقطعی نیست تا آن را به صاحبش امام زمان(عج) بسپاریم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: برای اینکه این اقتدار و امنیت بدست آید شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و نظام کرده‌ایم؛ تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و رهبری نیز به این امر تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت شهدا ایمان قوی به خداوند، تبعیت از رهبری، اتحاد و همدلی بود که ما نیز باید در این راستا قدم برداریم گفت: وظیفه ما امروز نسبت به شهدا این است که به وصیت‌نامه‌های آنها توجه و یاد و خاطره آنها را گرامی و حریم شهدا را حفظ کنیم.

محمدزاده با اشاره به اینکه اعتقاد به خدمت خالصانه و پاسداری از خون شهدا حداقل کاری است که مسوولان می‌توانند انجام دهند افزود: باید تلاش کنیم فرهنگ شهادت‌طلبی در کشور جاری و ساری باشد و با آن روز به روز نظام را بارورتر کنیم؛ نباید از نام و یاد شهدا غافل شویم که آنها سرمایه‌های عظیمی هستند.

وی با بیان اینکه در این راه اگر قدمی برداریم ذره‌ای ضرر نکرده‌ایم بلکه سراسر سود است گفت: یادواره شهدا یک مجلس هدفمندی است که در آن با شهدا بیعت بسته می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در چهل سال اخیر دستاوردهای بسیار ارزشمندی در تمام زمینه‌ها کسب کرده است خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب از جمعیت ۲۷ میلیونی به علاوه ۶ سال ما از هر صد نفر ۴۷ نفر باسواد بودند که به برکت انقلاب امروز در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال از هر ۱۰۰ نفر ۹۶ نفر باسواد هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه زنان قبل انقلاب ۳۰ درصد باسوادی را شاهد بودیم که امروز به بیش از ۹۰ درصد رسیده است گفت: در حوزه روستایی ۲۸.۵ درصد باسوادی بود که امروز به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

امیدوارم طرح شتاب‌بخشی در مناطق دارای بی‌سواد اجرا شود

محمدزاده با اشاره به اینکه باید در راستای دغدغه مقام معظم رهبری بر ریشه‌کنی بی‌سوادی تلاش کرد و در  آینده نزدیک جشن بی‌سوادی را در کشور برگزار کرد خاطرنشان کرد: امیدوارم این موضوع را به ویژه در استان همدان که یک درصد در کاهش بی‌سوادی از میانگین کشوری بالاتر است، شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم طرح شتاب‌بخشی در مناطق دارای بی‌سواد اجرا شود تا جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی را به زودی برگزار کنیم گفت: برای اینکه بتوانیم انگیزه را در بین زنان که نمی‌توانند وارد کلاس‌ها شوند و درس بخوانند ایجاد کنیم، تاسیس و ایجاد مراکز یادگیری محلی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه در این مراکز به سوادآموزی درس می‌دهیم که در کنارش مهارت‌ها را نیز آموزش می‌بیند تصریح کرد: هم آموزش سواد و هم مهارت آموزی مورد توجه است تا در راستای سبک زندگی اسلامی قدمی برداشته شود.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول