اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

مصطفی‌جوکار: کشتی خالی از پشتوانه نیست/ کشتی آزاد را به جایگاه اصلی‌اش برمی‌گردانیم

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: عملکرد جوانان نشان داد که کشتی ما خالی از پشتوانه نیست و برخلاف گفته برخی‌ها کفگیر کشتی به ته دیگ نخورده است.

مصطفی‌جوکار: کشتی خالی از پشتوانه نیست/ کشتی آزاد را به جایگاه اصلی‌اش برمی‌گردانیم

مسعود مصطفی‌جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره سطح کیفی و فنی مسابقات انتخابی کشتی آزاد جام تختی،‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه تعدادی از قهرمانان سابق ما مجوز حضور در این مسابقات را نداشتند حضورشان باعث ارتقاء سطح کیفی و فنی مسابقات شده بود از طرفی نفرات اصلی نیز در جام تختی به میدان خواهند رفت که به نظر می‌رسد شاهد رقابت‌های جذابی خواهیم بود.

وی ادامه داد:‌ عملکرد جوانان نشان داد که کشتی ما خالی از پشتوانه نیست و برخلاف گفته برخی‌ها کفگیر کشتی به ته دیگ نخورده است. یکی از دلایلی که در سال‌های اخیر کشتی آزاد دچار افت و تنزل شده بود عدم بها دادن به پشتوانه‌سازی و عدم برگزاری چنین مسابقاتی از جمله رقابت‌های لیگ بوده؛ در حالی که کشتی هیچ‌وقت خالی از پشتوانه نبوده است.

مربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی خوبی که فدراسیون و کادر فنی انجام داده، امیدواریم بتوانیم کشتی آزاد را به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم؛ البته با توجه به فاصله کوتاه باقیمانده تا المپیک 2020 ثمره اصلی این برنامه‌ریزی را در المپیک 2024 خواهیم دید جایی که جوانان و نوجوانان ما در آن خواهند درخشید. یکی از راهکارهای شناخت استعدادها نیز برگزاری چنین مسابقاتی است.

مصطفی‌جوکار در پاسخ به این سوال که در برخی اوزان شاهد قهرمانی نفرات کهنه‌کاری مانند نصیری، کمروند، بیات و... بودیم و به نظر می‌رسد جوانان هنوز نتوانسته‌اند حریفان کهنه‌کار خود را کنار بزنند، گفت: بله، متأسفانه همانطور که گفتم عدم میدان دادن به جوانان در سال‌های قبل باعث ایجاد عدم خودباوری در بین کشتی‌گیران جوان شده بود به طوری که در بیشتر اوزان فاصله نفرات دوم با نفرات اول خود بسیار زیاد بود و حتی نفر دومی نداشتیم. با برگزاری منظم چنین رویدادهایی نه تنها این فاصله کمتر خواهد شد بلکه شاهد ظهور و بروز استعدادهای جوان خواهیم بود.

وی افزود: کادر فنی و فدراسیون با آرامش و به دور از هرگونه حاشیه برنامه‌های خود را پیش می‌برند؛ در اولین گام این فرصت در اختیار تمام مدعیان قرار داده شد. متأسفانه با توجه به برنامه‌های مدیریت فنی قبل یأس و ناامیدی در اکثر کشتی‌گیران ایجاد شده بود و انگیزه‌ای نداشتند چون نفرات ملی‌پوش از قبل مشخص بودند و سایر کشتی‌گیران امیدی برای رسیدن به تیم ملی نداشتند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد خاطرنشان کرد: در گذشته افرادی که در هیچ باشگاهی تمرین نمی‌دادند، در تیم‌های ملی نفر اول بودند، اما اکنون فردی مانند محسن کاوه، نه تنها در باشگاه خودش حضور دارد بلکه به تمام باشگاه‌ها هم سر می‌زند تا بتواند برنامه‌ریزی خوبی برای تیم ملی داشته باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول