اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

ابهام در خصوص تغییر تابعیت 2 پارادوومیدانی‌کار/ رضایی: کجا بهتر از ایران؟

رئیس انجمن پارادوومیدانی در واکنش به تغییر تابعیت 2 ورزشکار این رشته گفت: کدام کشور بیشتر از ما به ورزشکارانش چنین جوایزی می‌دهد و کجا بهتر از ایران.

ابهام در خصوص تغییر تابعیت 2 پارادوومیدانی‌کار/ رضایی: کجا بهتر از ایران؟

بهمن رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره حضور 2 نفر از پارادوومیدانی‌کاران کشورمان در مسابقات ترکیه، گفت: من هم این موضوع را از طریق رسانه‌ها شنیدم و دقیقاً در جریان آن نیستم، اما وقتی برای مسابقات قهرمانی کشور از این 2 نفر دعوت کردیم هیأت استان آنها اعلام کرد که مصدوم هستند و نمی‌توانند شرکت کنند.

وی ادامه داد: از طرفی رکوردهای کائیدی و خالوندی به گونه‌ای بود که فاصله زیادی با کسب مدال دارند. رقابت‌ها طوری شده است که اگر افرادی مانند این 2 نفر می‌خواهند به مدال برسند، باید خیلی بیشتر تلاش کنند به طوری که در مسابقات امارات هم نتوانستند نتایج قابل قبولی بگیرند. 

رئیس انجمن پارادوومیدانی تصریح کرد: هدف ورزشکار از رفتن به کشور دیگری قطعاً کسب جوایز و درآمد بیشتر است، اما وقتی در ایران این همه پاداش و جوایز برای ورزشکاران در نظر می‌گیرند چه دلیلی برای این کار وجود دارد. برای بازی‌های پاراآسیایی 500 میلیون جایزه به ورزشکاران پرداخت می‌شود. جوایز پارالمپیک و جهانی هم است. پاداش کسب سهمیه، پاداش پای سکو و حقوق ماهیانه هم برای ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود. وقتی این همه پاداش برای ورزشکاران دیده شده است چه دلیلی برای این کار وجود دارد و کجا بهتر از ایران.

رضایی در پاسخ به این سؤال که آیا این 2 ورزشکار در تورنمنتی رسمی به میدان رفته‌اند و انجمن از تصمیم آنها اطلاعی داشته یا نه، گفت: ظاهراً مسابقات داخلی ترکیه بوده است چون در تقویم فدراسیون جهانی چیزی ثبت نشده؛ به ما هم چیزی نگفتند، اما مسابقه دادن برای کشور دیگری به این راحتی‌ها هم نیست؛ یا باید رضایت پارالمپیک را جلب کنند یا اینکه یک دوره بیرون بمانند تا بتوانند برای کشور دیگری مسابقه دهند. 

وی درباره برنامه‌های پارادوومیدانی‌کاران گفت: این هفته جلسه‌ای با مسؤولان کمیته ملی پارالمپیک به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای متمرکز خواهیم داشت. اواخر اسفند تورنمنت فزاع امارات را داریم که گزینشی پارالمپیک نیز است. هفته اول اردیبهشت نیز مسابقات قهرمانی کشور را به عنوان آخرین انتخابی تیم ملی برگزار خواهیم کرد که از IPC درخواست حضور نماینده رسمی کردیم تا رکوردهای بچه‌ها ثبت شود. پس از آن نفرات اعزامی به توکیو مشخص خواهد شد و اردوها تا شهریور ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول