اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دیدار خانواده با دانشمند اصفهانی، پس از یک سال و سه ماه گروگان‌گیری یانکی‌ها

برادر «دکتر مسعود سلیمانی» دانشمند اصفهانی زندانی در آمریکا، با اشاره به خبر آزادی وی، از عزیمت خانواده این دانشمند اصفهانی به تهران برای ملاقات با وی خبر داد.

دیدار خانواده با دانشمند اصفهانی، پس از یک سال و سه ماه گروگان‌گیری یانکی‌ها

رسول سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان؛ در خصوص خبرهای منتشر شده در مورد آزادی مسعود سلیمانی اظهار کرد: این خبر درست است.

وی افزود: اطلاعات بیشتری نداریم، گفته بودند ظرف همین چند روز آینده آزاد می شود؛ به صورت دقیق زمان آزادی را نگفتند ولی از ما خواستند که به تهران برویم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، امروز در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می کنم».

 

به گزارش فارس، در تاریخ سوم آبان سال 1397 (بیست و پنجم اکتبر 2018) بود که دکتر سلیمانی به‌ عنوان یکی از دانشمندان علوم پزشکی ترمیمی و هماتولوژی (خون‌شناسی) و همچنین نخبه تحسین‌شده ایرانی چه در عرصه داخلی و چه در صحنه بین‌المللی، بعد از ورود به فرودگاه شهر شیکاگو در ایالات متحده با استفاده از ویزای معتبر J-1 توسط نیروهای امنیتی و پلیس فدرال این کشور (اف. بی. آی) بازداشت شد.

بهانه دولت آمریکا برای بازداشت غیرقانونی دکتر سلیمانی، نقض قوانین تحریمی ایران با همراه داشتن داروهای ممنوعه بوده است، اما این موضوع هیچکاه در یک سال و سه ماه اخیر اثبات نشد.

انتهای پیام/63064/ص10/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول