اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حمایت معاون وزیر راه از تشکیل سازمان باز آفرینی در مشهد

معاون وزیر راه و شهرسازی از حمایت ۱۰۰ درصدی خود جهت راه‌اندازی سازمان بازآفرینی و تشکیل دفاتر تسهیل‌گری در شهر مشهد توسط شهرداری خبر داد.

حمایت معاون وزیر راه از تشکیل سازمان باز آفرینی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد پژمان صبح امروز در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری مشهد در جمع خبرنگاران ضمن بیان این نکته که مهم‌ترین موضوع در دستور کار دولت‌مردان، رونق بخشی به اقتصاد کشور است، اظهار کرد: فشار دشمن، برای به رکود رساندن فعالیت‌های اقتصادی ماست که مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده، بنابراین باید این فضا را به هم بزنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که بخش مسکن و ساختمان، کمترین وابستگی را به بیرون کشور دارد، ادامه داد: بنابراین رونق بخشی و تحرک دادن به آن راحت‌تر است.

وی تصریح کرد: البته اشتغال بالایی هم در این بخش بکارگیری شده است، بنابراین باید این عرصه را بیش از گذشته فعال کرده و به کمک اقتصاد کشور بیاوریم.

پژمان خاطرنشان کرد: پیش از این بخش ساختمان و مسکن یک‌سوم سهم اقتصاد کشور را عهده‌دار بود که می‌توان این سهم را در این شرایط افزایش داد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه سخنان خود در رابطه با مسئله بافت فرسوده مشهد، ابراز کرد: مخاطرات و کمبودهای رفاهی که متوجه ساکنین بافت‌های فرسوده است ایجاب می‌کند که ظرفیت‌ها را برای نوسازی بسیج کنیم.

وی اضافه کرد: دولت اقدامات ویژه‌ای را در این حوزه ارائه کرده که با اقدامات مدیریت شهری، تکمیل‌شده است، از تخفیف تا ۱۰۰ درصدی در صدور پروانه‌های ساختمانی تا تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و انشعابات در این تسهیلات دیده شده است.

پژمان در ادامه به انتظارات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از مدیریت شهری اشاره و عدم وجود بروکراسی اداری را یکی از این انتظارات خواند و افزود: در مرحله بعد هم با تغییر مدیریت‌ها، قراردادهای آن‌ها محترم شمرده‌شده و با ناملایمات و ناامنی مواجه نشوند، همچنین در تعریف پروژه‌ها و محاسبات مالی آن، دغدغه‌های سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر این موضوع که راه‌اندازی سازمان بازآفرینی و تشکیل دفاتر تسهیل‌گری در مشهد به‌صورت  ۱۰۰ درصد مورد حمایت ما است، خاطرنشان کرد: نباید اداره کل راه و شهرسازی در این حوزه دخالت کند، چنانچه مغایرتی هم در اداره کل راه و شهرسازی برای این موضوع باشد، متذکر خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، دولت، سرمایه و سود سرمایه‌گذاران خارجی را که در پروژه‌های مختلف کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند، تضمین می‌کند.

پژمان با تأکید بر این موضوع که مشهد ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی برای انجام‌ پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مانند فرودگاهی، قطار، مترو، حمل‌ونقل عمومی، سکونتگاه‌های غیررسمی و غیره دارد، عنوان کرد: در حال حاضر همه نیازهای زائران و مجاوران، با پروژه‌های اجراشده برطرف نشده است و جای کار بسیاری برای ورود سرمایه‌گذاران باقی است.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول