اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

خالق «درخت دوستی» ایران و ژاپن کیست + عکس

در نودمین سال روابط ایران و ژاپن، تابلوی «درخت دوستی» به عنوان نماد دوستی دو کشور رونمایی شد. خالق این تابلو، نگارگری ۷۰ساله اهل اصفهان است.

خالق «درخت دوستی» ایران و ژاپن کیست + عکس

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، در مراسم اختتامیه نودمین سال روابط ایران و ژاپن که عصر سه‌شنبه ۱۲ آذرماه برگزار شد، تابلوی نفیس «درخت دوستی» برداشت ایرانی از لوگوی نودمین سال روابط دو کشور رونمایی شد.

در این مراسم که عباس عراقچی و تاکئو موری موری معاونین وزارت خارجه دو کشور ایران و ژاپن به همراه سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان حضور داشتند، «درخت دوستی» اثر استاد رضا بدرالسماء به ژاپنی‌ها هدیه شد.

این تابلو در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر با تکنیک گواش و آبرنگ خلق شده است و در آن دو درخت سرو به نشانه ایستادگی، طراوت و تازگی در کنار یکدیگر قرار گرفته، دو پرنده از ایران و ژاپن به نشانه دوستی دیرین دو ملت، گل‌های ایرانی (انار) و ژاپنی (ساکورا) را به مردم دو کشور به صورت متقابل اهدا می‌کنند و نام رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن در درون طرح قرار گرفته است.

 

بدرالسماء «درخت دوستی» را در شهریور ۹۸ طراحی و خلق کرده است.

این نگارگر ۷۰ ساله اصفهانی، پیش از این نمایشگاه‌های بسیاری در خارج از کشور نظیر فرانسه، آلمان، ایتالیا، سنگال، ترکمنستان، مالی، الجزایر، لبنان، آذربایجان، گرجستان، امارات، قزاقستان و ترکیه برپا کرده است.

 

 

بدرالسماء علاوه بر نگارگری کتاب‌های نفیس شاعران پارسی‌زبان از جمله حافظ، مولانا، خیام، عطار و فردوسی، انجام میناکاری ضریح حضرت مسلم‌بن عقیل، حبیب بن مظاهر، مقام حضرت ابوالفضل، کتیبه میناکاری نیم‌ضریح امام موسی کاظم و امام جواد علیهم‌السلام و همچنین میناکاری پنجره فولاد حرم مطهر حضرت معصومه(س) را در کارنامه خود داراست.

 


نمونه آثار رضا بدرالسماء

 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول