اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سومین روز در ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی چه گذشت؟

در دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان خراسان‌جنوبی، هیچ فردی برای نام‌نویسی به حوزه‌های انتخابیه مراجعه نکرده و ستادهای انتخاباتی روز خلوتی را سپری کردند!

سومین روز در ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح روز یکشنبه 10 آذرماه با دستور وزیر کشور در سراسر کشور آغاز و روند ثبت‌نام از داوطلبان تا یک هفته ادامه دارد.

آغاز ماراتن ثبت‌نام کاندیداها در خراسان‌جنوبی برای چهار کرسی بهارستان همزمان با سراسر کشور در چهار فرمانداری بیرجند، قاین، فردوس و نهبندان آغاز و این روند به‌مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

استان خراسان‌جنوبی چهار کرسی در مجلس دارد که شامل حوزه‌های انتخابیه «بیرجند، خوسف و درمیان»، «قاین و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «طبس، بشرویه فردوس و سرایان» می‌باشد.

داوطلبان کاندیداتوری در این دوره از انتخابات مجلس از 10 آذرماه تا جمعه آینده فرصت دارند به فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با تحویل مدارک و تکمیل فرم‌های مربوطه، وارد این عرصه شوند.

مرحله نخست بررسی صلاحیت کاندیداها در هیئت اجرایی (شامل هشت معتمد به‌همراه فرماندار مرکز حوزه انتخابیه، نماینده شورای اسلامی استان و مدیرکل ثبت و احوال) است که تا 14 دی‌ماه ادامه دارد و پس از آن،‌ بررسی صلاحیت‌ها طبق روال در هیئت‌های نظارت استانی، هیئت مرکزی نظارت و شورای نگهبان تا 22 اسفند ادامه خواهد یافت.

روز نخست؛ از ثبت‌نام 8 نفر تا کناره‌گیری فلاحتی

در روز نخست ثبت‌نام داوطلبان هشت نفر در خراسان‌جنوبی ثبت‌نام کردند که از این تعداد، چهار نفر مربوط به حوزه بیرجند، درمیان و خوسف بودند که سه نفر در فرمانداری بیرجند و یک نفر در ستاد انتخابات کشور در تهران نام‌نویسی کردند.

یک نفر هم مربوط به حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه و سرایان است که در ستاد انتخابات کشور در تهران نام‌نویسی کرد. در حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه هم سه نفر ثبت‌نام و در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه فردی برای ثبت‌نام مراجعه نکرد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از کاندیداتوری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کناره‌گیری کرد و گفت: برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارم و هرکس که با رأی مردم انتخاب شد پس از تأیید صحت انتخابات، مورد تکریم من خواهد بود!

همچنین در روز نخست ثبت‌نام داوطلبان استاندار خراسان‌جنوبی از مرکز ثبت‌نام حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بازدید و از نزدیک شاهد روند ثبت‌نام بود.

روز خلوت ستادهای انتخاباتی استان!

در دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان خراسان‌جنوبی، هیچ فردی برای نام‌نویسی به حوزه‌های انتخابیه مراجعه نکرده و ستادهای انتخاباتی روز خلوتی را سپری کردند!

آمار ثبت‌نام کنندگان همان هشت نفری بود که در روز نخست به ستادهای انتخاباتی مراجعه کرده و روند نام‌نویسی را طی کردند.

روز سوم ثبت‌نام تا ساعت 15

در روز سوم ثبت‌نام نیز استقبال چندانی از سوی داوطلبان نشد و به گفته خوش‌خبر رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی تاکنون در دو حوزه انتخابیه دو تا سه نفری برای ثبت‌نام مراجعه کرده و در حال تکمیل فرآیند ثبت‌نام هستند که خبر قطعی آن ساعت 18 امروز اعلام می‌شود.

به گزارش فارس؛ هشت داوطلبی که نام‌نویسی کرده‌اند مرد هستند که دو نفر زیر ۵۰ سال و شش نفر بالای ۵۰ سال دارند. از این افراد میزان تحصیلات یک نفر لیسانس، سه نفر فوق لیسانس و چهار نفر دکتری است.

از این تعداد داوطلب کرسی بهارستان یک نفر دارای سابقه نمایندگی و سه نفر دارای سابقه داوطلبی هستند.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام

کسانی که قصد داوطلبی و ثبت‌نام در انتخابات مجلس را دارند علاوه بر شرایط مندرج در قانون باید حداقل ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال سن و حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن را داشته باشند.

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس‌دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن، یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمث و یا مدرکی معتبر دال بر روشن‌بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی از مدارک لازم برای ثبت‌نام است.

اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه و سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی از شرایط داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم است.

داوطلبان خراسان‌جنوبی هفت روز فرصت دارند برای ثبت‌نام در این دوره از انتخابات از ساعت هشت صبح تا 18 عصر به فرمانداری چهار حوزه انتخابیه مراجعه و داوطلبان خارج از استان نیز می‌توانند به ستاد انتخابات وزارت کشور و افرادی که خارج کشور هستند می‌توانند برای ثبت‌نام به مراکز رسمی، نمایندگی‌ها و کنسولگری‌های رسمی خارج از کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول