اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

چگونگی برگزاری اردو در ژاپن قبل از المپیک/ فخری: هنوز هیچ فدراسیونی درخواست نداده است

کشورهای مختلف برای آمادگی بیشتر جهت حضور در بازی‌های المپیک توکیو، کمپ تمرینی خود را مشخص کرده‌اند اما از ایران هنوز هیچ فدراسیونی درخواست برگزاری اردو در ژاپن را نداشته است.

چگونگی برگزاری اردو در ژاپن قبل از المپیک/ فخری: هنوز هیچ فدراسیونی درخواست نداده است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالی که حدود 8 ماه به بازی‌های المپیک 2020 توکیو زمان باقی است، کشورهای مختلف در حال آماده‌سازی خود برای حضور در این رویداد بزرگ هستند.

ژاپن نیز برای درگیری تمامی مردم این کشور در بازی‌های المپیک، ترویج دوستی و میهمان‌نوازی، شهرهای مختلف را ترغیب کرده تا میزبان ورزشکاران بین‌المللی باشند به همین دلیل پیشنهاد شده شهرهای مختلف میزبانی تیم‌های ورزشی سراسر دنیا را برعهده داشته باشند در همین راستا کمیته‌های ملی المپیک رایزنی‌هایی را با شهرهای ژاپنی به منظور برگزاری کمپ انجام داده‌اند.

* درخواست کشورهای قدرتمند برای اجاره خانه و کمپ تمرینی در ژاپن

به عنوان مثال کمیته المپیک کنیا اعلام کرد شهر کارومه در ژاپن را برای کمپ تمرینی آماده‌سازی قبل از بازی‌های 2020 در نظر گرفته‌اند. در مجموع 16 درخواست برای فرانسه، 14 شهر برای آمریکا و 5 شهر برای چین درخواست میزبانی داده‌اند. چین‌تایپه نیز به عنوان یک کشور محبوب در بین شهروندان ژاپنی، 24 درخواست برای میزبانی داشته است.

برخی کشورها از جمله هند نیز به دنبال اجاره خانه در شهر توکیو هستند تا بتوانند با تمرکز ورزشکاران‌شان را برای بازی‌های المپیک آماده کنند. خانه در نظر گرفته شده برای ورزشکاران هندی به مساحت 2 هزار و 227 متر مربع بوده که در منطقه آرایکه نزدیک به دهکده ورزشکاران در توکیو واقع شده است. در بازی‌های المپیک 2016 ریو نیز چند کشور از جمله آمریکا، فرانسه و هلند ورزشکاران‌شان را در دهکده بازی‌ها اسکان ندادند.

* فخری: هیچ فدراسیونی فعلا درخواست اردو در ژاپن را نکرده است

این در شرایطی است که وضعیت ایران و کمپ تمرینی ورزشکاران کشورمان هنوز برای بازی‌های المپیک 2020 مشخص نشده است.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در این باره گفت: در جلسه سرپرستان کاروان‌های حاضر در المپیک که شرکت داشتیم، اعلام شد حتی IOC هزینه‌ها را برای این کمپ‌ها پرداخت می‌کند اما یک تیم ورزشی می‌تواند در این کمپ شرکت کند که معمولا رشته‌های تیمی به این کمپ‌ها می‌روند.

وی افزود: در جلسه با فدراسیون‌ها هم اعلام کردیم هر فدراسیونی تمایل دارد به ما بگوید تا مکاتبه کنیم اما به این صورت نیست که همه رشته‌ها را قبل از المپیک به کمپ ببریم چون اصلا کادرهای سرپرستی قبول نمی‌کنند و حریف تمرینی هم نیست اما در مورد رشته‌های تیمی چون مسابقات‌شان زودتر شروع می‌شود، می‌توانند چند روز قبل از المپیک در این کمپ‌ها اردو داشته باشند. آنها می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند و حتی چند مسابقه تدارکاتی هم داشته باشند.

فخری درباره اینکه آیا فدراسیونی درخواست برگزاری اردو در ژاپن داشته یا خیر، عنوان کرد: فعلا خیر، باید رشته‌های اعزامی مشخص شوند و بعد به ما بگویند که می‌خواهند اردو داشته باشند. در رشته‌های تیمی فعلا بسکتبال سهمیه المپیک گرفته است. 

کاروان ورزشی ایران برای بازی‌های 2020 توکیو 27 سهمیه المپیک کسب کرده و مسابقات در رشته‌های مختلف همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول