اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فیلم‌ساز کردستانی تندیس زرین چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را کسب کرد

فیلم کوتاه «بابردوو» به کارگردانی سیاوش ساعدپناه، فیلم‌ساز کردستانی توانست تندیس زرین چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را به خود اختصاص دهد.

فیلم‌ساز کردستانی تندیس زرین چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را کسب کرد

فیلم‌ساز کردستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ فیلم به دبیرخانه چهل‌و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌رشد ارسال شد که از بین آثار ارسالی ۱۴۲ فیلم کوتاه و بلند از ایران و جهان جواز شرکت در بخش پایانی جشنواره را کسب کردند.

سیاوش ساعدپناه با اشاره به اینکه این فیلم‌ها در قالب‌های پویانمایی، مستند، مستند علمی- آموزشی، داستانی کوتاه، داستانی بلند و بخش جنبی (منتخب جشنواره فیلم‌های آموزشی آلمان)، بود، افزود: فیلم‌های یاد شده در گروه‌های آزاد، فرهنگیان و دانش‌آموزان فیلمساز در این جشنواره شرکت داده شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۵ اثر ایرانی درکنار ۵۷ فیلم از ۲۵ کشور جهان به عنوان منتخب هیئت‌های انتخاب این دوره از جشنواره در بخش مسابقه با هم رقابت کردند که از این تعداد ۲۳ در بخش فیلم کوتاه بود.

فیلم‌ساز کردستانی عنوان کرد: فیلم کوتاه «بابردوو» از کشور ایران رتبه اول، تندیس زرین و دیپلم افتخار بخش فیلم کوتاه داستانی این جشنواره و همچنین رتبه اول فیلم‌های منتخب بخش فرهنگیان فیلمساز را کسب کرد.

کارگردان فیلم کوتاه «بابردوو» در خصوص محتوای این فیلم اعلام کرد: فیلم بابردوو که تولید آن یک‌سال و نیم به طول انجامید، به خاطرات پیرزنی بر می‌پردازد که در اوج بازی و کودکی وارد زندگی متاهلی شد و حکایت از کودک همسری دارد.

این فیلم‌ساز ایرانی که از سال ۸۰ کار فیلم‌سازی را از انجمن سینما جوانان دفتر سنندج آغاز کرده است، عنوان کرد: در طول این سال‌ها فیلم‌های مستند زیادی را ساخته است که از شبکه‌های سراسری به روی آنتن رفته است.

ساعدپناه که در چهل و هفتمین دوره جشنواره فیلم رشد نیز رتبه اول و تندیس زرین این جشنواره را به دست آورده است، یادآوری کرد: در حال حاضر مستندی با عنوان «سردرب‌های تاریخی ایران» را در دست تولید دارد.

وی در پایان از حمایت مالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تولید فیلم بابردوو قدردانی و خاطرنشان کرد: مسائل مالی یکی از مشکلات پیش‌روی هنرمندان فیلم‌ساز است و امیدواریم با حمایت‌های مسوولان این مسائل مرتفع شود.

چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد از ۲۴ آبان تا اول آذر ابتدا در تهران و دیگر شهرستان‌های این استان، و سپس از ۲ آذر تا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، در سایر استان‌ها توسط دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2330/72/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول