اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

حسینی: وزنه‌برداری رشته خشنی نیست/خیلی‌ها اعتقاد داشتند دیر شروع کرده‌ام

بانوی وزنه‌بردار مدال‌آور ایران گفت: وزنه‌برداری برعکس آنچه عموم مردم فکر می‌کنند رشته خشنی نیست.

حسینی: وزنه‌برداری رشته خشنی نیست/خیلی‌ها اعتقاد داشتند دیر شروع کرده‌ام

به گزارش خبرگزاری فارس، الهام حسینی بانوی وزنه‌بردار کشورمان درباره اینکه خیلی‌ها اعتقاد دارند وزنه‌برداری رشته‌ای مردانه است و شما نشان دادید این طور نیست، اظهار داشت: از نظر عموم وزنه‌برداری رشته‌ای مردانه است اما اینطور نیست و ما ثابت کردیم زنان هم می‌توانند مانند مردان این رشته را دنبال کنند. وزنه‌برداری برعکس ظاهرش رشته خشنی نیست و شما در این رشته به تمرکز، صبر و تحمل نیاز دارید. من حتی فکر می‌کنم این رشته به تحمل سختی‌های زندگی هم کمک می‌کند. من رشته‌های زیادی را امتحان کرده‌ام اما وزنه‌برداری آنطور که همه فکر می‌کنند نیست.

وی که در برنامه ورزش و مردم میهمان بود، درباره اینکه شما مچ‌اندازی هم کار کرده‌اید، عنوان کرد:  من به کارهای زورآزمایی علاقه زیادی داشتم تا قدرت و توانم را نشان دهم. مچ‌اندازی را ادامه ندادم  چون دیدم هدفی که دارم در این رشته مسجل نمی‌شود.

بانوی وزنه‌بردار ایران درباره اینکه شما در رشته‌های زیادی ورزش کرده‌اید و در نهایت به وزنه‌برداری رسیدید، خاطرنشان کرد: رشته‌های دیگر برایم رضایت‌بخش نبود و حمایتی هم نمی‌دیدم. من در لیگ برتر فوتبال هم بودم اما آنطور که باید حمایتی نمی‌شد. در فوتبال تلاش زیادی کردم. در رشته وزنه‌برداری اوایل زمانی که شروع کردم خیلی‌ها به خاطر سنی که داشتیم تلاش می‌کردند مرا منصرف کنند. زمانی که این رشته را شروع کردم 28 ساله بودم و خیلی‌ها اعتقاد داشتند دیر است اما من قبلا کارهای بدنسازی سنگین انجام می‌دادم و بدنم آماده بود.

حسینی ادامه داد: سال 96 بود که دیدم فدراسیون وزنه‌برداری قرار است رکوردگیری داشته باشد. پیگیر شدم تا مربی خانم پیدا کنم اما نبود. به خیلی جاها مراجعه کردم اما کسی را پیدا نکردم به هیات استان مراجعه کردم تا توانستم بفهمم مسابقات چطور برگزار می‌شود. بارها فیلم دیدم و تمرین کردم. استارت کار زده شد و هر روز برای یادگیری تشنه‌تر می‌شدم. رکوردگیری اول من باعث حیرت خیلی‌ها شد اما تکنیک نمی‌دانستم.

وی درباره رکوردی که داشت، گفت: در یک ضرب 50 و در 2 ضرب 70 کیلو زدم و آنهایی که با این رشته آشنا بودند گفتند من توانایی بالایی دارم. اوایل خانواده من از این موضوع اطلاعی نداشتند و در تعطیلات نوروز به میهمانی هم نمی‌رفتم. من در مسابقات قهرمانی کشور اول شدم و بعد هم قرار شد فدراسیون اردو بگذارد.

بانوی مدال‌آور ایران درباره آخرین رکوردی که ثبت کرده، خاطرنشان کرد: من در یک ضرب 88 کیلو و در 2 ضرب 110 را ثبت کردم اما رکوردهای تمرینی‌ام از این بیشتر است.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا در وزنه‌برداری زنان احتمال کسب سهمیه وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: پتانسیل بانوان ایرانی زیاد است. من در ابتدا از فدراسیون وزنه‌برداری تشکر می‌کنم که تلاش کرد در این شرایط اقتصادی ما هم در رقابت‌های گزینشی المپیک شرکت کنیم. باید در 6 مسابقه گزینشی شرکت کنیم تا رنکینگ‌ها و امتیازها مشخص شود. 8 نفر اول مستقیم به المپیک می‌روند و 8 نفر بعدی نفرات برتر قاره‌ها هستند. من 3 گزینشی رفته‌ام و تلاش می‌کنم که امتیازات بیشتری کسب کنم.

وی ادامه داد: اگر بتوانم به این المپیک که برسم هیچ، در غیر اینصورت تجربه ما بالاتر می‌رود. همه تلاش من این است که به المپیک بروم یا سال 2020 یا یال 2024. سن یک عدد است و اگر بخواهم به این عدد توجه کنم خیلی‌ها در سن من بازنشسته می‌شوند. فاصله ما برای کسب سهمیه زیاد است اما سعی می‌کنیم با تلاش این فاصله را کم کنیم. من در 2 سال توانستم 90 کیلو افزایش رکورد داشته باشم.

حسینی درباره اینکه نفر اول وزن شما چه رکوردی دارد، گفت: من در وزن 71 کیلو بودم اما چون این وزن المپیکی نبود تغییر وزن دادم و به 76 کیلو رفتم. در این وزن نفر اول در یک ضرب رکورد 120 و در 2 ضرب رکورد 150 کیلو را دارد. من احتمال زیادی را برای کسب سهمیه نمی‌بینم اما همه تلاشم را می‌کنم. کار سختی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیده الهام حسینی، نماینده وزنه‌برداری کشورمان در دسته 76 کیلوگرم موفق شد مدال برنز جام بین‌المللی نعیم سلیمان اوغلو در ترکیه را کسب کند تا نخستین مدال بین‌المللی وزنه‌برداری کشورمان در بخش بانوان به نام این وزنه‌بردار ثبت شود.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول