اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

محمدی: نتایج جوانان با دوره قبل قابل مقایسه نیست/ مدیریت جرقه‌ای به بوکس آسیب می‌زند

مربی سابق تیم بوکس جوانان گفت:‌ نتایج تیم ملی جوانان در مغولستان بسیار بد بود و به هیچ عنوان با نتایج دوره قبل قابل مقایسه نیست.

محمدی: نتایج جوانان با دوره قبل قابل مقایسه نیست/ مدیریت جرقه‌ای به بوکس آسیب می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت‌های بوکس جوانان قهرمانی آسیا در حالی هفته گذشته در مغولستان برگزار شد که تیم ملی بوکس کشورمان با ترکیب 10 ملی پوش در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد و در پایان تنها یک بوکسور موفق شد به دور دوم رقابت‌ها راه یابد و 9 بوکسور کشورمان در نخستین بازی شکست خوردند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

اسفندیار محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد نتایجی که برای تیم ملی جوانان در مغولستان رقم خورد، چیست،‌گفت: بدون تعارف باید بگوییم نتایج رقم‌خورده در مغولستان افتضاح‌تر از این نمی‌شود. واقعاً‌ تیم ملی نتایج بدی را کسب کرد. 10 بوکسور به این مسابقات اعزام شدند و ملی پوشان ما 11 بازی در این مسابقات انجام دادند. یعنی 9 بوکسور ما در همان بازی اول شکست خوردند و تنها یک بوکسور موفق شد 2 بازی انجام دهد. 9 نفر از ملی‌پوشان ما همان شب اول حذف شدند و دلیل این موضوع عدم شناخت از حریفان است. نتایج با دوره قبل به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، ما دوره قبل 3 مدال برنز کسب کردیم، اما در این دوره از مسابقات 9 نفر از بوکسورها حتی به دور دوم هم نتوانستند صعود کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد:‌ ما در طول مسابقات 100درصد ضعف فنی داشتیم. عدم شناخت از حریفان یکی دیگر از مسائلی بود که باعث شکست ما شد. متأسفانه در فدراسیون مسئولان لحظه‌ای و احساسی تصمیم می‌گیرند؛ به هر حال هر مربی که در هر رشته‌ای مسئولیت بر عهده می‌گیرد، باید یک زمانی در اختیار داشته باشد تا بتواند نتیجه لازم را کسب کند اما در فدراسیون بوکس این طور نیست هر مربی که به مسابقات اعزام می‌شود و نتیجه نمی‌گیرد، بلافاصله برکنار می‌شود. حتی برای برکناری به مربی هم اطلاع نمی‌دهند، حتی به او نمی‌گویند چرا چنین نتیجه‌ای رقم خورده و چه کار کنیم که نتیجه بهتر از این شود. من فکر می‌کنم با این شرایط روز به روز وضعیت ما بدتر می‌شود.

مربی سابق تیم ملی جوانان در پاسخ به این سؤال که در طول 20 سال گذشته بوکسورهای ما 3 بار به نمایندگان چین‌تایپه باخته‌اند، یکی از آنها 20 سال پیش بوده و دو نفر دیگر طی همین دو سال گذشته بوده، چه اتفاقی افتاد که ما مقابل بوکسورهای چین‌ تایپه شکست می‌خوریم،‌گفت: کشورهایی مثل چین‌تایپه، قزاقستان،‌ ترکمنستان و حتی چین اصلا با بوکسورهای ما قابل مقایسه نیستند. نمی‌دانم که چرا مسئولان فدراسیون وقتی تیم با نتیجه ضعیف از مسابقات برمی‌گردند، فرار رو به جلو می‌کنند و شروع می‌کنند از نتایج رقم خورده تعریف و تمجید کردن، پیروزی مقابل کشورهایی مثل کویت و امثال آن اصلاً برای ما پیروزی محسوب نمی‌شود. سوال من این است که کشورهای عربی کجای بوکس دنیا هستند که وقتی ما آنها را شکست می‌دهیم خوشحالی می‌کنیم؟

محمدی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: از نتایجی که در مسابقات مغولستان رقم خورد، نباید ملی‌پوشان را مقصر بدانیم. بچه‌های ما دقیقاً‌ مثل ورزشکاران دیگر هستند دو دست، دو پا، دو چشم دارند ما باید روی آنها کار کنیم تا به جایگاه واقعی خود برسند. ما مدیریت خوبی را در بوکس می‌خواهیم و مدیریت جرقه‌ای نمی‌خواهیم. وقتی به یک مربی تیم را می‌دهیم، باید رزومه کاری او را هم در نظر داشته باشیم؛ نه اینکه بدون اطلاع از همه چیز مسئولیت را به یک مربی واگذار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا فدراسیون شورای فنی ندارد تا در چنین مواقعی در مورد نتایج رقم خورده  در شورای فنی تصمیم گیری شود،‌ گفت:‌ متأسفانه در فدراسیون شورای فنی تعطیل است، در واقع شورای فنی نداریم. ضمن اینکه مسئولیت‌ها در فدراسیون بوکس مقطعی است و زمان آن بسیار کوتاه است. در فدراسیون تقسیم کار نمی‌شود، وقتی به کسی پست می‌دهند اجازه فعالیت به او را نمی‌دهند. ضمن اینکه تصمیمات احساسی و لحظه‌ای از سوی مسئولان فدراسیون همیشه گرفته می‌شود. به عنوان مثال وقتی ثوری رئیس فدراسیون به کرمانشاه سفر کرد، در حضور مدیرکل ورزش و جوانان، رئیس هیأت بوکس استان، برخی دیگر از مسئولان ورزش و قهرمانان استان کرمانشاه به ملی‌پوشان سابق که همه از قهرمانان بزرگ آسیا هستند وعده‌هایی را داد. متاسفانه قرار بود پس از بازگشت به تهران از قهرمانان بزرگ کشورمان در رده نونهالان استفاده کند اما همین که به تهران رسید بلافاصله افراد دیگری را به عنوان کادر فنی تیم ملی نونهالان استفاده کرد. خوب این رفتارها این نشان می‌دهد تصمیمات متأسفانه در فدراسیون بوکس لحظه‌ای  و احساسی گرفته می‌شود و همین موضوع به بوکس کشورمان آسیب زده است.  

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول