اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تاکید پورمحمدی بر نقش ویژه وزارت ورزش و فدراسیون‌ها در فرهنگ عمومی ورزش

مشاور رئیس قوه قضائیه گفت: رئیس فدراسیون، مسئول باشگاه، داور و مربی باید نماد انضباط و قانون‌مداری باشند.

تاکید پورمحمدی بر نقش ویژه وزارت ورزش و فدراسیون‌ها در فرهنگ عمومی ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی پورمحمدی مشاور رئیس قوه قضائیه در نخستین همایش کمیسیون اخلاق ورزش ایران اظهار داشت: نباید درگیر آیین نامه ها و دستورالعمل ها شد. من این دستورالعمل را خواندم و دوستان کار زیاد حقوقی روی آن انجام داده اند اما این راه نجات ما نیست. ورزش آمده تا ارزش های انسانی را متجلی کند. 

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه قوانین ورزشی بر افکار سیطره کرده، عنوان کرد: نقض یک قانون جهانی باعث می شود آنها اجازه حضور در میادین را ندهند. این زور اسلحه و موشک نیست بلکه مطالبه اجتماع است. اقتصاد ورزش، فرهنگ ورزش، ادبیات ورزش، دیپلماسی ورزش و طب ورزش گستره وسیع، عمیق و تاثیرگذار دارد. این موضوعات باید با اخلاق مدیریت شود.

پورمحمدی با بیان اینکه ۲ مجرای طبیعی داریم تا جامعه قانون مدار باشد، گفت: یکی از این موارد ورزش است؛ باید ببینیم ورزش ما قانون مدار هست یا خیر؟ از مسئولان ورزش به عنوان مدیران اخلاق اجتماعی انتظار داریم تا این موارد رعایت شود. وقتی رئیس فدراسیون، مسئول باشگاه، داور و مربی مصاحبه می کند، آنها باید نماد انضباط و قانون مداری باشند. گاهی اوقات می بینیم که مربیان به داوران انتقاد می کنند اما آقای مربی قبل از اینکه نگران اشتباه داور باشید حواستان باشد داور نماد قانون است.

وی خطاب به حاضران در همایش، خاطرنشان کرد: وقتی بازیکن پرخاش می کند، تماشاگر نباید پرخاش کند؟ با یقه گرفتن چه مشکلی حل می شود؟ من معتقدم وزارت ورزش و روسای فدراسیون ها بیشترین نقش را در فرهنگ اجتماعی دارند. کجا شما ۲۰-۳۰ میلیون جوان در اختیار خواهید داشت؟ 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول