اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امدادرسانی به ۲۳ خودروی گرفتار در برف مهدی‌شهر/ راهداران در آماده‌باش

امدادرسانی به ۲۳ خودروی گرفتار در برف در محورهای فولادمحله و چاشم در شهرستان مهدی‌شهر انجام شد و راهداران استان سمنان هم‌اکنون در آماده‌باش هستند.

امدادرسانی به ۲۳ خودروی گرفتار در برف مهدی‌شهر/ راهداران در آماده‌باش

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بارش برف در ارتفاعات و شمال استان سمنان سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم شد که مهم‌ترین آن لغزندگی و یخ‌زدگی معابر و کندی در عبور و مرور خودروهاست.

بارش برف در برخی محورهای ارتباطی استان سمنان به‌ویژه در مناطق روستایی شمال استان و مرز استان‌های سمنان با مازندران و گلستان، سبب شد تا شاهد کندی در تردد خودروها و انسداد برخی محورهای استان باشیم.

امدادرسانی به ۲۳ خودروی گرفتار

یاورعلی باقری، رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان مهدی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مهدی‌شهر اظهار کرد: تاکنون به ۲۳ خودروی گرفتار در برف در محورهای فولادمحله و چاشم شهرستان مهدی‌شهر امدادرسانی شده است.

رانندگان حتما با همراه داشتن زنجیرچرخ تردد کنند

وی افزود: نیروهای راهداری اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان مهدی‌شهر با استفاده از امکانات و تجهیزات راهداری موجود از ساعات اولیه بارش‌ها در محورهای مهم این شهرستان مستقر شده‌اند و به امدادرسانی و ارائه خدمات به مسافران و خودروها مشغول بوده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان مهدی‌شهر بیان کرد: با توجه به برودت هوا و یخ‌زدگی حتمی در گردنه‌های گونوسر، بشم ده‌صوفیان و بشم چاشم و محور پشتکوه از رانندگان تقاضا می‌شود که حتما با همراه داشتن زنجیرچرخ تردد کنند.

آمادگی راهدارخانه‌ها برای خدمات‌رسانی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، از آمادگی راهدارخانه‌های استان برای ارائه خدمات به مسافرین در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

محمدرضا عرب‌احمدی افزود: 10 راهدارخانه در حوزه شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدی‌شهر و گرمسار به‌صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

وی گفت: با توجه به بارش‌های روز گذشته در محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان، نیروهای راهداری با استفاده از امکانات و تجهیزات راهداری موجود از ساعات اولیه بارش‌ها در محورهای مهم شهرستان‌ها استقرار داشته و به 43 خودرو گرفتار در برف در محورهای حوزه شهرستان‌های دامغان و مهدی‌شهر امدادرسانی شد.

سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند

عرب‌احمدی با بیان اینکه هم‌اکنون کلیه محورهای مواصلاتی استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد، گفت: 100 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری شامل لودر، گریدر و نمک‌پاش و... در راهدارخانه‌های استان به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به مسافران زمستانه هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از مردم خواست قبل از سفر خودروهای خود را به سیستم گرمایشی و زنجیر چرخ مجهز کرده و برای اطلاع از وضعیت جاده‌ها به سایت www.141.ir مراجعه و یا با تلفن گویای 141 تماس بگیرند.

به گزارش فارس؛ پیش‌بینی بارش سنگین باران و برف در روزهای آتی برای استان‌های شمالی مرکزی و حتی جنوبی کشور انجام شده است.

مسؤولان از مردم خواسته‌اند تا از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضع راه‌ها به ۱۴۱ مراجعه کنند.

با همکاری نیروهای خدماتی و امدادی استان سمنان در راستای کنترل محورها و خدمات‌رسانی هر چه بهتر به هم‌وطنان مسافر اقدام می‌شود.

سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند. حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول