اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تخصص در تئاتر کودک افزایش یابد

داور بخش کودک بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: تئاتر کودک صاحب‌نام و صاحب‌سبک شده اما باید تخصص در تئاتر کودک افزایش پیدا کند.

تخصص در تئاتر کودک افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بهرام دوست‌قرین با بیان اینکه سطح کیفی آثار حاضر در جشنواره تئاتر کودک تا حدودی مطلوب بود، اظهار کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تحول بزرگی در تئاتر ایران ایجاد کرد و قبل از شکل‌گیری اولین دوره این جشنواره، گروه‌ها چندان درصدد تولید نمایش‌های حرفه‌ای در تئاتر کودک نبودند.

وی ادامه داد: تئاتر کودک آن چنان رونق نداشت اما طی ۲۶ دوره‌ای که جشنواره برگزار شد تئاتر کودک و گروه‌های تخصصی در این بخش شکل گرفتند و باعث شد تئاتر کودک، صاحب‌نام و صاحب‌سبک شود.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: تعدادی از گروه‌ها هر ساله تلاش می‌کنند تا در جشنواره حضور داشته باشند و در شهرستان‌های کوچک، گروه‌ها نمایش‌هایی می‌سازند تا بتوانند به جشنواره راه پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه تخصص در تئاتر کودک باید افزایش پیدا کند، یادآور شد: گروه‌ها باید آموزش ببینند و به‌روز شوند؛ هرچند جشنواره به این بخش از تئاتر رونق داده اما نیاز به تخصص دارد.

دوست‌قرین با اشاره به اینکه در تئاتر کودک، نویسندگان زیادی نداریم، اظهار کرد: این موضوع ممکن است در متن نمایش‌نامه آثار ضعف ایجاد کند.

وی اصلی‌ترین هدف یک تئاتر را سرگرم کردن مخاطب عنوان کرد و افزود: اهداف دیگر نمایش‌ها در همین قالب قرار می گیرد و در تئاتر کودک باید پارامترهایی که کودکان را جذب می کند شناسایی و به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/ 3140/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول