اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برگزاری جشنواره فرهنگی خراسان شمالی در آبان‌ماه سال جاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: جشنواره فرهنگی استانی کتابخوانی در ۲۴ آبان‌ماه سال جاری در روستای ارکان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره فرهنگی خراسان شمالی در آبان‌ماه سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حسین فرخندهدر مراسم آیین و بزرگداشت کتاب اظهار کرد: در دو سال گذشته حدود ۲۰ کتابخانه شهری و روستایی به فضای کتابخانه‌ای استان اضافه شدند که رستاخیز خوبی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مدت‌زمان مطالعه مردم کشور افزود: مطالعه روزانه کتاب‌های غیردرسی مردم ایران ۳۲ دقیقه و روزنامه‌ها و سایت‌های خبری ۸۰ دقیقه است و ۴۱ درصد شهروندانی که کتاب‌های غیردرسی مطالعه می‌کنند، معمولاً بیشتر از یک یا دو کتاب مطالعه ندارند.

وی تصریح کرد: پیشینه تاریخی ایران چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام نشان‌دهنده این است که تمدن اسلامی ما ریشه در کتاب و قرآن دارد و برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های این حوزه راه طولانی در پیش داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: جشنواره فرهنگی استانی کتابخوانی در ۲۴ آبان‌ماه سال جاری در روستای ارکان برگزار می‌شود.

خراسان شمالی رتبه سوم کشور در امانت‌داری کتاب

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان شمالی نیز گفت: خراسان شمالی رتبه سوم امانت‌داری کتاب و تعداد اعضای کتابخانه را دارد و جزء سه استان اول کشور است.

وی افزود: طی سالیان اخیر۶۰ کتابخانه و ۶۰ مرکز فرهنگی به بهره‌برداری رسید و عضویت اعضای کتابخانه‌ها به ۵۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: سال گذشته در سرانه فضای کتابخانه‌ای در رتبه نخست بودیم، اما با توجه به ساخت کتابخانه‌ای بزرگ در یزد، در این بخش هم جزو سه استان اول قرارگرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: استان در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در چهار سال متوالی که هرساله حداقل دو روستا جزو ۱۰ برگزیده نخست این جشنواره بوده‌اند، سه برگزیده کشوری از استان خراسان شمالی معرفی شدند.

جهانی خاطرنشان کرد: کتابخانه روستای خرق در فاروج، کتابخانه «نیکتا قوامی» در روستای بزنج شهر اسفراین، کتابخانه جوشقان، درق، دشت، چهاربید، قره مصلی و کتابخانه روستای تازه قلعه هم از دیگر پروژه‌هایی است که در این مناسبت افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول