اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نشان پاسداشت شهدای هنرمند طراحی شد/ معرفی بازیگران «فرانکشتاین»

همایش شاهدان شیدایی به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور قرار است از هنرمندان شهید رشته های هنرهای نمایشی،تجسمی،فیلم،موسیقی و سرود،عکاسی، شعر، ادبیات و خوشنویسی تقدیر و تجلیل کند. نشان این همایش طراحی شد.

نشان پاسداشت شهدای هنرمند طراحی شد/ معرفی بازیگران «فرانکشتاین»

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، مسعود نجابتی، طراح، گرافیست، خوشنویس و مدیر هنری برجسته کشور نشان مراسم شاهدان شیدایی، پاسداشت شهدای هنرمند را طراحی کرد. مراسم شاهدان شیدایی به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور با مشارکت مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است از هنرمندان شهید رشته‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، عکاسی، شعر، ادبیات داستانی وخوشنویسی تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

این مراسم بیست‌و‌هفتم آبان ماه در تالاراندیشه حوزه هنری با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان کشوری و لشکری، هنرمندان، مدیران و چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

*نمایش «خداحافظ» به پردیس تئاتر شهرزاد می آید

نمایشنامه خوانی «خداحافظ» به نویسندگی محمد یعقوبی وتهیه کنندگی و کارگردانی معصومه خزائی در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود. سیما تیر انداز و فرزاد حسنی نقش خوانان این  نمایش هستند که 7 آذر ماه در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود.افشین غیاثی به عوان صحنه خوان و افشین سیاه پوش نیز خواننده این اجراست.

نمایش «خداحافظ»شش اپیزود برگزیده از نمایشنامه «رقص کاغذ پاره‌ها» است که پیش از این توسط محمد یعقوبی کار شده است.

سایر عوامل این اجرا عبارتند از:مجری طرح و دستیار کارگردان و برنامه ریز. سامان پورسلیمانی،مدیر تولید:مهدی شیردل،مدیر رسانه و تبلیغات: مریم رودبارانی،گروه کارگردانی. نادیا اصغری. مریم اصغری. اسماعیل خزائی،گروه صحنه. زهرا گلپایگانی، علیرضا مختاری، ابوالفضل شفیعی،گروه موسیقی:امیر شاهرخی:رهبر ارکستر،حمید رضا رضایی:کیبورد و ویولن:محمد رضا گلشنی:گیتارمحمد علی فرهادی:پرکاشن:فرشاد دارابی:تار،طراح گرافیک: رضا صبور،طراح گریم:فرناز مرتضوی،عکاس:پریچهر ژیان،ساخت تیزر:امیر عباس حسین آبادی
 
* تغییر نام «تارتاروس»؛فریدون شهبازیان و آهنگسازی تئاتر/ عوامل «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» معرفی شدند

با تغییر نام نمایش «تارتاروس» به «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» به کارگردانی امین میری، گروه بازیگران و عوامل این اثر نمایشی  قرار است آذرماه در پردیس تئاتر شهررزاد روی صحنه برود، معرفی شدند. نمایش «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» اقتباسی آزاد از رمان «در خیابانی که تو در آن زندگی می کنی» اثر ماری هیگینز کلارک است که توسط شهاب مهربان و علی ساعدی نوشته شده است.

این اثر نمایشی که پیش از این عنوان «تارتاروس» را داشت، با دراماتورژی و کارگردانی امین میری و تهیه کنندگی علیرضا توسلی زاده از آذرماه سال جاری در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.فریدون شهبازیان آهنگساز با سابقه و مطرح ایران و رهبر سابق ارکستر ملی ایران، آهنگسازی نمایش «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» را بر عهده دارد.

در این اثر نمایشی امیر جنانی، آزاده مشعشعی، هدیه آزاده، امیررضا میرآقا، میثم غنی زاده، آرش دهقان شاد، وحید منتظری، دینا هاشمی و محمد احمدی به ایفای نقش می پردازند. نریشن های «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» نیز با صدای ناصر طهماسب دبلور شناخته شده ایران است.

حسام نورانی طراح صدا و تصویر، ماریا حاجیها طراح گریم، امیرحسین دوانی طراح صحنه، الهام شعبانی طراح لباس، علی کوزه گر طراح نور، صالح تسبیحی طراح پوستر و بروشور، امیر عابدی عکاس، سحر نهاوندی تصویرساز، نیلوفر داوری دستیار تهیه کننده، مجید مهرآبادی دستیار کارگردان، برنامه ریز و مدیرتولید، نوشین صفری منشی صحنه، فرنام مشکوری و محمد احمدی گروه کارگردانی، محسن عبداللهیان مشاور امور جنایی و زبان صورت و شهرزاد کریمی مشاور شخصیت شناسی (آرکی تایپ) نمایش «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی» هستند.

*میزبانی تئاتر شهر از آیین رونمایی از مجموعه نمایشنامه های «تئاتر دیگر»

 آیین رونمایی از مجموعه نمایشنامه های «تئاتردیگر» نشر«نیماژ» روز دوشنبه بیستم آبان ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود. همزمان با آغاز هفته ی کتاب و کتاب خوانی،آیین رونمایی از مجموعه نمایشنامه های «تئاتردیگر» نشر«نیماژ» ساعت 17 روز دوشنبه بیستم آبان ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

این مراسم رونمایی اولین پروژه در قالب سلسله برنامه های پروژه «کتاب نو» واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر با همکاری ناشران فعال کشورمان، با حضور و سخنرانی علی شمس، آرش عباسی، سید محمد مساوات، جابر رمضانی، پوریا کاکاوند، عباس جمالی و بهار کاتوزی برگزار می شود و حضور تمامی علاقه مندان در این رویداد ازاد است.

مجموعه تئاترشهر از دیرباز کوشیده است در کنارِ فراهم سازی فضایی پویا جهت اجرای آثار نمایشی، به توسعه دانش و گفت و گو پیرامون حوزه های نظری و مکتوب هنرهای اجرایی دست یابد. در امتداد چنین نگاهی دفتر «ارتباطات، آموزش و پژوهشِ» این مجموعه با هدف سازماندهی هر چه بهتر جلسات کتاب_ محور از تمامی مولفان، مترجمان و ناشرین حوزه تئاتر و ادبیات نمایشی برای برگزاری جلسات رونمایی، معرفی ونقدِ کتاب های تازه طبع شده با عنوان «کتابِِ نو» در سالن مشاهیر ِ مجموعه تئاتر شهر دعوت به عمل آورده است.

تمامی ناشران حوزه ی تئاتر می توانند با مراجعه به فراخوان «کتاب نو» به معرفی آثار تازه نشر یافته ی خود در تئاتر شهر مبادرت ورزند.

*جمعه‌کُشی برای دومین بار تا 24 آبان ماه تمدید شد

نظر به استقبال و درخواست‌های تماشاگران به‌خصوص هنرمندان، منتقدان و صاحب‌نظران تئاتر، اجرای نمایش جمعه‌کُشی، تنها برای سه روز و تا جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸، تمدید شد. گزارش روابط عمومی نمایش، با توجه به عدم‌‌امکان تمدید مجدد این نمایش در تماشاخانه‌ی سنگلج، از علاقمندان دعوت می‌شود تماشای نمایش را به آخرین روز اجرا موکول نکنند.

 *معرفی بازیگران فرانکشتاین

نمایش فرانکنشتاین به نویسندگی و کارگردانی ایمان افشاریان و تهیه کنندگی ماهان حیدری به روی صحنه می رود.نمایش«فرانکنشتاین» که اقتباسی از رمان ماندگار مری شلی است با بازی پژمان جمشیدی، بانی پال شومون،آناهیتا افشار در آذر و دی ماه امسال در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه می رود و هم اکنون پیش فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال آغاز شده است.

نمایش فرانکنشتاین روایت دانشمند جاه طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان جانوری زنده به شکل یک انسان می‌سازد. هیولایی که حتی خالقش از دست او فرار می‌کند.

مجری طرح این نمایش نورالدین حیدری ماهر است و سایر عوامل آن عبارتند از:موسیقی و طراحی صدا: آنکیدو دارش،طراح گریم: ماریا حاجیها،طراح صحنه: ایمان افشاریان،طراح لباس: سوده شرحی،
طراح نور: صبا کسمائی،مشاور طراح حرکت: کامیار صالح پور،طراح لوگو: معین شافعی،طراحان پوستر: علیرضا چمک، محسن اعتمادی فر،شاعر: رسول ادهمی،عکاس: حانیه زاهد،فیلم بردار پشت صحنه: علی قره داغی،ساخت تیزر: تیزر باز (‌نیما ممتاز‌)نریشن: محمدرضا علیمردانی،مدیر رسانه: علی پاکزاد،دستیار کارگردان و برنامه ریز: محمدرضا آل طاها،منشی صحنه: شیما مرادی،مدیر صحنه: حامد ابریشمی- معین زارعیان- کیان اسماعیلی،
دستیاران لباس: شعله عطایی نژاد، مریم عشقی

بازیگران: پژمان جمشیدی،بانی پال شومون،آناهیتا افشار،محمد پویا،سوده شرحی ،سیاوش میری،حامدابر یشمی،امید رضایی،فرید کیامرثی،محمد حقیقی پور،مهدی روحانی،مجتبی نصرت سعید زینلی،حسین آیرمی،مبین تقوی،توحید لواسانی،امین رجایی،پویا نجفی.

*نمایش قصه های سفر پر ماجرای کشتی نوح

این نمایش چهارشنبه  22 آبان ماه ساعت 19 در سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود. در آئین افتتاحیه این اثر نمایشی، علیرضا خمسه، کمدین سینما، تئاتر و تلویزیون و جمعی دیگر از هنرمندان حضور خواهند داشت.در این اثر که به صورت کارگروهی به رشته تحریر درآمده است و مریم معترف طراحی و کارگردانی آن را عهده دار خواهد بود، مسعود پور جمشید، منا شمس الدینی، مجتبی گوهر خای، علی بیک محمدی، شهرام نجاتی و  میثم یوسفی به ایفای نقش می‌پردازند.

فائزه فیض طراحی  و ساخت عروسک، شهرام نجاتی شعر و موسیقی، مهدی طالعی نیا پرده نقاشی، عباس شاهچراغی مدیر صحنه، سعید شکر نیا طراح پوستر و بروشور، اختر تاجیک عکاس، فریبا جدیدی مشاور رسانه ای، شهر آشوب مفتاحی هماهنگی، شادن گلزار روابط عمومی و روژین ستاری مدیر تولید این اثر نمایشی هستند.
فروش بلیط اینترنتی این رویداد در لینک https://www.tiwall.com/p/kashtienouh انجام خواهد شد و شماره 09390100994 به منظور رزرو و هماهنگی در دسترس مخاطبان خواهد بود.

*آشویتس زنان به دلیل عدم استقبال تماشاگر متوقف نشد

صبح امروز در برنامه رادیویی گیومه از رادیو نمایش خبری مبنی بر توقف اجرای اثر به دلیل عدم استقبال تماشاگر منتشر شد، به همین دلیل علی صفری مدیر گروه تئاتر سه گانه طی یک بیانیه با تقبیح خبر منتشر شده اعلام کرد: 
 لازم می دانم در واکنش به این خبر کذب اعلام نمایم که برخلاف اعلام این خبر کارگردانی نمایش «آشویتس زنان» با شخص من علی صفری نبوده و خبرنگار رادیو نمایش حتی در انتشار نام کارگردان هم عجله کرده و کمی شتاب زده عمل کرده است. 

نکته دوم در قبال لحن سویه گیرانه این خبرنگار رادیو که فاتحانه از توقف یک نمایش سخن گفته و دلیل آن را اصرار گروه اجرایی بر اجرا شدن اثر به هر نحو اعلام می کند، اتفاقی که بدون شک از سوی گروه رد شده و تنها تصورات ذهنی خبرنگار مربوطه تلقی می شود. برخلاف اعلام خبرنگار برنامه گیومه اثر در شب مورد نظر با تکمیل ظرفیت روی صحنه رفته و اتفاقا با اقبال خوبی روبرو شده بود، و توقف اجراها دو شب قبل از شب پایانی تنها به دلیل مشکلات درون گروهی و نه به دلیل عدم استقبال تماشاگران بوده است. 

لذا از همین تریبون اعلام می نمایم که گروه تئاتر سه گانه در جهت شفاف سازی و جلوگیری از نشر اکاذیب سوگیرانه که صرفاً با جهت گیری و برای تخریب افراد و اشخاص در نظر گرفته شده مقابله کرده و تمامی ادعای مطروحه از سوی این برنامه رادیویی را تکذیب می نماید. امید که این برنامه از این به بعد با دیدگاهی بازتر و همچنین صادقانه تر به بیان و انتشار اخبار حوزه غریب تئاتر بپردازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول