اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

مهدوی: قیمت هوگوهای الکترونیکی خارجی 200 میلیون است/ سازنده‌‌ها‌ی داخلی دقت کنند، باشگاه‌ها ‌ضرر نکنند

رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو گفت: برای خرید یک پکیج کامل هوگوهای الکترونیکی خارجی هزینه‌ای نزدیک به 200 میلیون تومان باید پرداخت کنیم که واقعا خرید این هوگوها به خاطر هزینه سنگینی که دارد، امکان‌پذیر نیست.

مهدوی: قیمت هوگوهای الکترونیکی خارجی 200 میلیون است/ سازنده‌‌ها‌ی داخلی دقت کنند، باشگاه‌ها ‌ضرر نکنند

حافظ مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که با پیگیری 5 هفته از مسابقات لیگ برتر تکواندو شما کیفیت لیگ امسال را چطور ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: فکر می‌کنم نسبت به سالیان قبل رقابت‌های لیگ برتر تکواندو امسال خیلی بهتر شده است. نکته مهم ماجرا این است که ملی‌پوشان بین تیم‌های مختلف در لیگ برتر تقسیم شده‌اند و این موضوع کیفیت مسابقات و حساسیت رقابت‌ها را بالاتر می‌برد. تیم‌ها نیز مهره‌های جدیدی را در طول مسابقات رو می‌کنند که آنها مهارت‌های فنی خود را به نمایش می‌گذارند. ما شاهدیم که تیم ها پدیده‌های جدیدی را به تکواندو معرفی می‌کنند. در بحث عملی و کاربردی شاید پدیده‌ها در گذشته دچار مشکل می‌شدند اما امسال این‌طور نبوده است. آنها با جنگندگی وارد میدان می‌شوند تا مهارت‌های خود را به همه نشان دهند و حقشان را بگیرند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا در بحث داوری، داوران حاضر در مسابقات لیگ برتر از لحاظ اطلاعات به‌روزرسانی شده‌اند یا خیر، گفت: فکر نمی‌کنم در بحث داوری مشکلی داشته باشیم. ما در هفته دوم برای گروه اول داوری کلاس برگزار کردیم. این کلاس‌ها یک مقدار متفاوت‌تر از گذشته بود. ما در این کلاس‌ها مباحث فنی و روز دنیا را به داوران ارائه کردیم. در بحث روانشناسی، پزشک تیم ملی در کلاس داوری حضور داشت و در مورد مقابله با استرس داوران مباحث زیادی مطرح شد، چون به هر حال بحث لیگ برتر برای ما متفاوت است و ما تمام تلاشمان را کردیم از لحاظ شیاپچانگ و نورپردازی سالن مسابقات را با سالن مسابقات فدراسیون جهانی مشابه‌سازی کنیم. این کار برای این صورت گرفت تا بازیکنان از لحاظ روحی و روانی با فضای مسابقات جهانی آشنا شوند و استرس آنها کمتر شود، ضمن اینکه سعی کردیم داوران را طوری آموزش دهیم که مورد نیاز کوچ و بازیکنان باشند. در جلسه داوران توضیحاتی داده‌ایم که یک درصد هم نمی‌خواهیم از استانداردهای جهانی دور باشیم. به هر حال ما نباید در بحث داوری حتی یک درصد از قوانین فدراسیون جهانی دور باشیم.

مهدوی در پاسخ به این سوال که طی چند هفته‌ای که مسابقات لیگ برتر برگزار شده بازیکنان و مربیان به خاطر هوگوهای الکترونیکی اعتراضات زیادی داشتند، آیا اعتراض آنها وارد است یا خیر، خاطرنشان کرد: هوگوهایی که ما در لیگ برتر استفاده می‌کنیم، داخلی است و در برخی مواقع با مشکلات امتیازدهی روبه‌رو می‌شویم. البته هوگوهای الکترونیکی در کل دنیا در برخی مواقع در جریان مسابقات دچار مشکل می‌شود، اینکه صرفا تصور بر این باشد چون هوگوها الکترونیکی داخلی است ما با مشکل مواجه می‌شویم، صحیح نیست. ما در فینال گرندپری و حتی بازی‌های آسیایی جاکارتا با مشکلات هوگوهای الکترونیکی روبه‌رو بودیم. در بازی‌های آسیایی سه ساعت مسابقات تعطیل شد، چون هوگوها هنگ کرده بودند. البته یک مدتی است که در داخل کشور در زمان برگزاری مسابقات با هوگوهای داخلی مشکلات کمتر شده است. ضمن اینکه باید شرکت‌های سازنده به کیفیت کار اضافه کنند تا این مشکلات رخ ندهد. در طول هفته‌های گذشته مشکلاتی پیش آمد که داوران را زیر سوال برد، اما اصلا این مشکلات ربطی به نوع قضاوت داوران ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که گویا هزینه خرید هوگوهای خارجی به صورت یک پکیج کامل 200 میلیون تومان است، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: بله، برای خرید یک پکیج کامل هوگوهای الکترونیکی خارجی هزینه‌ای نزدیک به 200 میلیون تومان باید پرداخت کنیم که واقعا خرید این هوگوها به خاطر هزینه سنگینی که دارد، امکان‌پذیر نیست. شاید خرید یک پکیج کامل هوگوهای الکترونیک داخلی یک‌چهارم قیمت هوگوهای خارجی نباشد. ما می‌خواهیم از کالای داخلی حمایت کنیم، اما باید سازنده‌ها یک مقدار بیشتر در ساخت هوگوها دقت کنند و کیفیت هوگوهای الکترونیک را بالا ببرند تا هیچ باشگاهی در طول مسابقات به خاطر ضعف هوگوهای الکترونیکی متضرر نشود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول