اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رئیس شورای شهر اصفهان: «چهارباغ» را پاتوق نمی‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حضور خانواده‌ها مهم‌ترین موضوع در خیابان «چهارباغ» است، این محور را یک محدوده خانوادگی تعریف کرده‌ایم و به دنبال تبدیل چهارباغ به پاتوق افرادی خاص نیستیم.

رئیس شورای شهر اصفهان: «چهارباغ» را پاتوق نمی‌کنیم

علیرضا نصر اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای تغییر در چهارباغ در گذشته مطرح بود و برای زمینه‌سازی اقداماتی در دوره قبل انجام شد که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» اشاره کرد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح در چهارباغ، سنجش میزان اقبال مردم و توجیه کسبه این محدوده جهت همراه کردن آنان بود، چرا که تبدیل چهارباغ از خیابان به پیاده‌راه بدون همکاری کسبه ممکن نبود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: البته در ابتدای کار، کسب‌وکار مغازه‌داران به دلیل به‌هم‌ریختگی این مسیر و گردوخاک ناشی از فعالیت‌های عمرانی مختل شده بود، مدیریت شهری تلاش کرد تا وضعیت چهارباغ را سامان دهد و امروز کسبه نیز از حضور مردم در چهارباغ راضی هستند.

نصر اصفهانی عنوان کرد: امروز حضور مردم مؤید پذیرفتن فضای چهارباغ است و برنامه‌هایی که در این محور اجرا می‌شود، فراخوانی برای همه افراد خانواده است، اداره میراث فرهنگی نیز همکاری خوبی با مدیریت شهری دارد و همه دست در دست هم داده‌اند تا فضای شهری مناسبی که مانند آن‌ در خارج از کشور هم هست، در اصفهان داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر اتفاقاتی را در چهارباغ رقم بزنیم که بتوانیم میزبان همه اعضای خانواده باشیم و افراد بعد از ترک این محور احساس رضایت داشته باشند، به هدف خودمان رسیده‌ایم.

چهارباغ محوری خانوادگی است

وی تأکید کرد: حضور خانواده‌ها مهم‌ترین موضوع در چهارباغ است، این محور را یک محدوده خانوادگی تعریف کرده‌ایم و به دنبال تبدیل چهارباغ به پاتوق افرادی خاص نیستیم.

نصر اصفهانی تصریح کرد: افراد غیراصفهانی که از این محور بازدید کرده‌اند زبان به تحسین گشوده‌اند و این در شرایطی است که هنوز بسیاری از طرح‌های مورد نظر در این محور اجرایی نشده و چهارباغ هنوز خام است، اگر حضور هنرمندان در کنار توانمندسازی‌های آموزشی رقم بخورد چهارباغ مخالفی نخواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که آیا دورنمای چهارباغ فضایی مانند خیابان سی تیر تهران ترسیم شده، بیان کرد: تبدیل چهارباغ به فضایی سرسبز، آرام و به دور از تنش و استفاده کسبه از فضای بیرون مغازه در راستای رفاه شهروندان از موارد قطعی است و حتی برای نحوه نورپردازی و طراحی مسیر نیز برنامه داریم تا به این محور به عنوان یک مجموعه کامل برخوردار از تمامی مزیت‌ها نگاه کنیم، اما اینکه در آینده چه طرح‌های جدیدی را اجرایی کنیم پیش‌بینی نشده است، البته این طراحی‌ها می‌تواند برگرفته از موارد مشابه یا اصلاح تصمیمات فعلی باشد.

انتهای پیام/63113/ص30/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول