اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

عالم دینی اهل سنت: فتاوای رهبری نسبت به اهل سنت منشا وحدت عملی در ایران است

ماموستا سیدمحسن حسینی فتاوای مقام معظم رهبری نسبت به اعتقادات اهل سنت را نشانه شهامت معظم‌له عنوان کرد و گفت: این فتاوا منشا وحدت عملی در کشور شده است.

عالم دینی اهل سنت: فتاوای رهبری نسبت به اهل سنت منشا وحدت عملی در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا سیدمحسن حسینی در همایش پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اتحاد و اقتدار امت اسلامی که هم‌اکنون با حضور وزیر کشور در حال برگزاری است، با تبریک هفته وحدت، اظهار داشت: اکثر علمای کردستان خانه ندارند و در گوشه‌ای از مساجد زندگی می‌کنند، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خانه علمای کردستان است که ۵۶ شهید مانند ماموستا شیخ‌الاسلام را در راه انقلاب و دین تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه وحدت موضوع مهمی است که از آغاز اسلام از پیشینیان تا به امروز در مورد آن بحث شده است، خاطرنشان کرد: پیامبر محور وحدت است، پیامبری که به حق کسی جز قرآن نمی‌تواند به زیبایی و شیوایی تعریفی از ایشان داشته باشد آنگونه که وجود مبارکشان است.

ماموستا حسینی تصریح کرد: بعد ممتاز و موفقیت پیامبر، با وجود تمام مشکلاتی که در دوران جاهلیت و زمان آغاز ظهور دین مبارک اسلام این بود، حرکت ایشان بر مبنای وحدت بود.

وی اظهار کرد: اگر در مسیر سنت پیامبر حرکت کنیم و اسلام‌گرا باشیم و به شیعه و سنی و مذهب و مذهب‌گرایی، کرد، فارس، عرب و ترک بودن و این ملیت‌ها توجه نکنیم در این مسیر پیروز خواهیم بود.

این عالم دینی اهل سنت گفت: تاریخ نشان می‌دهد هرکجا مسیر ما مسیر اسلام و دین بود و قشری و جغرافیایی فکر نکرده‌ایم، موفق بوده‌ایم و در طول 40 سال عمر انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب نظرشان این بوده که ملی‌گرایی و قشرگرایی و مذهب‌گرایی وجود نداشته باشد و بر همین پایه و اساس نظام ما حرکت کرده است.

وی عنوان کرد:‌ فتواهایی که رهبر معظم انقلاب نسبت به اهل سنت داده در هیچ زمانی مراجع شیعه نتوانسته‌اند این چنین فتواهایی در مورد اهل سنت بدهند و این یک شهامت بزرگ می‌خواهد که اهل سنت قدردان این مسائل هستند و این قدردانی را با تقدیم خون هزاران شهید سنی‌مذهب در جای جای این کشور ثابت کرده‌ایم.

این عالم دینی اهل سنت فتاوای مقام معظم رهبری نسبت به اعتقادات اهل سنت را نشانه شهامت معظم‌له عنوان کرد و گفت: این فتاوا منشا وحدت عملی در کشور شده است.

ماموستا حسینی اضافه کرد: باید هوشیار باشیم چرا که امروز مذهب دیگر مساله نیست بلکه دشمنان برای ضربه‌زدن به اسلام در تمام دنیا به دنبال تحریک قومیت‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ دشمنان امروز تلاش می‌کنند بین کرد و ترک اختلاف بیاندازند که ما به عنوان کرد، قوم ترک را دوست داریم و هیچ اختلافی با آنها نداریم.

این عالم دینی اهل سنت اظهار کرد: همه باید به این موضوع واقف باشند که اگر خانه کرد ویران شود، سلفی و داعشی را جایش می‌گذارند و این به ضرر جهان اسلام است.

وی در پایان سخنانش خطاب به وزیر کشور گفت:‌ امروز وظیفه وزارت داخله و خارجه سنگین و بزرگ است، اعتمادی که رهبر به دولت شما کرده‌اند، به هیچ دولتی نکرده لذا همه باید در خط رهبری حرکت کنید و به وظایف خود عمل کنید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول