اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اتمام اسکان اضطراری برای ۶۰ درصد از زلزله‌زدگان روستاهای «میانه»

رئیس کل جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون برای ۶۰ درصد خانوارها در روستاهایی که متاثر از زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری بامداد امروز ‌«میانه» بوده اند، اسکان اضطراری یافته‌اند؛ امیدواریم هرچه سریعتر و تا شب برای همه خانوارها امکان اسکان اضطراری فراهم کنیم.

اتمام اسکان اضطراری برای ۶۰ درصد از زلزله‌زدگان روستاهای «میانه»

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اصغر پیوندی با اشاره به اقدامات امدادی انجام شده در پی زمین‌لرزه بامداد امروز در میانه، اظهار داشت: به دنبال زلزله ۵.۹ ریشتری در میانه و سراب آذربایجان شرقی، ۳۴ تیم امداد و نجات و آواربرداری هلال احمر در دقایق اولیه پس از حادثه به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شدند؛ همچنین از ساعات اولیه صبح امروز، دو فروند بالگرد برای ارزیابی بیشتر در آذربایجان شرقی حاضر شده‌اند. 

وی افزود: این زمین‌لرزه متاسفانه تاکنون ۵ کشته و ۳۴۸ مصدوم به جا گذاشته است. بیشتر مصدومیت‌ها به دلیل ترس و در هنگام فرار اتفاق افتاده است. 

رئیس کل جمعیت هلال احمر گفت: از این زلزله ۶ شهر و ۱۴۵ روستا متاثر شده‌اند. عملیات اسکان اضطراری برای ۱۱۰۰ خانوار باید انجام شود، تاکنون برای ۶۰ درصد خانوارها در روستاهایی که متاثر از زمین‌لرزه‌ بوده‌اند، اسکان اضطراری انجام شده است. امیدواریم هرچه سریع‌تر و تا شب برای همه خانوارها اسکان اضطراری فراهم کنیم. هم‌اکنون اسکان موقت فراهم و اقلام امدادی و بسته های ۷۲ ساعته در میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

وی گفت: این زمین‌لرزه تاکنون ۵۹ پس‌لرزه داشته است؛ به همین دلیل باید جانب احتیاط را بگیریم و مردم مناطق متاثر از زلزله در چادرها اسکان داشته باشند.

 ‍انتهای پیام/60001/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول