اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

کمبود زمان و نیروی متخصص در مدارس برای امور پرورشی و تربیتی

کمبود وقت و نیروی متخصص در مدارس برای امور پرورشی و تربیتی و عدم تثبیت مدیریت یکی از مشکلات استان گیلان ازجمله مباحث مطرح‌شده در میزگرد خبری نقش معاونت پرورشی در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شد.

کمبود زمان و نیروی متخصص در مدارس برای امور پرورشی و تربیتی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، معاونت پرورشی و امور تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش، باهدف حراست از مرزهای اعتقادی، حفظ دستاوردها و تبیین ارزش‌های انقلاب شکل‌گرفته و باوجود اهمیت موضوع، در نظام آموزش‌وپرورش نهادها و تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی ازجمله سازمان بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه دانش‌آموزی مانند سایر تشکل‌ها به‌عنوان بازوانی توانمند، در کنار آموزش‌وپرورش به مقوله مهم تربیتی و پرورشی در مدارس پرداخته‌اند که در این راستا توفیقات و ضعف‌های مختلفی مشهود بوده بر این اساس بررسی برای رفع معضلات ضعف‌های این حوزه حائز اهمیت است، در این راستا هم‌زمان با روز دانش‌آموز، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان گیلان به همراه رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان و مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گیلان با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در میزگردی با عنوان "نقش معاونت پرورشی در بیانیه گام دوم انقلاب" نقاط قوت و ضعف این معاونت موردبررسی قرار گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان گیلان با گرامیداشت روز دانش‌آموز، دو تشکل بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی را دو بازوی مهم در راستای فعالیت‌های پرورشی در مدارس دانست و اظهار کرد: بر اساس برنامه‌های ابلاغ‌شده توسط رهبری معظم در سند چشم‌انداز تحول بنیادین که در ابتدای دهه ۹۰ ابلاغ شد، برنامه‌های مختلفی در حوزه تربیتی برای دانش‌آموزان طراحی و اجراشده است.

جمیل عباسی غریب با اشاره به اردوی علمی و سیاحتی راهیان نور در راستای آشنایی دانش‌آموزان با تاریخ دفاع مقدس گفت: اردوی راهیان نور بیش از اینکه یک اردوی زیارتی و سیاحتی باشد یک اردوی علمی است چراکه دانش‌آموزان با تاریخ دفاع مقدس به‌طور زنده و ملموس آشنا شده و این موضوع در سند تحول بنیادی نیز اشاره‌شده است.

تهذیب، تحصیل، ورزش محور فعالیت‌های پرورشی 
وی رساندن دانش‌آموزان در حد کمال در حوزه اندیشیدن و آگاهی از پیشینه دینی و ملی را از وظایف تربیتی آموزش‌وپرورش عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های پرورشی آموزش‌وپرورش در راستای سه مقوله  تهذیب، تحصیل، ورزش در نظر گرفته‌شده و به مرحله عمل می‌رسد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان گیلان با تأکید بر اینکه گستردگی فضای پرورشی و در مقابل آن، نبود توان مالی، اعتباری و نیروی انسانی مانع از انجام فعالیت‌های پرورشی در حد مطلوب شده است، تصریح کرد: طرح "شهید بهنام محمدی " یکی دیگر از طرح‌هایی است که با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی برای ارتباط مسجد و مدرسه در سطح مدارس استان صورت می‌گیرد.

غریب با اشاره به اجرای طرح "امین" در مدارس استان گیلان بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد مشاور و مربی پرورشی آموزش‌وپرورش دارای محدودیت بوده و کمبود نیرو در آموزش‌وپرورش محسوس است، حضور نیروهای بسیج دانش‌آموزی و طلاب در طرح امین، بازوانی ارزشمند برای آموزش‌وپرورش استان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین با ابلاغ رهبری فراتر از چارچوب دولت‌ها قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برخی از طرح‌ها در سند تحول بنیادین با توجه به شرایط بومی و فرهنگی استان‌ها و شهرستان‌های مختلف اجرا می‌شود ازاین‌رو، می‌توان به طرح "مصباح الهدی" یعنی امام شناسی در راستای آشنایی دانش‌آموزان با ائمه معصومین و همچنین تأکید بر اهمیت آشنایی با مقوله مهدویت اشاره کرد که استان‌های مختلف، با توجه به شرایط بومی و مذهبی طرح‌های این‌چنینی را  به مرحله عمل می‌رساند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان گیلان با بیان اینکه برخی از مدارس از حجم زیاد ابلاغ فعالیت‌های پرورشی گله‌مند هستند، گفت: مدارسی که به لحاظ موقعیت و نیروی انسانی دچار مشکل هستند و به‌صورت اجبار، نمی‌توان از آن‌ها انتظار فعالیت مطلوب داشت.

وی با تشریح نقش بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی در یاری‌رساندن به معاونت پرورشی افزود: بعد از فرمان رهبری معظم در بیانیه گام دوم انقلاب، شیوه‌نامه‌ای در وزارت آموزش‌وپرورش تحت عنوان "شیوه‌نامه اجرایی بیانیه گام دوم" تدوین شد که مسؤولیت آن در استان‌ها به مدیرکل و نائب رئیسی آن بر معاونت پرورشی و دبیرخانه این شیوه‌نامه اجرایی نیز بر عهده اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی گذاشته‌شده است.

غریب با ابراز خرسندی از پیوند کاری معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش با تشکل‌های مختلف آموزش‌وپرورش خاطرنشان  کرد: پیوند کاری معاونت پرورشی با تشکل‌های همکار با آموزش‌وپرورش، نتایج مطلوبی را متوجه دانش‌آموزان استان کرده ازاین‌رو، پیشنهاد کردیم تا برخی از مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی آموزش‌وپرورش، با مسؤولیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس صورت گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان گیلان با تأکید بر این‌که چتر معاونت پرورشی بر سر  دانش‌آموزان سایه می‌گستراند، بیان کرد: آسیب‌شناسی برخی از مشکلات دانش‌آموزان و تحت حمایت قرار دادن آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

تأکید بر لزوم خلاقیت و نوآوری 
وی با تأکید بر لزوم خلاقیت و نوآوری در راستای فعالیت پرورشی بیان کرد: حیطه کاری هر استان با توجه به ظرفیت همان استان صورت می‌گیرد بنابراین، در تلاش هستیم تا با کمک نیروهای بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی، بتوان دررسیدن به حد مطلوب فعالیت پرورشی، گام‌های مؤثری برداریم.

غریب از اجرای انتخابات در شورای دانش‌آموزی به‌عنوان تمرین دموکراسی در مدارس خبر داد و خاطرنشان کرد: منتخبین شورای دانش‌آموزی به‌عنوان یکی از ارکان مدرسه به کشف موضوعات مختلف پرداخته و از این طریق معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش را در رصد این آسیب‌ها کمک می‌کند.

آیا اجرای طرح‌های پرورشی در مدارس به‌طور کامل صورت می‌گیرد؟ 
وی با بیان اینکه بعد از ابلاغ طرح‌های مختلف پرورشی به مدارس نمی‌توان ادعا کرد که همه مدارس این ابلاغات را به‌درستی انجام می‌دهند، تصریح کرد: من این نقد را پذیرفته و  آن را آفتی می‌دانم که در نهادهای دیگری غیر از آموزش‌وپرورش نیز محسوس است از طرفی این انتقاد متوجه کسانی است که در تدوین و ابلاغ برنامه‌ها بدون در نظر گرفتن بازخورد آن، برنامه‌ها را تدوین و ابلاغ می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اینکه برخی از برنامه‌ها بعد از اجرا و بازخورد مثبت و منفی آن مشخص‌شده و به همین دلیل این برنامه‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: متأسفانه توان مدرسه در اجرای همه این برنامه‌ها کم بوده و نیروی متخصص و همچنین باانگیزه برای انجام همه این ابلاغیه‌های پرورشی در همه مدارس، وجود ندارد.

آیا انگیزه کامل برای اجرای ابلاغات پرورشی توسط مربیان پرورشی در مدارس وجود دارد؟ 
غریب بابیان اینکه گاهی اوقات در برخی از مدارس انگیزه کامل برای انجام فعالیت‌های پرورشی وجود ندارد،  افزود: این اشکال، به‌نظام پذیرش نیرو و همچنین تربیت دانشجو مربوط می‌شود، زیرا این دانشجویان، باید در چارچوب و خواسته‌های آموزش‌وپرورش تربیت‌شده و وارد این نظام آموزشی شود.

لزوم توانمندسازی علمی، معنوی و شوقی مربیان پرورشی
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به فضای عمومی جامعه که بر روی تفکر و انگیزه نیروهای پرورشی آموزش‌وپرورش، نیز تأثیر می‌گذارد، بیان کرد: قطعاً در اوایل انقلاب نیروهای تربیتی متأثر از فضای انقلابی، خود باانگیزه کامل و به‌دوراز بخشنامه‌های اداری اقدام به فعالیت پرورشی می‌کردند لذا مشاهده می‌کنیم که در دهه‌های اخیر نیروهای پرورشی بخشنامه‌ای شده و بدون بخشنامه فعالیتی صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه معاونت پرورشی باید برای خلأهای موجود انرژی بیشتری گذارده و تشکل‌ها نیز باید به کمک معاونت پرورشی بشتابند، گفت: در فضای آموزش‌وپرورش توانمندسازی علمی و بالا بردن انگیزه‌های علمی و معنوی و شوقی در مسیر امور تربیتی وجود دارد که می‌تواند در افزایش انگیزه و اراده انجام فعالیت در مدارس، بعد از ابلاغ برنامه‌ها کمک شایان توجهی داشته باشد.

پیوند خانواده، مدرسه و مسجد، از مأموریت‌های بسیج دانش‌آموزی 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان نیز در این میزگرد خبری با اشاره به جایگاه بسیج دانش‌آموزی در آموزش‌وپرورش اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی در سال ۵۹ شکل گرفت و به‌عنوان یکی از ارکان بسیج نواحی در پایگاه‌های مساجد، در فضایی خارج از مدرسه فعالیت خود را آغاز کرد.

سرهنگ علی رفاهتی با بیان اینکه در سال ۷۵ قانون "تقویت و توسعه بسیج دانش‌آموزی" مصوب شده است، گفت: بعد از تصویب این قانون امکان ورود مستقیم به مدارس در قالب بسیج امیدان در ابتدایی، بسیج  پویندگان در قالب متوسطه دوره اول و بسیج دانش‌آموزی پیشگامان برای دانش‌آموزان متوسطه دوم مهیا شد.

وی حفظ و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی، انتقال روحیه ایثار، شهادت، ایستادگی و مقاومت به نسل جوان را از مسؤولیت‌های بسیج دانش‌آموزی در کنار آموزش‌وپرورش عنوان کرد و افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی نیروی کمکی آموزش‌وپرورش محسوب شده و در نکاتی که خلأ در حوزه علمی و پرورش دیده می‌شود سازمان بسیج دانش‌آموزی ورود می‌کند.

درخشش دانش‌آموزان گیلانی در "لیگ بین‌المللی پایا"
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با ابراز تعجب از اینکه برخی‌ها تصور می‌کنند بسیج نسبت به مسائل علمی بی‌تفاوت است، گفت: سازمان بسیج دانش‌آموزی بزرگ‌ترین لیگ بین‌المللی با حضور کشورهای خارجی را هرساله برگزار کرده و استان گیلان نیز مدال‌های خوب و رنگارنگی را از آن خودکرده است.

رفاهتی با اشاره به اینکه بخش علمی بسیج دانش‌آموزی و پارک علم و فناوری طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بسیج دانش‌آموزی از دانش‌آموزان صاحب ایده و مخترع حمایت می‌کند، تصریح کرد: این دانش‌آموزان با حمایت بخش علمی بسیج دانش‌آموزی و پارک علم و فناوری می‌توانند طرح‌های خود را ثبت کرده و باوجود سرمایه‌گذاری طرح‌های خود را به‌صورت انبوه تولید کنند.

وی با اشاره به شرح وظایف کنگره ملی همفکری آینده‌سازان و اعزام تعدادی از دانش‌آموزان به ساختمان مجلس سابق در راستای  تحلیل مسائل مختلف آموزش‌وپرورش ازجمله کتاب‌های درسی گفت: برگزاری مسابقات علمی و پژوهشی دانش‌آموزان یکی دیگر از ظرفیت‌هایی است که آن‌ها می‌توانند خلاقیت خود را در حوزه‌های مختلف نشان داده و با سایر دانش‌آموزان به رقابت بپردازند.

انتقاد بسیج از کمبود وقت پرورشی در مدارس
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با بیان اینکه اردوی علمی بازدید از مراکز تولید و کارخانه‌ها با همکاری بسیج کارگری جهت آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل مهارتی است، خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات مهم‌های فعالیت علمی این است که دانش‌آموزان با مشاغلی آشنا می‌شوند که در آینده فرصت شغلی برای آن مهیاست.

رفاهتی با انتقاد از اینکه ساعت آموزشی و پرورشی در مدارس محدود و زمان فعالیت پرورش نیز مکفی نیست، گفت: برای خلأهای موجود در امر پرورشی، سازمان بسیج دانش‌آموزی در کنار آموزش‌وپرورش قرارگرفته و به فعالیت‌های مختلفی می‌پردازد.

وی با تشریح فعالیت‌های مختلف بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: در ایام تابستان ۹۸ بیش از چهار هزار نفر از دانش‌آموزان متوسطه اول در طرح "شهید بهنام محمدی" به مدت یک ماه در اردویی ویژه، آموزش‌دیده و از فعالیت‌های پرورشی بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با اشاره به اهداف مهم طرح "شهید بهنام محمدی" تصریح کرد: نشست روشنگری گام دوم، الگوسازی از زندگی و سیره شهدا، مسابقات ورزشی دهه فجر، تحقق بخشیدن به سند بنیادین  آموزش‌وپرورش  در راستای "مسجد محوری" در جهت پیوند خانواده، مدرسه و مسجد، از مأموریت‌های بسیج دانش‌آموزی در طرح "شهید بهنام محمدی" است.

رفاهتی ویژگی عالم و اهل فکر بودن را از مقوله‌های مهم طرح "شهید بهنام محمدی" دانست و افزود: تحلیلگر شدن به‌جای حافظه محور بودن، روحیه جهادی و مسؤولیت‌پذیری، انقلابی و آگاه بودن، قدم درست و به هنگام برداشتن، مهذب و دین‌مدار بودن و همچنین نگاه تمدنی و جهانی اندیشیدن از مقوله‌های مهم طرح شهید بهنام محمدی است.

وی با اشاره به مقوله‌های مختلف نگاه تمدنی به جهانی اندیشیدن به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم طرح " شهید  بهنام محمدی" تصریح کرد: برای رسیدن به داشتن نگاه تمدن جهانی  دانش‌آموزان، از ظرفیت مساجد توانمند و فعال استفاده کرده به‌طوری‌که  مدیر متوسطه اول در آن محل جهت ارتباط با سه نفر از افرادی که کار تربیتی در مساجد  می‌کنند حاضر می‌شود.

بسیج دانش‌آموزی یاور آموزش‌وپرورش
وی با بیان اینکه سازمان بسیج دانش‌آموزی با هزینه کرد بیش از یک میلیارد تومان هزینه راهیان نور و همچنین یک میلیارد تومان هزینه در حوزه پرورشی هم به لحاظ مالی و نیروی انسانی به کمک آموزش‌وپرورش آمده است، گفت: ما به‌هیچ‌عنوان در جای مدیر یا ناظم قرار نمی‌گیریم، بلکه ما می‌خواهیم در کنار آن‌ها قرارگرفته و به آن‌ها کمک کنیم چراکه دانش‌آموزان فرزندان ما بوده و ما باید در تمامی مراحل در کنار آن‌ها باش.

اجرای طرح یاوران ولایت در راستای کادرپروری و تربیت مدیران آینده نظام 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان کادر پروری و تربیت مدیران آینده نظام را از دیگر مأموریت‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی دانست و افزود: در راستای کادر پروری و تربیت مدیران آینده نظام، سازمان بسیج دانش‌آموزی طرح "یاوران ولایت " را در راستای بها دادن به نوجوانان بر اساس نگاه رهبری و منویات ایشان در دستور کار خود قرار داده است.

آیا فرماندهان بسیج در مدارس انگیزه‌های جهادی دارند یا برای اخذ مزایا داوطلب می‌شوند؟ 
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان بااینکه درگذشته برای فرهنگیان و اعضای شورا مزایای در نظر گرفته  می‌شد، تصریح کرد: برای آن‌ها گروه‌های تشویقی در هر چهار سال یک‌بار در نظر گرفته‌شده و یا هرسال از یک تا سه درصد بر حقوقشان افزوده می‌شد، اما خوشبختانه این طرح برداشته‌شده و هم‌اکنون هیچ‌کدام از فرماندهان بسیج در مدارس از مزایای خاصی برخوردار نمی‌شوند.

بسیجی بودن یک تفکر است
رفاهتی با بیان اینکه درگذشته تعدادی از افراد به جهت اخذ امتیازاتی مسئولیت فرماندهی پایگاه مدارس را می‌پذیرفتند، خاطرنشان کرد: بسیجی بودن یک تفکر است و باید یک بسیجی با تفکر بسیجی فعالیت کند لذا طی یک بررسی دریافتند که باید این طرح برداشته شود.

سازمان بسیج دانش‌آموزی هیچ‌گونه گواهی  برای اعطای مزایا به فرهنگیان صادر نمی‌کند
وی با تأکید بر اینکه قانون اعطای مزایا وجود دارد ولی منوط به صدور گواهی برای فرهنگیان از جانب سازمان بسیج دانش‌آموزی است، بیان کرد: اگر ما این گواهی را صادر کنیم سازمان‌های دولتی آن را پرداخت می‌کنند اما سازمان بسیج دانش‌آموزی دیگر هیچ‌گونه گواهی در این راستا صادر نمی‌کند چراکه بسیجی بودن تفکر است و تنها کسانی در این جایگاه قرار می‌گیرند باید که دلشان برای انقلاب و نظام تپیده و فی سبیل الله در این راه گام برمی‌دارند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان با انتقاد از اینکه در انتخاب نیروها برای اعطای مسؤولیت بسیج در مدارس با محدودیت مواجهیم، افزود: اگرچه حضور بسیج در مدرسه مصوبه مجلس است اما برای تأمین نیروی آن، هیچ تمهیداتی اندیشیده نشد. 

تأکید بر اهمیت اردوی علمی زیارتی و سیاحتی راهیان نو
رفاهتی با تأکید بر نقش راهیان نور در ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی در دانش‌آموزان گفت: یکی از مأموریت‌های مهم بسیج دانش‌آموزی اردوی علمی و زیارتی راهیان نور است، لذا شایسته است که رسانه‌ها به این موزه مهم پرداخته و  سازمان بسیج دانش‌آموزی را در پیشبرد اهداف خودیاری کنند.

در مقوله تربیتی میدانی عمل می‌کنیم

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گیلان نیز در نشست خبری با بررسی جایگاه اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس اظهار کرد: پیشینه اتحادیه انجمن‌های اسلامی، به قبل از انقلاب برمی‌گردد اما به‌صورت متمرکز در آبان ۵۷ در اعتراض به رژیم ستم‌شاهی حدود ۵۰ نفر از دانش‌آموزان به مقام رفیع شهادت رسیدند.

یاسر تقوی با تأکید بر اهداف اتحادیه انجمن‌های اسلامی در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی در جهت  تعمیق و تداوم ارزش‌های انقلاب دانش‌آموزی تشکیل‌شده است.

وی پر کردن خلأ تربیتی آموزش‌وپرورش به‌صورت غیررسمی را از اهداف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانست و بیان کرد: جریان‌سازی انقلابی یکی از بناهای مهم اتحادیه دانش‌آموزی در راستای امور تربیتی و پرورشی برای نسل جوان است.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گیلان الگوی تعالی برای دختران و تربیت حماسی برای پسران را از برنامه‌های مهم اتحادیه دانست و افزود: در اتحادیه انجمن‌های اسلامی برای دختران تأکید بر نقش حقیقی دختری، خواهری، مادری، همسری و اجتماعی در نظر گرفته‌شده و برای پسران نیز تربیت مدیران آینده نظام را در دستور کار قرار داده‌ایم.

تقوی با تأکید بر اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی قائل به تربیت در میدان عمل بوده و در حوزه تربیتی نگاهی به مسائل تئوریک ندارد، تصریح کرد: یکی از نکات موردتوجه اتحادیه این بود که تنها در زمان مشورت و وزارت دانش‌آموزان یعنی در دوره متوسطه دوم با اتحادیه آشنا می‌شوند یعنی زمانی که باید به لحاظ تربیتی و دانش‌آموزان نقش می‌داشتیم این امکان وجود نداشت.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گیلان به‌قاعده "حرام تشکیلاتی" اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گیلان اشاره کرد و گفت: حرام تشکیلاتی به‌عنوان یک قاعده‌ای در اتحادیه انجمن‌های اسلامی مطرح‌شده، به این معنی که اگر فعالیتی را دانش‌آموزی بتواند انجام دهد، انجام آن فعالیت برای غیر دانش‌آموز حرام است لذا مربیان در قامت مرید پروری فعالیت نکرده بلکه بستر فعالیت و حوزه تربیت را در اتحادیه انجمن‌های اسلامی فراهم می‌کند.

تقوی با تأکید بر اهمیت کنش و واکنش دانش‌آموزان برای تأثیرگذاری بر روی یکدیگر در راستای رشد تربیتی افزود: اگرچه تعدد نظام تربیتی ممکن است منجر به گسیختگی تربیتی در دانش‌آموزان شود، اما اتحادیه انجمن‌های اسلامی تلاش می‌کند تا در فعالیت‌های خود یک گستره تربیتی مناسب برگرفته از همسالان را فراهم کرده تا این بستر مناسب به محیط مدرسه و خانواده تزریق شود.

فعالیت تشکل‌های دانش‌آموزی به‌هیچ‌عنوان موازی‌کاری نیست
وی با بیان اینکه فعالیت تشکل‌های دانش‌آموزی موازی کاری نیست، خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی بر عهده معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش است و از طرفی نحوه شکل‌گیری و مخاطبین هرکدام از تشکل‌ها، متفاوت بوده و  هدف این تشکل‌ها  نیز همراهی یکدیگر در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

 عدم تثبیت مدیریت یکی از مشکلات استان گیلان

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گیلان با بیان اینکه تربیت پروسه زمان‌بر است، گفت: در حوزه تربیتی نیاز به تثبیت مدیریت وجود دارد که متأسفانه این موضوع در استان گیلان دارای اشکالات فراوانی است ازاین‌رو، نقش رسانه در ایجاد دغدغه مندی برای دانش‌آموزان نقش بسیار مهم و حائز اهمیت است.

تقوی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به دلیل نداشتن اختیار و امکانات لازم در مقام پاسخگویی نبوده بلکه نماینده بدنه دانش‌آموزی محسوب می‌شود، افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را نمایندگی می‌کند.

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه مسائل دانش‌آموزان، تنها لقلقه مدیران استان شده و هیچ‌کس دغدغه مند نیست، بیان کرد: هرگاه  رسانه، مدیران اجرایی و دانش‌آموزان یک دغدغه خاصی را پیدا کردند، اتفاقات خوبی را رقم خواهد خورد اما تا به امروز دغدغه حقیقی برای رفع مشکلات دانش‌آموزان محقق نشده است.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گیلان با بیان اینکه تنها رهبری به‌صورت کامل به فکر جوانان و نوجوانان بوده و غیر ایشان کسی به جوانان به‌درستی فکر نمی‌کند، تصریح کرد: از رسانه می‌خواهیم تا در اقدامات مهم همچون مطالبه گری از مدیران استان در بیانیه گام دوم انقلاب انجمن‌های اسلامی را یاری کند.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول