اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

علی نسب: وزیر همه کاره است/ پریدر: به عروسی بستگان درجه یک هم نمی‌روم

قهرمان شطرنج جهان گفت: وزیر همه کاره است و بازی را اداره می کند.

علی نسب: وزیر همه کاره است/ پریدر: به عروسی بستگان درجه یک هم نمی‌روم

به گزارش خبرگزاری فارس، مبینا علی نسب قهرمان شطرنج  درباره حضورش در این رشته و چه شد که شطرنجباز شد، گفت: من فقط در 9 سالگی می خواستم اوقات فراغتم را پر کنم اما به مرور به این رشته علاقمند شدم و در 12 سالگی عضو تیم ملی شدم.

علی نسب در ادامه درباره آخرین مسابقاتی که در آن شرکت کرده، گفت: مسابقات قهرمانی جوانان جهان در هند برگزار شده بود و به این مسابقات با هزینه فدراسیون رفتم. رنک اولیه ام 25 بود که توانستم با 7برد و 4 تساوی بدون باخت مقام دوم را کسب کنم.

وی درباره وضعیت مالی اش توضیح داد: بله، اوضاع خوب است و برخی مسابقاتی که شرکت می کنیم جایزه دارد. همین مسابقه اخیر هزار یورو جایزه داشت.

وی که میهمان برنامه «سلام، صبح بخیر» بود، درباره افقداماتی که قبل از یک مسابقه بزرگ انجام می دهد، گفت: قبل از بازی های مسابقه بیشتر تدارک شطرنجی می بینیم اما قبل از مسابقات حتما باید یک ورزش دیگر انجام بدهیم چون از نظر بدنی باید آماده باشیم. من در کنار شطرنج یوگا و پیلاتس کار می کنم.

علی نسب تفاوت کیفیت آقایان و بانوان در ورزش یادآور شد: قطعا به دلیل برخی شرایط آقایان در همه رشته ها بهتر از خانم ها هستند!

علی نسب مهره وزیر را بهترین مهره شطرنج معرفی کرد: وزیر همه کاره است و بازی را اداره می کند و من این مهره را دوست دارم. نمی شود گفت شطرنج بازان باهوش تر هستند اما بیشتر از مغزشان استفاده می کنند.

 

*پریدر: به عروسی بستگان درجه یک هم نمی‌روم

پریدر نایب رئیس فدراسیون شطرنج اظهار کرد: تحقیقات زیادی انجام شده که نشان می دهد شطرنج تاثیر زیادی روی تمرکز و حافظه دارد. همچنین روی هوش اجتماعی موثر است و در درسهای تحصیلی کمک می کند. وقتی بچه ها وارد بعد قهرمانی می شوند هم می توانند بازی کنند و جایزه ای بوده که 40 هزار دلار ارزش داشته است.

وی یادآور شد: البته به سرعت نمی توان به این مرحله رسید و کسی که بخواهد استاد بزرگ شود، باید 10 سال روزی 3 ساعت تمرین کند. بنابراین برای رسیدن به فاز قهرمانی 10 سال زمان لازم است. بچه ها به صورت حرفه ای می توانند برای درآمدزایی هم در این رشته فعال باشند. در بسیاری از مدارسمان نیز شطرنج آموزش داده می شود.

پریدر دیگر به عنوان مربی فعالیت می کند، درباره درآمد خود اظهار کرد: در رشته های ورزشی که در ایران وجود دارد، فوتبال، والیبال و بسکتبال دستمزد خوبی دارند اما رشته های دیگر فاصله زیادی با این سه رشته دارند. همچنین خانم ها نیز از آقایان کمتر دستمزد می گیرند. چون پوشش مسابقات خانم ها کمتر است و اسپانسر وقتی دیده نمی شود، حمایت هم نمی کند بلکه جایی می رود که لوگویش دیده شود. این دلیل اختلاف بین درآمد خانم ها و آقایان است.

پریدر از بیان میزان درآمدش پرهیز کرد و گفت: من در حال حاضر نائب رییس فدراسیون بانوان هستم چون سابقه بازیکنی و تیم ملی را دارم، مربیگری هم می کنم. داوری بین المللی هم دارم.

پریدر با اشاره به اینکه به دلیل مشغله و مسابقات مختلف در عروسی بستگان درجه یک هم شرکت نمی کند، درباره دوران شطرنج بازی خود گفت: در آن زمان با مهره فیل بهتر بازی می کردم. چون دورزن است! شطرنج یک بازی فکری است که به آنالیز، ریسک، تصمیم گیری و قربانی کردن، حمله یا دفاع نیازمند است و اینها در زندگی وجود دارد. معمولا شطرنج بازان قوی باهوش تر هستند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول