اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

دستگاه دیپلماسی از پتانسیل دیپلماسی شهری استفاده نکرد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکبار از دستگاه دیپلماسی خواستیم تا از پتانسیل دیپلماسی شهری برای مخابره پیام تحریم‌های ظالمانه‌ای که به کشور ما روا داشته اند به جهان استفاده کند اما از این فرصت استفاده نشد.

دستگاه دیپلماسی از پتانسیل دیپلماسی شهری استفاده نکرد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران عصر امروز در مراسم اعطای چهارمین جایزه خشت طلایی تهران گفت: دیپلماسی شهری یکی از زیر مجموعه های دیپلماسی عمومی است. سیاست خارجی ما از دو طریق مسایل را دنبال می‌کند یکی دیپلماسی کلاسیک که توسط دیپلمات‌ها صورت می‌گیرد و دومی دیپلماسی عمومی که استفاده از سایر شیوه‌ها است.

وی افزود: در ابعاد مختلف دیپلماسی عمومی می‌توان دیپلماسی رسانه ای، مدنی و شهری را از متعارف‌ترین موارد دانست که به خوبی می‌دانید که دیپلماسی رسانه‌ای استفاده از قدرت افکار عمومی است.

محسن هاشمی ادامه داد: در خصوص دیپلماسی مدنی بحث‌های زیادی شده است که مربوط به استفاده از سازمان‌های مردم نهاد است این حوزه با استفاده از تحییج افکار عمومی می‌تواند از جامعه مدنی استفاده در قدرتی کرده و منافع کشورها را دنبال کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: دیپلماسی شهری سومین شکل متداول دیپلماسی است. دولت‌های محلی دیپلماسی هایی را دنبال می‌کنند که گاهی منطبق بر دیپلماسی‌های کشورها نیست اما قدرت‌های بزرگی را به همراه خود دارد.

وی با اشاره به این مطلب که دستگاه دیپلماسی ما از این مدل دیپلماسی استفاده نکرده است گفت: ما یک بار از دستگاه دیپلماسی خواستیم تا پیام‌هایی را از شوراهای شهر سراسر کشور به جهان مخابره کند در حالی که این اتفاق نیفتاد.

محسن هاشمی با اشاره به این مطلب که ما می‌توانستیم با مخابره این پیام‌ها مشکلات ناشی از تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه را برطرف کنیم و به جهانیان بگوییم که چه اتفاقی افتاده است گفت: علی ایحال از این پتانسیل متاسفانه استفاده نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: روز جهانی شهرها که امروز است از سوی مجمع عمومی سازمان ملل نامگذاری شده و می شود آن را به عنوان یک پتانسیل در نظر گرفت که به بهبود مدیریت شهری کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کلانشهر تهران ظرفیت‌هایی دارد که میتوان در روز جهانی شهرها از این ظرفیت‌ها برای شناساندن تهران به دنیا استفاده کرد.

وی ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی شهر تهران برنامه‌های ویژه‌ای آغاز شده است که یکی از آنها سامانه تهران من است که امکانات خوبی را به مردم ارایه می‌دهد.

محسن هاشمی گفت: البته اعتقادم این است که هنوز در حوزه تاب آوری شهری گام مثبتی بر نداشته و کارهای بسیار زیادی را باید انجام دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول