اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بانوان

شجاعی: هنوز برای کسب سهمیه در بسکتبال 3 نفره شانس داریم/ فکر نمی‌کردیم به این رتبه جهانی برسیم

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: در تورنمنت هند با توجه به توزیع 3 سهمیه کار سختی داریم اما هنوز این فرصت هست که شانس خودمان را در آخرین تورنمنت امتحان کنیم.

شجاعی: هنوز برای کسب سهمیه در بسکتبال 3 نفره شانس داریم/ فکر نمی‌کردیم به این رتبه جهانی برسیم

به گزارش خبرگزاری فارس، فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) اسامی 8 تیمی که جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را در بسکتبال 3 نفره گرفته‌اند اعلام کرد. با توجه به این موضوع 20 تیم در بخش مردان و 20 تیم در بخش زنان در نخستین تورنمنتی که فیبا اعلام کرده برای کسب سهمیه رقابت خواند کرد که تیم ملی بانوان نیز در این مسابقات شرکت می‌کند.

بانوان ملی‌پوش کشورمان در مسابقات کسب سهمیه المپیک که مارس 2020 در هند برگزار می‌شود در گروه B با تیم‌های ژاپن، اوکراین، ترکمنستان و استرالیا همگروه هستند. در این مسابقات 3 تیم سهمیه می‌‌گیرند. یک سهمیه نیز در آخرین مسابقه کسب سهمیه که آوریل سال آینده در بوداپست برگزار می‌شود، توزیع خواهد شد.

فریده شجاعی، نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با فارس در این باره گفت: امروز قرار است جلسه‌ای داشته باشیم تا ببینیم چه برنامه‌ای می‌توانیم برای بانوان داشته باشیم. در مسابقات هند فقط 3 سهمیه توزیع می‌شود و کار ما سخت خواهد بود. فقط یک شانس دیگر می‌ماند که باید در آن شرکت کنیم. همان طور که می‌دانید فاصله ما با کشورهای دیگر زیاد است.

وی افزود: ما در رنکینگ جهانی ششم شدیم و 4 تیم برتر مستقیم سهمیه گرفتند. قسمت نشد سهمیه بگیریم هرچند کمیته ملی المپیک با ما خیلی همکاری کرد اما نشد. در المپیک جوانان 2022 که در داکار برگزار می‌شود چون 20 تیم سهمیه می‌گیرند ما شانس حضور را خواهیم داشت اما در المپیک توکیو فقط 8 تیم شرکت می‌کنند.

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال با اشاره به رقابت‌هایی که کشورهای مختلف در آن شرکت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ما پیش از این نمی‌دانستیم رنکینگ تاثیر دارد از طرفی سال گذشته رنک ما چهاردهم بود به همین دلیل فکر نمی‌کردیم بتوانیم به رده ششم - هفتم جهان برسیم. ما تلاش‌مان را کردیم اما حریفان در رقابت‌های بیشتری شرکت داشتند، تعداد بیشتر حضور در رقابت‌ها در افزایش امتیازها هم تاثیر دارد. در آخرین تورنمنت کسب سهمیه تیم‌هایی که در بسکتبال 5 نفره سهمیه نگرفته‌اند می‌توانند شرکت کنند به همین دلیل هنوز شانس داریم تا جواز حضور در المپیک را کسب کنیم.

شجاعی همچنین درباره مسابقات بسکتبال 5 نفره قهرمانی آسیا در سطح B، گفت: کنفدراسیون آسیا اعلام کرد این مسابقات امسال برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول