اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

خاکسپاری مظاهر مصفا در حوالی زادگاهش

مظاهر مصفا، شاعر و پژوهشگر ادب فارسی که شامگاه چهارشنبه هشتم آبان درگذشت، در حوالی زادگاهش ـ تفرش ـ به خاک سپرده می‌شود.

خاکسپاری مظاهر مصفا در حوالی زادگاهش

به گزارش خبرگزاری فارس، مظاهر مصفا، شاعر و پژوهشگر ادبیات فارسی که شب گذشته هشتم آبان‌ماه ۱۳۹۸ در ۸۷ سالگی درگذشت، فردا جمعه در زادگاهش ـ تفرش ـ به خاک سپرده خواهد شد.

او که متولد ۱۳۱۱ اراک و فرزند خانواده‌ای از اهالی تفرش بود، یکی از قصیده‌سرایان معاصر ایرانی بعد از ملک‌الشعرای بهار است. وی در کشورهای افغانستان و هند و دیگر کشورهای فارسی‌زبان نیز دارای شهرت است. قصیدهٔ «هیچِ» او یکی از شعرهای اوست که دکتر غلامحسین یوسفی در کتاب چشمهٔ روشن به بررسی آن پرداخته و پروفسور صلاح الصاوی (شاعر و سخن‌سنج مصری) در کتاب العدمیّة فی شعر آن را ترجمه، نقد و بررسی کرده‌است. تاکنون چند مجموعه شعر از او به‌چاپ رسیده که از آن جمله است: ده فریاد، سی سخن، پاسداران سخن، توفان خشم، سپیدنامه، سی‌پاره و… همچنین تصحیحات وی بر دیوان ابوتراب فرقتی کاشانی، مجمع‌الفصحاء رضاقلی‌خان هدایت، نزاری قُهستانی، سنایی، سعدی، نظیری نیشابوری و جوامع‌الحکایات عوفی منتشر شده‌ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول