اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

حضور27 سفیر و رایزن اقتصادی خارجی در سیرجان

27 سفیر و رایزن اقتصادی خارجی به شهرستان سیرجان سفر و در جشنواره گلیم و پسته شرکت کردند.

حضور27 سفیر و رایزن اقتصادی خارجی در سیرجان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، احمد علی‌رمضانی در حاشیه جشنواره گلیم و پسته اظهار داشت: یکی از رسالت‌های رسانه ملی حفظ آداب و رسوم و فرهنگ‌هاست و در سال رونق تولید این جشنواره در بحث تولید و اشتغال و مباحث اقتصادی اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان بیان داشت: این جشنواره درشهرستان‌های انار و رفسنجان ادامه دارد و این برنامه‌ها هم در شبکه استانی و هم سراسری پخش خواهد شد تا ظرفیت‌های استان کرمان بیشتر شناخته شود و بتوانیم در رونق تولید و اقتصاد استان نقش خود را ایفا کنیم.

اشتغال 15 هزار زن سیرجانی در صنعت گلیم‌بافی

سرپرست فرمانداری سیرجان اظهار کرد: مردم شهرستان سیرجان مردمی پرتلاش هستند که بیش از 20 هزار نفر در صنایع و معادن این شهرستان و بیش از 15 هزار نفر از زنان روستایی و عشایر هم در صنایع دستی و گلیم‌بافی مشغول فعالیت هستند.

محمد محمودآبادی افزود: سالیانه هم بیش از 50 هزار مترمربع گلیم شریکی‌پیچ در این شهرستان بافته می‌شود که غالبا صادر می‌شود و مشتریان جهانی دارند.

وی تصریح کرد: این جشنواره نیز در راستای ایفای شناخت توانمندی‌های شهرستان سیرجان و مردم سخت‌کوشش برگزار شد و ما این اهداف را در غالب برنامه‌های فرهنگی متعدد دنبال می‌کنیم.

به گزارش فارس، 27 سفیر و رایزن اقتصادی از 15 کشور جهان در این جشنواره شرکت کردند و عصر دیروز هم ضمن بازدید از ترمینال ضبط و فرآوری پسته جلال‌آباد سیرجان و نحوه بسته‌بندی‌های صادراتی آشنا شدند و سپس به همراه استاندار کرمان و معاون دیپلماسی و اقتصادی وزارت امور خارجه و مسئولان استانی و محلی از روستای جهانی گلیم یعنی دارستان شرکت کردند که با استقبال بی‌نظیر مردم و گلیم‌بافان این روستا روبه‌رو شدند.

همچنین این مهیمانان از نحوه مراحل تولید گلیم و کارگاه‌های آموزشی و رنگرزی و موسیقی محلی و گویش‌های خوب گلیم‌بافان این روستا نیز آشنا شدند.

انتهای پیام/80015/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول