اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توزیع 8000 غذای نذری به نیابت از شهدای گیلان در دیار سلطان

مردم دیار سلطان در روز ۲۸ صفر با پخت و توزیع هشت هزار غذای نذری از زائران و سوگواران پذیرایی می‌کنند تا گوشه‌ای از ارادت مردم این منطقه به خاندان عصمت و طهارت (ع) را نشان دهند.

توزیع 8000 غذای نذری به نیابت از شهدای گیلان در دیار سلطان

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، ارادت مردم به اهل‌بیت (ع) در هر قالبی چه توزیع نذری و جاروکشی یا هر کار دیگری به دلیل خلوص و الهی بودن آن بی‌ثمر نیست و برکت آن در زندگی بانیان آن هویداست ولی دیدن آن از نزدیک و شنیدن این عشق‌بازی لذتی دگر دارد.

مگر می‌شود در ایام عزای آل خدا به حریم اهل‌بیت قدم بگذاری و در این حال و هوا، عزادار بهترین‌های عالم نشوی؛ درودیوار این دیار فریاد زائرانی را در سر دارد که از زیارت امام رضا (ع) جامانده و حرمی را برای زیارت و درد و دل کردن با امام حسن (ع) نمی‌یابند و خود را به آستان سلطان می‌رسانند و در این شهر به دنبال رفع دل‌تنگی خودشان هستند.

برایم جالب است که مردم در ۲۸ صفر چگونه دل‌تنگی خود را در سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) به یاد کوچه خلوت واگویه می‌کنند تا خداوند کریم به حرمت امامی که نامش به اذن او و از لسان مبارک پیامبر خاتم (ص) حسن شد گناهانشان را بیامرزد.

مردم دیار سلطان نیز در روز ۲۸ صفر با پخت و توزیع غذای نذری از زائران و سوگواران پذیرایی کرده و هر طور شده حتی به‌اندازه یک اهدای بسته‌ای نمک خود را سهیم می‌کنند و اگر این همدلی نباشد طبخ و توزیع و اطعام هشت هزار غذای نذری به نیت هشت هزار شهید استان گیلان در حرم شهدای آستانه‌اشرفیه ممکن نبود.

 

 

یاسر پورتقی یکی از ۳۰ نفری بود که در یک فعالیت ۲۴ ساعته هشت هزار غذای نذری را آماده می‌کردند و به نمایندگی از سایر فعالان شب‌زنده‌دار مدعی بود که ذره‌ای خستگی در طی این مدت احساس نکرده است.

پیش از ظهر امروز مردی را به نیابت از خانواده چهار نفره خود دیدم که در صف توزیع غذای نذری در حرم شهدا با چشمانی اشک‌آلود بر این باور بود که روزی و برکت زندگی خود برای بعد از ماه صفر را خوردن همین غذای نذری می‌دانست.

امام‌زاده جلال‌الدین اشرف مأمنی است برای قرائت زیارت پیامبر اسلام (ص) تا با تقرب به ذات خدا هم‌نوا با ملائک عزاداری و پیش‌تر بندگی کنند.

در گوشه صحن آستان مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) هم پیرزن ویلچری با چهره‌ای اندوهگین نوحه‌ای که در صحن آستان مقدس در حال پخش بود را زمزمه کرده و به سینه می‌زد و می‌شنیدم که خدا را به امام‌زاده جلال‌الدین قسم می‌داد که زیارت شهید کربلا را  نصیبش کند.

امروز آسمان هم در شهادت ختمی‌مرتبت و مجتبایش گریست و زمین نیز اشک‌های آسمان را در آغوزش گرفت و به‌راستی در دریای بیکران فضل و عنایت اهل‌بیت (ع) چه نهفته است که هرگونه بخواهی به تقرب می‌رسی.

انتهای پیام /۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول