اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

رضایی: دنیا از توسعه ورزش همگانی معلولین در ایران شگفت‌زده است

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت:‌ مسئولان ورزش دنیا از توسعه ورزش همگانی معلولین در ایران شگفت‌زده هستند.

رضایی: دنیا از توسعه ورزش همگانی معلولین در ایران شگفت‌زده است

هادی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اهدای نشان عالی کمیته بین‌المللی پارالمپیک به محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران گفت:‌ در جریان سی‌امین سالگرد تشکیل کمیته بین‌المللی پارالمپیک که مسئولان زیادی به عنوان میهمان در این مراسم حضور داشتند به شش نفر از افرادی که در پست‌های مختلف کمیته بین‌المللی پارالمپیک صاحب موفقیت شده بودند نشان برتر اهدا شد که تنها فرد از بین رؤسای کمیته‌های ملی پارالمپیک کشورها، محمود خسروی‌وفا بود که موفق به دریافت این نشان شد.

وی ادامه داد: سران مختلف کشورهای دنیا از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، آبه نخست‌وزیر ژاپن، نخست‌وزیر نیوزیلند و کانادا و همچنین رئیس جمهور لهستان پیام‌های تبریک خود را به این کنگره ارسال کرده بودند و مراسم به صورت مستقیم از تلویزیون ملی آلمان پخش شد.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: صحبت‌های خسروی‌وفا برای حاضران جالب بود که ایران توانسته در یک روز جمعیتی حدود 50 تا 60 هزار ورزشکار معلول را به صورت همگانی در کنار هم جمع کند؛ ورزش دنیا از این اتفاق شگفت‌زده شد. 

رضایی افزود: البته مجمع اصلی شنبه و یکشنبه برگزار خواهد شد که درباره ساختار و برنامه‌های آتی تصمیم‌گیری صورت خواهد گرفت. تفاهم‌نامه‌ای نیز بین کمیته بین‌المللی پارالمپیک و سازمان ملل متحد امضا خواهد شد که نشان‌دهنده حمایت همه جانبه این سازمان از ورزش معلولین است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعی که بیشتر از هر چیزی جلب توجه می‌کند همکاری دوجانبه کمیته‌های بین‌المللی المپیک و پارالمپیک است که می‌تواند در مباحث رسانه‌ای و اسپانسری تأثیرگذار باشد تا با همکاری یکدیگر هم‌افزایی را افزایش دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول