اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی همکاری تجاری تاجیکستان با آسیای مرکزی و آمریکا در «واشنگتن»

مسائل مربوط به توسعه تجارت و همکاری اقتصادی تاجیکستان با کشورهای آسیای مرکزی و آمریکا در «واشنگتن» بررسی شد.

بررسی همکاری تجاری تاجیکستان با آسیای مرکزی و آمریکا در «واشنگتن»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، جلسه شورای سرمایه گذاری و تجارت، مذاکرات با نماینده تجاری آمریکا و سرمایه گذاران این کشور در «واشنگتن»  برگزار شد.

در این نشست و مذاکرات هیأت تاجیکستان تحت سرپرستی «ذوقی ذوقی زاده» معاون اول وزارت توسعه اقتصاد و تجارت این کشور شرکت کرد.

ذوقی زاده با ارزیابی مثبت از همکاری متقابل سودمند «دوشنبه» با ایالات متحده و کشورهای آسیای مرکزی اطلاعاتی را در چارچوب اهداف و اولویت اسناد استراتژیک این کشور به ویژه حضور تاجیکستان در شورای توافقنامه سرمایه گذاری و تجارت، توسعه صادرات، تسهیل روند تجارت، رفع موانع فنی تجارت، اقدامات بهداشتی و همکاری با کشورهای عضو شورای توافقنامه سرمایه گذاری و تجارت را ارائه کرد.

طرفین همچنین در مورد مسائل مربوط به بهبود روابط تجاری و اقتصادی بین تاجیکستان و ایالات متحده، از جمله تکمیل کار در زمینه اجرای توافقنامه سازمان تجارت جهانی در مورد تسهیل روند تجارت، پیشگیری از ورود دوباره این کشور در فهرست «گزارش ویژه 301»، حذف تاجیکستان از «اصلاحات جکسون-ونیک» استفاده سیستم عمومی «جی اس پی» و افزایش کمک‌های فنی آمریکا بحث و گفت‌وگو کردند.

در تاریخ 22 اکتبر هیات تاجیکستان در چارچوب همایش مهم سالانه ازبکستان و ایالات متحده آمریکا در جلسه سطح بالا تحت عنوان «همکاری اقتصادی میان آمریکا و کشورهای آسیای مرکزی» شرکت و به سوالات سرمایه گذاران آمریکایی در مورد فرصت‌های سرمایه گذاری در تاجیکستان، اقتصاد دیجیتال و راه‌های توسعه تجارت و سرمایه گذاری با آمریکا پاسخ داد.

جلسه شورای توافقنامه سرمایه گذاری و تجارت همه ساله برگزار و در چارچوب آن مسائل مربوط به وضعیت فعلی و پیش بینی‌ها در زمینه همکاری‌های اقتصادی از جمله تسهیل فرآیندهای تجاری، توسعه تجارت منطقه‌ای، فهرست گزارش ویژه 301، حقوق مالکیت ذهنی، استانداردها، اقدامات بهداشتی و همچنین تجارت دیجیتال مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول