اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

چند صد میلیون پوند، حجم تبادلات شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی و انگلیسی

سفیر ایران در لندن با بیان اینکه در حال حاضر حجم تبادلات شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی و انگلیسی در حد چند صد میلیون پوند است، گفت که بازار کشورهای همسایه می‌تواند عرصه این همکاری‌ها باشد.

چند صد میلیون پوند، حجم تبادلات شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی و انگلیسی

یبه گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی و تجاری ظرفیت‌ها و چشم اندازهای روابط ایران و انگلیس در صفحه تلگرامش نوشت: برگزاری همایش اقتصادی و تجاری ظرفیت‌ها و چشم اندازهای روابط ایران و انگلیس در دوره ای که کشورمان با شدیدترین تحریم‌های آمریکا و بالتبع محدودیت های بسیار مالی بانکی روبروست، با استقبال بسیاری روبرو شد و ده‌ها شرکت ایرانی و انگلیسی برای تعریف همکاری‌های خود در این جلسه شرکت کردند.

وی افزود: این همایش چند نتیجه و پیام مهم داشت، اول اینکه ظرفیت شرکت‌های کوچک و متوسط را باید جدی گرفت. شرکت‌های کوچک و متوسط برخلاف شرکت‌های بزرگ حاضرند ریسک بیشتری را در تبادلات بپذیرند، چون راحت‌تر می‌توانند اینگونه تبادلات را مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: همین امروز حجم تبادلات شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی و انگلیسی در حد چند صد میلیون پوند است و‌ ظرفیت افزایش بسیاری دارد. 

سفیر کشورمان درباره پیام دیگر این همایش نوشت: ایران دیگر بازار واردات کالاهای کشورهای غربی و اروپایی نیست، بلکه ایران ظرفیت‌های جدیدی برای صادرات کالا و خدمات به انگلیس و کشورهای غربی هم در اختیار دارد.

سفیر ایران در لندن در ادامه با بیان اینکه برای اولین بار در طول تاریخ، یک هیأت انگلیسی در خصوص همکار‌ی‌های هسته‌ای پیشرفته به ایران سفر کرد، افزود: این امر نشان داد که ایران با کشورهای غربی می‌توانند در حوزه‌های فناوری پیشرفته‌ای مانند عرصه نانو، فناوری ارتباطات، علوم مرتبط با هوش مصنوعی نیز با هم‌ همکاری کنند. 

بعیدی نژاد درباره پیام دیگر این همایش نوشت: بازار کشورهای ثالث به ویژه کشورهای همسایه ایران، می‌تواند عرصه همکاری‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های انگلیسی و ایرانی باشد. 

وی همچنین درباره پیام دیگر همایش مزبور با بیان اینکه ایرانیان مقیم با تسهیل ارتباطات دو طرف می‌توانند کمک بسیاری به افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی دو‌ کشور کنند، یادآور شد: تلاش‌های آنها باید مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول