اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

محرومیت بدهکاری به والیبال رسید!/ والیبال ورامین اسیر شکایت کدام بازیکنان شد؟

تیم والیبال شهرداری ورامین به دلیل عدم پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی‌اش از حضور در جام باشگاه‌های جهان محروم شد.

محرومیت بدهکاری به والیبال رسید!/ والیبال ورامین اسیر شکایت کدام بازیکنان شد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم والیبال شهرداری ورامین به دلیل عدم پرداخت مطالبات بازیکن خارجی این تیم در سال 96 و همچنین بازیکن خارجی تیم والیبال متین ورامین در سال 93 از رقابت‌های معتبر و جهانی جام باشگاه‌های جهان کنار گذاشته شد.

منوچهر پورحسن، رئیس سازمان لیگ والیبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تیم والیبال شهرداری ورامین که سال گذشته قهرمان ایران و آسیا شد و نماینده کشورمان در بازی‌های ملی و آسیایی بود به دلیل عدم پرداخت مطالبات مالی بازیکنان خارجی خود در سنوات گذشته از این تورنمنت معتبر بین‌المللی کنار گذاشته شد.

حال سوال اینجاست که این دو بازیکن که با شکایت خود زمینه‌ساز حذف تیم والیبال شهرداری ورامین از جام باشگاه‌های جهان شده‌اند کدام بازیکنان هستند؟ آندره کوتسموس اوکراینی در سال 93 و آندریاس دیمیتریوس فراگوس یونانی در سال 96 که هر دو در پست دریافت کننده عضو تیم‌های شهرداری ورامین و متین ورامین بودند، بازیکنانی هستند که نسبت به عدم دریافت مطالبات خود اعتراض کرده‌‌اند. 

این اتفاق در حالی اتفاق می‌افتد که 5 سال از آخرین سال تیمداری کاراسازه متین ورامین در لیگ می‌گذرد، اما هم مسئولان فدراسیون و هم دست اندرکاران وقت تیم متین ورامین نسبت به این موضوع بی‌توجه بودند. احسن شیرکوند در روزهای اخیر با تایید خبر حذف شهرداری ورامین از جام باشگاههای جهان اعلام کرد که متاسفانه مسئولان قبلی و کنونی دلشان برای این تیم نمی‌سوزد و آن را رها کرده‌اند.

 این بازیکنان خارجی به دلیل عدم دریافت مطالبات خود به فدراسیون جهانی شکایت کردند و در نهایت FIVB هم رای را به سود آنها اعلام کرد و والیبال ورامین مکلف به پرداخت مبلغ قرارداد این بازیکنان شد. نکته اینجاست که یکی از این بازیکنان در طول مرحله مقدماتی به دلیل مصدومیت در چند مسابقه غایب بود و برای مرحله پلی‌آف هم ایران را ترک کرد و اصلاً به میدان نرفت.

با وجود تذکرات داده شده به این موضوع، والیبال ورامین نسبت به پرداخت این طلب خودداری کرد و باعث بروز پرونده دیگری علیه تیم ورامین در حوزه بین‌المللی شد. در روزهایی که تیم ملی والیبال در جام‌جهانی و رقابت‌های بین‌المللی با فراز و نشیب همراه است بروز این اتفاق شوک بزرگ دیگری به ورزش ایران، والیبال و ورزش ورامین بود که باعث آبروریزی دیگری در این عرصه شد.

حالا سوال اینجاست که متولیان ورزش اعم از مسئولان تیم شهرداری ورامین و هیأت والیبال آن که سابقه قهرمانی در ایران و آسیا را دارند و نزدیک به 7 سال سابقه تیمداری در رقابت‌های لیگ برتر را دارا هستند، چگونه چنین گاف بزرگی داده و باعث بروز اتفاقی ناگوار در سطح بین‌المللی شده‌اند؟ ورامین این روزها در حوزه زیرساخت ورزشی مشکل سالن دارد. تیم فوتسال بانوان این شهر به دلیل عدم در اختیار قرار گرفتن امکانات مطلوب از حضور در ادامه مسابقات صرف نظر کردند. حالا آقایان چگونه قصد پرداخت بدهی‌های ریالی و دلاری را دارند، سوالی است که باید در روزهای آینده منتظر پاسخ آن ماند.

این اتفاق درس بزرگی خواهد بود که مسئولان با تدبیر و اندیشه در این حوزه عمل کنند تا از بروز چنین اتفاقات ناگواری جلوگیری شود. قطعاً بازیکنان تیم شهرداری ورامین برای حضور در این تورنمنت زحمات و تمرینات زیادی را پشت سر گذاشته بودند، اما با سهل‌انگاری عده‌ای باید به آسانی از تورنمنت کنار گذاشته شده و اتفاق تلخی برای ورزش کشورمان رقم خورد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول