اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری خبر داد: نخستین حضور بانوان در مسابقات قهرمانی کشور

رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری جانبازان و معلولین از برگزاری ششمین دوره مسابقات قهرمانی کشور مردان تحت نظارت IPC و نخستین دوره رقابت‌های بانوان خبر داد.

رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری خبر داد: نخستین حضور بانوان در مسابقات قهرمانی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، بابک محمدی، رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری عنوان کرد: رقابت‌های قهرمانی کشور مردان بیست و پنج دوره برگزار شده که پنج دوره‌ی قبل آن تحت نظارت کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک بوده است که این نظارت تاثیر مثبتی بر سطح کیفی مسابقات، ورزشکاران و تیم‌های شرکت‌کننده داشت، بنابراین تلاش کردیم این دوره هم همچون سنوات پیشین با نظارت IPC برگزار شود.

وی افزود: مکاتبات اداری از سوی کمیته ملی پارالمپیک ایران، با IPC صورت گرفته و موافقت آنها نیز برای حضور ناظرین کمیته بین‌المللی پارالمپیک در مسابقات مردان اعلام شده است. زمان درخواستی برگزاری مسابقات از سوی فدراسیون نیمه دوم دی ماه سال ۹۸ بود که باید توسط IPC تایید شود. طبق اعلام ما به استانها، تمام هیئت‌های ورزشی جانبازان و معلولین سراسر کشور تا ۸ آبان ماه فرصت دارند که آمادگی خود را به فدراسیون ارسال کنند.

* اعلام آمادگی بیش از 8 استان برای حضور در پاراوزنه‌برداری بانوان برای نخستین بار

رئیس انجمن وزنه‌برداری جانبازان و معلولین در خصوص برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور بانوان گفت: سال ۹۸ برای پاراوزنه‌برداری نقطه عطفی محسوب می‌شود چراکه با رایزنی‌هایی که فدراسیون جانبازان و معلولین، کمیته ملی پارالمپیک و انجمن با وزارت ورزش و جوانان انجام داد، برای نخستین بار بحث وزنه‌برداری بانوان دارای معلولیت، شکل جدی‌تری پیدا کرد و لباس بانوان پاراوزنه‌بردار مورد بررسی قرار گرفت و با تاییدات صورت گرفته، برخی هیئت‌های ورزشی بانوان نیز تمرینات و فعالیت خود را آغاز کردند و خوشبختانه تاکنون نیز بیش از 8 استان اعلام آمادگی کرده‌اند که این تعداد برای اولین دوره نویدبخش است.

بابک محمدی تاکید کرد: با توجه به حضور 2 بانوی نماینده ایران، نصیری و شکوهی در دوره‌های آموزش بین‌المللی داوری و مسوول فنی مسابقات پاراوزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی و مسابقات غرب آسیا امیدواریم کارها در بخش بانوان نیز به شکل خوبی انجام شود. در روزهای آتی انجمن با بررسی اعلام آمادگی تیم‌ها و کادرفنی آنها پیش از مسابقات برای افراد واجد شرایط کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌کند تا در طول اجرای رقابت‌ها، بانوان نیز با آمادگی بیشتری حضور داشته باشند.

* آغاز فعالیت پاراوزنه‌برداری بانوان گام بلند توسعه این رشته

  رئیس انجمن وزنه‌برداری جانبازان و معلولین اظهار داشت: آغاز فعالیت پاراوزنه‌برداری بانوان جانباز و معلول و تلاش برای توسعه این رشته در سطح کشور گام بلند و موثری برای پشتوانه سازی تیم ملی و حضور قوی‌تر ایران در میادین برون مرزی خواهد بود که انشاءالله ثمره آن را در آینده خواهیم دید.

وی درباره رقابت‌های باشگاهی پاراوزنه‌برداری گفت: با توجه به مشورت‌هایی که کردیم در حال تدوین آیین نامه لیگ هستیم که تا هفته آینده به اتمام می‌رسد و آن را به معاونت قهرمانی فدراسیون ارائه می‌دهیم. هم لیگ و هم راه‌اندازی پاراوزنه‌برداری بانوان برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد و امیدواریم که با این تلاش‌ها در سال‌های آتی تحول مثبتی در این رشته داشته باشیم.

* پشتوانه‌سازی در دو بخش ورزشکاران و مربیان

محمدی درباره پشتوانه‌سازی تیم ملی مردان پاراوزنه‌برداری عنوان کرد: در اردوهای اخیر تیم ملی از جوانان با استعداد نیز دعوت کردیم که خدا را شکر بازخورد خوبی هم داشت و مدعوین جوان توانستند در کنار با تجربه‌ها عملکرد قابل قبولی داشته باشند. البته به اعتقاد من، پشتوانه‌سازی صرفا به ورزشکاران محدود نمی‌شود. در این اردوها از حضور مربیان استانی نیز استفاده کردیم، مربیانی که ویژگی ورزشکار پروری دارند، وزنه‌بردارانی در حد تیم ملی را پرورش می‌دهند و به دنبال استعدادیابی هستند. ما از این مربیان دعوت می‌کنیم و به عبارتی می‌توان گفت تعامل دوسویه‌ای داریم تا مربیان سطح ملی و استانی در کنار هم قرار بگیرند.

رئیس انجمن پاراوزنه‌برداری جانبازان و معلولین خاطر نشان کرد: تمرینات تیم ملی شکل منسجم، به روز و تکنیکی‌تری پیدا کرده است و به تدریج شاهد رشد و ثبات رکوردها هستیم. کادر فنی خوب و همراهانی که در گروه تدارکات همواره به ملی‌پوشان کمک می‌کنند از نقاط مثبتی است که باید از آن قدردانی کنیم و البته تشکر ویژه‌ای از رئیس، دبیر و معاونت پشتیبانی فدراسیون داریم که با توجه و مساعدت آنها، در بحث تغذیه پاراوزنه‌برداری، سمت و سوی حرفه‌ای تر پیدا کردیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول