اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فرماندار قصرشیرین: زائران بدون معطلی از «مرز خسروی» رد می‌شوند

فرماندار قصرشیرین از تردد روان زائران اربعین در مرز خسروی خبر داد و گفت: هم‌اکنون کار انتقال زائران اربعین حسینی به سهولت و بدون کوچک‌ترین معطلی در حال انجام است.

فرماندار قصرشیرین: زائران بدون معطلی از «مرز خسروی» رد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اینجا مرز خسروی است؛ دروازه ورود به معنویات و بهشت عتبات عالیات، جایی که هزاران هزار عاشق از نقاط مختلف آمدند تا با شرکت در اربعین حسینی عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان دهند.

روزگاری نه چندان دور اینجا منطقه عملیاتی بوده که در آن شهیدان و رزمندگان اسلام«کربلا» را صدا می‌زدند؛ کربلا نماد نهضتی است که در آن خون بر شمشیر پیروز است.

مرز خسروی بعد از 6 سال بسته بودن، امسال برای نخستین‌بار میزبان زائران اربعین بود و با زیرساخت‌های فراهم شده توانست به خوبی پذیرای این عزیزان باشد.

بازگشایی مرز خسروی با توجه به افزایش جمعیت زائران خبر خوبی بود، بخش اعظمی از آن‌ها را روانه این مرز کرد تا زوار با سهولت بیشتری بتوانند عازم این سفر معنوی شوند.

اربعین در راه است و شور دلدادگان حریم کوی دوست هر روز بیشتر از دیروز می‌شود؛ در حالی که هنوز عده‌ای در راه عبور از مرز خسروی به سمت عتبات عالیات هستند، زوار زیادی هم در حال بازگشت به وطن هستند.

بازگشت زائران از مرز خسروی شبانه‌روزی بوده و به گفته فرماندار قصرشیرین، تمامی تمهیدات لازم برای برگشت زائران فراهم شده است.

مرادعلی تاتار در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ادامه داد: وسایل نقلیه به اندازه کافی برای انتقال زوار از بغداد به خسروی در خاک عراق توسط ستاد اربعین این کشور تدارک دیده شده و در پایانه مرزی خسروی نیز اتوبوس‌هایی مستقر است که کار انتقال زوار از این مرز به داخل شهر کرمانشاه را برعهده دارند تا زائران در این شهر با استفاده از حمل‌ و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای به مقصد استان مورد نظر راهی شوند.

وی از تردد روان زائران اربعین در مرز خسروی خبر داد و گفت: زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند، می‌توانند این مرز را برای خروج از کشور انتخاب کنند، در این مرز معطلی ندارند، 56 گیت گذرنامه فعال است و در آن سوی مرز 250 دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار به بغداد موجود است.

وی ساعت عزیمت زائران از مرز رسمی خسروی هفت صبح تا 16 عصر اعلام کرد و افزود: روز گذشته حدود 7 هزار  نفر از این مرز عازم عتبات عالیات شدند و هم‌اکنون هم کار انتقال زائران اربعین حسینی به سهولت و بدون کوچک‌ترین معطلی در حال انجام است.

 

*هم‌اکنون (23 مهرماه) پایانه مرز بین‌المللی خسروی و تردد روان و بدون معطلی زائرین اربعین حسینی

پلیس راه از زوار می‌خواهد در بازگشت هیچگونه عجله و شتابی نکنند تمامی امکانات و زیرساخت‌ها در استان فراهم است، 160 موکب در استان تا پنج روز بعد از اربعین آماده خدمات‌رسانی به زوار هستند.

شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه نیز آرد مورد نیاز پخت نان برای زائران اربعین حسینی را تامین می‌کند.

ماشا‌الله ارویسی در این خصوص، اظهار داشت: آرد و نان موکب‌های خدمات‌رسان در استان را به‌خوبی تامین کرده‌ایم و علاوه بر آن هماهنگی‌های لازم نیز برای تهیه آرد برای موکب‌های که در خاک عراق مشغول فعالیت هستند، صورت گرفته است.

مدیرعامل غله و بازرگانی کرمانشاه گفت: هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم با فرمانداری‌ها، مسؤولان ستاد عتبات و قرارگاه اربعین مرز خسروی برای تامین آرد و پخت نان در تمامی شهرستان‌های استان صورت گرفته و خوشبختانه در این زمینه مشکلی نداریم.

مواد غذایی که در موکب‌ها عرضه می‌شود زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر بهداشتی رصد می‌شود.

رئیس این دانشگاه به خبرنگار فارس، گفت: 200 نفر از همکاران در این راستا با دانشگاه همکاری دارند که علاوه بر نظارت بر سلامت آب آشامیدنی سایر موارد عرضه شده در موکب‌ها را نیز از لحاظ بهداشتی کنترل می‌کنند.

مرادی با اشاره به موج بازگشت زوار از عتبات عالیات، ادامه داد: علائم بالینی زواری که در مرز خسروی تردد دارند نیز توسط این دانشگاه با تب‌سنج لیزری بررسی می‌شود، موارد مشکوک و یا زواری که خوداظهاری می‌کنند با دقت تحت درمان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول